تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,145 بازدید
  • بدون نظر

ساخت برگه فرزند در وردپرس

 

برگه‌ها در وردپرس به دو صورت مستقل و سلسله مراتبی هستند. به این معنی که یک برگه ممکن است خود زیر شاخه‌ای از برگه‌‌ی دیگر باشد و برای خود برگه‌های زیر شاخه‌ای که به آنها برگه فرزند می‌گوییم، داشته باشد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید برگه‌های فرزند را برای ساختارمند کردن وردپرس‌تان، بسازید. در ادامه این مقاله با ایکس اسکریپت همراه باشید.

 

منظور از برگه فرزند در وردپرس چیست؟

 

همانطور که می‌دانیم نوشته‌ها و برگه‌ها دو نوع مختلف از محتوا در وردپرس به شما می‌آیند. برای آشنایی بیشتر در مورد تفاوت‌های این دو نوع محتوا، می‌توانید مقاله ما را در این باره بخوانید.

 

نوشته‌ها بخشی از بلاگ هستند که به ترتیب زمانی معکوس ( ابتدا جدیدترها ) نمایش داده می‌شوند و معمولا با استفاده از دسته‌بندی و تگ‌ها ساختاربندی می‌شوند.

 

برگه‌ها اما بخشی از محتوای تقریبا ثابت وبسایت‌تان هستند که جزئی از بلاگ محسوب نمی‌شوند. برای مثال برگه‌ی “درباره ما” یا “ارتباط با ما”. برگه‌ها را می‌توانید بصورت ساختار درختی نیز ایجاد کنید، به این معنی که یک برگه والد برگه‌ای دیگر که فرزند است، ساخته شده باشد.

 

بصورت معمول، وبسایت‌های شرکتی، از برگه‌های برای ساختار وبسایت‌ خود استفاده می‌کنند. در اینصورت وبسایت آنها فاقد بلاگ خواهد بود. اگر در آینده نیاز به بلاگ نیز وجود داشته باشد و بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای آنها را تشکیل دهد، می‌توانند به راحتی با ایجاد یک برگه مجزا به عنوان بلاگ، به هدف خود برسند.

 

در اینجا باید توجه کنیم که اگر وبسایت ما برگه‌های زیادی داشته باشد، مرتب کردن و نمایش همه‌ی آنها در یکجا کمی سخت خواهد شد. این موقع دقیفا زمانی است که موضوع برگه فرزند به میان می‌آید. برای رفع این دشواری می‌توانید یک برگه جامع‌تر به عنوان برگه والد بسازید و بقیه برگه‌های فرزند را به آن بیافزایید. اینکار باعث خواهد شد تا ساختار وبسایت‌تان وضعیت بهتری پیدا کند.

 

ساخت برگه فرزند در وردپرس

 

برای مثال، برگه‌ی والدی مثل “درباره ما” می‌تواند برگه‌های فرزندی مثل اعضای تیم، تاریخچه، حوزه کاری و غیره را داشته باشد.

 

برگه‌های فرزند نیز می‌توانند برگه‌های فرزند خودشان را داشته باشند و به همین شکل این ساختار ادامه پیدا می‌کند. بدین شکل ارتباط بین برگه‌ها در وبسایت‌تان واضح خواهد بود و ساختار درستی در آن شکل خواهد گرفت. حال زمان آن رسیده است که ببینیم چطور می‌توان برگه‌های فرزند را در وردپرس ایجاد کرد.

 

چگونه برگه فرزند (Child Page) بسازیم؟

 

برای ساخت برگه‌ی فرزند، نیاز به برگه‌ی مادر داریم که در بالا از آن به عنوان برگه‌ی والد یاد کردیم. اگر برگه‌ای دارید که می‌خواهید از آن به عنوان برگه‌ی مادر استفاده کنید، بخش مهم کارتان را انجام داده‌اید.

 

وارد قسمت برگه‌ها » برگه جدید، شده و یک برگه جدید را بسازید و یا می‌توانید برگه‌ای که قبلا ساخته‌اید را ویرایش کنید. در قسمت سمت راست، داخل باکس ویژگی‌های برگه، آیتمی تجت عنوان مادر وجود دارد.

 

ساخت برگه فرزند در وردپرس

 

هنگامی که برروی دراپ داون این آیتم کلیک کنید، لیستی از تمام برگه‌های وبسایت‌تان را خواهید دید. بصورت پیشفرض، گزینه انتخاب شده “بدون مادر” است که نشان می‌‌دهد این برگه مستقل است و هیچ رابطه‌ای با دیگر برگه‌ها ندارد. حال شما می‌توانید هرکدام از این برگه‌ها را از لیست انتخاب کرده و به عنوان برگه مادر در نظر بگیرید.

 

سپس کافیست این تغییرات را ذخیره کرده و این کار را برای دیگر برگه‌هایی که قصد دارید به عنوان فرزند انتخاب کنید نیز انجام دهید.

 

برای دیدن برگه‌های فرزند، کافیست به بخش “برگه‌ها” در پنل ادمین وردپرس رفته و در لیست تمام برگه‌ها خواهید دید که برگه‌های فرزند با یک پیشوند ” — ” و در زیر برگه‌ی مادرشان، مشخص هستند.

 

ساخت برگه فرزند در وردپرس

 

در ادامه به بخش فهرست وبسایت‌تان بروید و برگه‌های فرزند را به عنوان زیر منو برای برگه‌ی مادر انتخاب کنید.

 

ساخت برگه فرزند در وردپرس

 

کاربران حرفه‌ای وردپرس نیز می‌توانند روش‌های مختلف دیگری را برای نمایش اتوماتیک لیست برگه‌های فرزند مربوط به برگه‌ی مادر خاص را در ابزارک‌ها و یا تمپلیت‌های پوسته وردپرس استفاده نمایند.

 

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم تا شما را با نحوه‌ی ساخت برگه‌ی فرزند آشنا کرده و مزیت‌ها و لزوم وجود آن را به خوبی بیان کرده باشیم. در صورت وجود هرگونه مشکل در روند ساخت برگه‌ی فرزند، ما را از بخش نظرات مطلع سازید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده