تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,284 بازدید
  • بدون نظر

افزایش امنیت وردپرس با CAPTCHA

 

سلام خدمت همراهان همیشگی گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

همه ی شما عزیزان در برخورد با سایت های مختلف با نام کپچا یا همان CAPCHA برخورد کرده اید.

با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق کپچا بپردازیم.

 

کپچا چیست؟

 

نرم افزاری آنلاین برای تولید سوالات و آزمون هایی است که انسان براحتی قادر به پاسخ گویی به آنها است ولی کامپیوترها در حال حاضر قادر به تشخیص و پاسخ به آنها نیستند. مانند تصویر زیر:

 

CAPTCHA

 

در مورد captcha باید گفت که عبارت CAPTCHA مخفف جمله Completely Automated Public Turing Test To Tell Computers and Humans Apart بوده و به معنی آزمایش اتوماتیک عمومی برای تشخیص انسان از کامپیوتر می باشد.

در مورد کپچا باید گفت که نخستین بار Yahoo از آن در دنیای اینترنت استفاده کرد.

 

بالابردن امنیت وردپرس با کپچاCAPTCHA

 

از CAPTCHA میتوانیم در جهت افزایش امنیت وردپرس استفاده کنیم. در ادامه با ما همراه باشید…

 

پیشگیری از هک پسورد

 

قبل از همه گیر شدن سیستم کپچا، یکی از روش های رایج برای هک کردن اکانت کاربران و دسترسی به اطلاعات ، آزمون و خطای کلمات عبور مختلف بوده است.
در این روش هزاران کلمه از روی فرهنگ لغات برای یک نام کاربری مشخص امتحان میشد. امروزه با چند تلاش اشتباه در سیستم های ایمیل مانند یاهو یک کپچا به کاربر نشان داده میشود تا از این روش هک بخوبی جلوگیری شود.

 

نقش کپچا در بخش عضویت سایت

 

سایت های زیادی در دنیا خدمات رایگان ارائه میدهند که نیازمند عضویت و ساخت اکانت از طرف افراد هستند. مهمترین آنها سیستم های ایمیل یاهو و گوگل هستند. تا چند سال پیش و قبل از بکارگیری کپچا بزرگترین مشکل آنها ساخت تعداد زیادی اکانت توسط روبات های اینترنتی بود که میتوانستند در چند دقیقه صدها ایمیل بسازند. استفاده از سیستم کپچا این امکان را فراهم کرد که تنها انسان ها قادر به تکمیل فرم و ثبت نام نهایی باشند و امروزه به یک ضرورت در سیستم های رایگان تبدیل شده است.

 

جلوگیری از نظرات اسپم در سایت و وبلاگ

 

اکثر صاحبان وبلاگ یا سایت ها با نرم افزارهای اتوماتیک آنلاین که اقدام به انتشار نظرات اسپم میکنند آشنایی دارند که معمولا به هدف افزایش رنک و بهبود سئو سایت اسپمر بکار میرود. با استفاده از کپچا تنها انسان ها قادر به انتشار نظر در بخش وبلاگ سایت شما خواهند بود و به این ترتیب نیاز به عضویت در سایت یا وبلاگ شما برای جلوگیری از نظرات اسپم نیست.

 

CAPTCHA

 

کپچا برای نظرسنجی آنلاین

 

در نوامبر ۱۹۹۹ یک نظر سنجی آنلاین در سایت Slashdot.org برای تعیین بهترین دانشگاه در زمینه علوم کامپیوتر و برنامه نویسی برگزار شد. با توجه به نبودن سیستمی مشابه کپچا در آن زمان با تشخیص و ثبت IP نظردهندگان از تکراری بودن افراد جلوگیری میکردند.

با این وجود این سیستم قدرت کپچا را نداشته و دانشجویان دانشگاه Carneige Mellon برنامه ای برای ثبت نظر اتوماتیک ساخته و اجرا کردند، روز بعد این دانشگاه با اختلاف زیادی در رتبه اول ایستاد. بلافاصله دانشجویان دانشگاه MIT نیز برنامه مشابهی را راه اندازی کردند و این نظرسنجی در نهایت به جنگ روبات های اینترنتی تبدیل شد. در پایان رای گیری دانشگاه MIT با ۲۱۱۵۶ رای رتبه نخست را بدست آورد و Carneige Mellon با ۲۱۰۳۲ رای در رتبه دوم ایستاد، در حالیکه سایر دانشگاه ها هرکدام کمتر از ۱۰۰۰ رای داشتند. امروزه، برگزاری نظرسنجی عمومی در اینترنت بدون استفاده از کپچا کاری بیهوده و اشتباه است.

 

همانطور که مشاهده کردید نمیتوان تاثیر کپچا در افزایش امنیت سایت را نادیده گرفت و باید به بهترین شکل با آن آشنا شد و از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

 

موفق و پاینده باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط