تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,739 بازدید
  • بدون نظر

حذف رونوشت‌ها برای بهینه سازی دیتابیس

حذف رونوشت‌ها برای بهینه سازی دیتابیس

سلامی گرم به کاربران محبوب وردپرس، همگی شما عزیزان خوب میدونید که تمامی اطلاعات سایت و آیتم ها در پایگاه داده mysql ذخیره می شود. خب به فرض مثال وقتی که در وردپرس یک نوشته را تغییر میدهید پس از هر تغییر یک رونوشت به صورت خودکار به نوشته اضافه خواهد شد و در دیتابیس ذخیره می شود. یکی از فاکتور‌های سرعت وبسایت شما حجم دیتابیس آن هست.

به همین سبب، حجم دیتابیس افزایش یافته و سرعت سایت کاهش پیدا میکند! برای جلوگیری از این مشکل میتونید افزونه Optimize Database after Deleting Revisions را در پیشخوان نصب کرده و رونوشت های قدیمی را حذف کرده و دیتابیس خود را بهینه سازی کنید. همچنین تعیین کنید پس از ثبت چند رونوشت در نوشته رونوشت های قدیمی حذف شود!

آموزش کار با افزونه Optimize Database after Deleting Revisions

در این مرحله ابتدا افزونه را دریافت و نصب کنید. پس ار فعال سازی افزونه، گزینه جدیدی تحت عنوان Optimize Database در منو تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما قرار خواهد گرفت.

 

حذف رونوشت‌ها برای بهینه سازی دیتابیس

وارد صقحه تنظیمات افزونه شوید و مراحل زیر را بررسی کنید:

در اولین قسمت تنظیمات مشخص کنید برای چه پست تایپ هایی رونوشته ها حذف شوند! سپس در بخش Delete revisions older than مشخص کنید رونوشت ها از چه زمانی به بعد به صورت اتوماتیک حذف شوند! سپس، در بخش بعدی تعیین کنید در هر پست و صفحه تعداد ذخیره رونوشت ها چه تعداد باشد! حال، بعد از مقداری که شما وارد کردید، اگر رونوشت ها به آن حد برسد تمام رونوشت های قبلی حذف خواهد شد.

نکنه: اگر مقدار صفر را وارد کرده تمامی رونوشت ها در صفحه و نوشته موجود حذف خواهد شد!

در بخش های بعدی در صورت دلخواه تیک گزینه های درون زباله دان، اسپم ها، حذف تگ های بی استفاده حذف پینگ ها و ترک بکها و غیره را فعال کنید تا دیتابیس سایت وردپرسی شما به خوبی و خیلی آسان و سریع بهینه سازی شود. بعد در قسمت زمان بند مشخص کنید چه زمانی و چه وقت یک بار دیتابیس بهینه شود!

در آخر دکمه ذخیره تنظیمات بفشارید و روی دکمه برو به بهینه ساز کلیک کنید. در قسمت بعدی خلاصه ای از تنظیمات بهینه سازی شده دیتابیس را مشاهده می کنید، آنها را بررسی و روی دکمه شروع بهینه سازی کلیک کنید.

حذف رونوشت‌ها برای بهینه سازی دیتابیس

پس از مدت زمانی رونوشت ها حذف شده و دیتابیس شما بهینه سازی خواهد شد.

حذف رونوشت‌ها برای بهینه سازی دیتابیس

در نتیجه افزونه معرفی شده یک افزونه ساده و کاربردی است و پس از نصب آن در سایت از ازدحام رونوشت ها در پست تایپ ها جلوگیری می کنید. به همین سادگی 🙂

موفق وپیروز باشید.

  • انتشار :26 نوامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط