تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,189 بازدید
  • بدون نظر

chid-page (1)

همانطور که می دانید یکی از موضوعاتی که در طراحی و ایجاد یک وبسایت باید به آن دقت کنیم ساختار سایت می باشد. این ساختار باید به نحوی باشد که برای کاربران خوشایند به نظر بیاید و اینکه دسترسی به آن هم ساده باشد. یکی از مسائل مهمی که در بحث ساختار به آن پرداخته می‌شود بکار بردن Child Page در وردپرس می باشد. سوالی که مطرح می شود این است که آیا child page همان برگه‌ها در وردپرس می باشند؟ شما فکر می کنید بکار بردن child page چه سودی برای ما دارد؟ یا اینکه اصلا باید این امکان را بکار برد یا نه؟ بکار بردن child page مهم می باشد یا برگه اصلی (parent page)؟

بکار بردن Child Theme در وردپرس

تفاوت بین Child page و parent page چیست؟
در وردپرس دو برگه یا صفحه مجزا وجود دارد: برگه والد و اصلی یا Parent page، برگه فرزند یا Child page. هر دو گزینه دارای نقش مهمی می باشند. همه ما می دانیم که برگه والد برتری بیشتری نسبت به Child page دارد و به عبارتی می‌توان گفت child page برگه‌ای زیر مجموعه و به عنوان پشتوانه‌ای برای برگه اصلی محسوب می شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بدون وجود برگه والد (Parent page)، برگه child وجود نخواهد داشت. پس مستلزم وجود برگه والد است مثل کودکی که بدون پدر و مادر متولد نمی‌شود اما از طرفی child page معمولا در مبحث بهینه‌سازی دقیق‌تر از برگه اصلی است و به آن کمک می‌کند. چنانچه بخواهیم مثالی از نوع ارتباط این دو با هم بیاوریم می‌توانیم نظر شما را به تصویر زیر جلب کنیم:

CHILD PAGE

در تصویر بالا مشخص است که خدمات یا Services را به عنوان برگه والد در نظر گرفته و digital strategy ، content creation ، copy writing به عنوان child page هستند. در واقع اینطور است که با کمک آدرس برگه‌های فرزند به سادگی می‌توان به برگه والد دسترسی پیدا کرد.

ساختار Url

بکار بردن Child Page در وردپرس و قالب والد شامل ساختار متفاوتی در آدرس هستند. زمانی که قالب فرزند از قالب والد پیروی می‌کنند، صد در صد آدرس قالب والد در فرزند به جای می‌ماند اما این موضوع به صورت برعکس صدق نمی‌کند. به عنوان مثال به آدرس زیر دقت کنید:

حال در زمان بکار بردن Child Page در وردپرس با همین ساختار آدرس‌های زیر بدست می‌آیند:

child page از دیدگاه موتورهای جستجو

نامطلوب بودن رنک و رتبه یک صفحه، بدترین اتفاق ممکن است و حتی با رنک بد صدها صفحه برابری می‌کند. تاثیر بکار بردن Child page در وردپرس برای سئوی وبسایت بسیار مطلوب و ضروری می باشد. در ادامه به بررسی چند فاکتور مهم می پردازیم که می‌تواند به سئوی child page کمک کند:

  • محتوای مرتبط

تفاوتی ندارد چه وبسایتی ایجاد کرده اید و خدمات و محصولاتتان در چه حوزه‌ای می باشد، هر چه که باشد نیازمند محتوای غنی و مرتبطی است. برای مثال برای محصولات خود باید محتوایی تولید کنید که بشود آن را به اشتراک گذاشت. از طرفی برگه child page باید شامل محتوای مناسب درباره خدمات ارائه شده باشد تا توضیح خوبی از والد خود را ارائه دهد.

  • رفتار بازدیدکننده

همچنین د رنظر داشته باشید که ساختار برگه‌ای که در آن اطلاعات را وارد کرده و در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهید، خود باید بهینه باشد. بکار بردن کلمه کلیدی در آدرس یا نامک صفحه هم بسیار ضروری می باشد و باید به آن دقت کنید. گوگل هم هنگام مواجه شدن با این موارد مطمئنا رتبه خوبی را برای وبسایتتان در نظر می‌گیرد.

نحوه‌ی ایجاد child page :

شامل مراحل خاصی نمی باشد و به سادگی می‌توان آن را ایجاد کرد. برای این کار اول باید برگه والد (parent page) را ایجاد کرده و بعد براساس آن child page را ایجاد کنید. برای این منظور به قسمت برگه‌ها>> افزودن برگه رفته و برگه‌ای را با عنوان نمونه برگه والد ایجاد می‌کنیم.
بعد دوباره بر روی گزینه افزودن برگه کلیک کرده و یک برگه جدید با عنوان “برگه فرزند” ایجاد می‌کنیم. مادر آن را برگه والد انتخاب می‌کنیم:

CHILD PAGE

با این روش می‌توانید برگه‌های والد و فرزند را در دسته‌های خود مشخص کنید.

نتیجه گیری کلی:

در آخر، همه مواردی که به آن ها اشاره شد رویکردی برای بهبود سئوی وبسایت و بهتر دیده شدن آن توسط کاربران می باشند. با توجه به نوع فعالیت وبسایت، می‌توان رفتار مشخصی را برای آن در نظر گرفت و براساس آن بکار بردن Child Page در وردپرس و برگه والد را ممکن کرد.

  • انتشار :21 نوامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط