تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,526 بازدید
  • بدون نظر

ریدایرکت

هر صفحه وب یک آدرس به خصوص دارد . بعضی اوقات ممکن است محتوای سایت از یک آدرس به آدرس دیگری منتقل شود و ما در این حالت ناچار به انجام ریدایرکت خواهیم داشت . با استفاده از ریدایرکت میتوانید یک کاربر را از یک لینک قدیمی در سایت خود به لینک جدید منتقل کنید . همچنین به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما به آدرس دیگری نقل مکان کرده و در آدرس قبل وجود ندارد . با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .

ریدایرکت چیست ؟

ریدایرکت میتواند از نقطه ای در سایت شما به آدرس سایت دیگری باشد . این نقطه مقصد اصلا نیاز نیست در همان وبسایت شما باشد .

 

انواع ریدایرکت

چندین راه برای ایجاد ریدایرکت یک مرورگر وجود دارد . ریدایرکت میتواند به دو دسته سمت سرور و سمت کاربر تقسیم شود .

در ریدایرکت های سمت سرور این انتقال به صورت مستقیم از سمت سرور انجام میشود . دستور انتقال توسط بیت های کوتاهی به مرورگر داده میشود که به آنها هدر http گفته میشود . مرورگر با استفاده از این هدر ها متوجه میشود که میخواهد انتقال به کدام سایت انجام شود . در اینجا ۴ نوع ریدایرکت برای شما توضیح داده میشود که سمت سرور میباشد :

 

  • ۳۰۱ : یک ریدایرکت دائمی برای زمانی که محتوا در سایت اصلی حذف و در مکان جدید در حال حاضر وجود دارد . در این حالت مرورگر این نوع کد ۳۰۱ را در کش خود قرار داده و در دفعات بعدی دیگر نیاز به بررسی این هدر نمیباشد . موتور جستجو نیز این ریدایرکتها را دنبال کرده و آنها را درون نتایج جستجوی خود ایندکس میکند .
  • ۳۰۲ : نوع انتقال موقت میباشد . برای زمانی استفاده میشود که یک سایت نیاز دارد به صورت موقت به آدرس دیگری منتقل شود . مرورگر این حالت را کش نمیکند و با هر بار بازدید کاربر از آدرس سایت مورد نظر در صورت وجود این کد انتقال به سایت مقصد و یا محتوای مقصد صورت خواهد پذیرفت . موتور جستجو آدرس هایی که از نوع ۳۰۲ استفاده میکنند را ایندکس کرده اما آدرس قبلی را نیز نگهداری میکنند .
  • ۳۰۷ : نسخه بهبود یافته انتقال موقت که همیشه میتواند با آدرس اصلی جایگزین شود . مرورگر هیچگاه این نوع انتقال را کش نمیکند . موتورهای جستجو ممکن است همیشه لینک های دارای کد ۳۰۷ را دنبال نکنند .
  • ۳۰۸ : خیلی سخت استفاده میشود . کد انتقال ۳۰۸ به معنی این است که این ریدایرکت را دنبال کن و هرگز مجدد به آدرس قبلی نرو . مرورگر کش از نوع سخت در این کد ۳۰۸ استفاده میکند . نحوه عملکرد موتور جستجو برای این کد همانند انتقال ۳۰۱ میباشد .

 

ریدایرکت سمت کاربر 

ریدایرکتهای سمت کاربر از نمونه کدهایی میباشد که در مرورگر اجرا میشود و سپس کاربر توسط مرورگر به آدرس جدید منتقل خواهد شد . برای اجرای این دسته کد ها باید ابتدا کد به مرورگر ارسال شود . خب این خودش راه حل کند تری است . ریدایرکتهای سمت کاربر نیز به meta refresh و جاوا اسکریپت ریدایرکت تقسیم میشود . در حالت اول سایت پس از باز شدن رفرش شده و آدرس جدید باز خواهد شد . در جالت جاوا اسکریپت مرورگر پس از اجرای کد به آدرس جدید منتقل خواهد شد .

 

چه زمانی باید یک ریدایرکت ایجاد کرد ؟

  • زمانی که شما از یک سیستم به سیستم دیگری منتقل شده اید و به دلی تغییر آدرس مجبور به انجام این کار هستید .
  • شما یک صفحه را حذف کرده اید و صفحه ای مشابه در آدرس دیگری وجود دارد .
  • شما محتوای چندین صفحه را درون یکی ادغام کرده اید .

 

  • انتشار :10 اکتبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده