تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,748 بازدید
  • بدون نظر

شاید برای شروع یک روز وردپرسی یک تیتر عجیب باشد. اما وردپرس مشکل امنیتی پیدا کرده. مشکلی که هر آن ممکن هست سایت شما رو با مشکلاتی مواجه کند. خب مشکلات امنیتی در هر سیستمی بوجود آمده و خواهد آمد. اما مهم این هست که توسعه دهندگان آن سیستم، سریعا آپدیتی برای حل مشکل امنیتی ارائه می‌کنند یا خیر؟!

نگران نباشید چون توسعه‌دهندگان وردپرس مثل همیشه پشت شما هستند. نسخه ۵.۱.۱ وردپرس همین دیروز منتشر شد. پس همین حالا وردپرس خود را به نسخه ۵.۱.۱ آپدیت کنید تا از شر این باگ امنیتی خلاص شوید.

مشکل امنیتی در وردپرس

همانطور که گفتم نسخه 5.1.1 وردپرس همین الان در دسترس شماست. این نسخه ۱۰ مورد جدید شامل حل مشکلات و بهبود سیستم را در بر دارد.

در این مطلب می‌خوانید:

  • تغییرات نسخه ۵.۱.۱ وردپرس
  • نسخه بعدی تو راهه…
  • چطور به ۵.۱.۱ آپدیت کنیم؟

 

تغییرات نسخه ۵.۱.۱ وردپرس

این نسخه بهبود‌هایی در زمینه فیلتر نظرات سایت و ذخیره آن‌ها در دیتابیس سایت شما به همراه دارد که باعث حل این مشکل در سایت شما شده. در نسخه قبلی هکر می‌توانست با استفاده از یک کامنت مخرب، پست شما را با استفاده از XSS یا cross-site scripting با مشکل مواجه کند.

این مشکل در نسخه ۵.۱ وردپرس و قبل از آن به وجود آمده بود که خوشبختانه در نسخه ۵.۱.۱ توسط تیم توسعه‌دهنده امنیتی وردپرس رفع و رجوع شد.

نسخه بعدی تو راهه…

راستی. تیم وردپرس اعلام کرده که این نسخه یک نسخه موقت هست و تا ۲ هفته دیگر نسخه ۵.۱.۲ هم منتشر خواهد شد.

چطور به ۵.۱.۱ آپدیت کنیم؟

برای آپدیت وردپرس می‌توانید از منوی پیشخوان > بروز‌رسانی‌ها اقدام کنید و نسخه ۵.۱.۱ را دریافت کنید. در صورتی که آپدیت از این طریق انجام نشد، می‌توانید از روش آپدیت دستی وردپرس این‌کار را انجام دهید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده