تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,133 بازدید
  • بدون نظر

ترجمه خودکار آدرس مطالب

 

یکی از مواردی که برای سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است این می‌باشد که پیوندهای یکتا یا همان آدرس مطالب سایت برای موتورهای جستجو بهینه بوده و از ساختار مناسبی برخوردار باشد. از آنجایی که در زبان فارسی آدرس‌های فارسی به صورت کد شده و نامرتب نمایش داده می‌شوند لازم است تا آدرس مطالب را به لاتین ترجمه کنیم.

 

در این آموزش از ایکس اسکریپت قصد دارم تا افزونه‌ای به شما معرفی کنم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به صورت اتوماتیک آدرس مطالب سایت را به لاتین ترجمه کنید و دیگر نیازی به این نداشته باشید تا به صورت دستی آدرس‌ها را وارد کنید.

 

ترجمه خودکار آدرس مطالب وردپرس

 

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان WP-Parsi Permalink Translator در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است که با استفاده از ان می توانید آدرس مطالب سایت را از طریق مترجم بینگ به لاتین ترجمه کنید.

 

این افزونه تاکنون توانسته است تا بیش از ۶۰ نصب فعال را به خود اختصاص دهد.

 

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر به منوی افزونه مراجعه کرده و آن را کانفیگ کنید. ابتدا لازم است تا یک اکانت در ماکروسافت داشته باشید و سپس کلید API از ان دریافت کرده و در کادر مربوطه وارد کنید. برای دریافت کد مورد نظر بر روی آیکون علامت سوال کلیک کنید تا لینک صفحه دریافت کلید API برای شما نمایش داده شود.

 

ترجمه خودکار آدرس مطالب

 

پس از اینکه کلید تبادل دریافتی خود را وارد کردید مانند تصویر زبان سایت را که فارسی می‌باشد را انتخاب کرده و از بخش to language زبان مورد نظر برای ترجمه را انتخاب کرده و در نهایت از بخش post type نوع نوشته‌هایی که می‌خواهید لینک انها ترجمه شوند را انتخاب کرده و بر روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

 

ترجمه خودکار آدرس مطالب

 

حال مشابه تصویر خواهید دید که به صورت خودکار لینک مطالب به انگلیسی و یا هر زبانی که در تنظیمات افزونه ان را انتخاب کرده‌اید ترجمه خواهند شد و در صورتی که ترجمه آن درست باشد می‌توانید از آن استفاده کنید و در صورت ترجمه اشتباه تغییرات خود را در لینک اعمال کنید.

 

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده