تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,358 بازدید
  • بدون نظر

نوشتن یک عنوان حرفه‌ای و جذاب از ضروریات سئوی هر وبسایتی است. چرا؟ کاملا مشخص است! عنوان محتوای شما دقیقا اولین چیزی است که کاربر با آن مواجه می‌شود و اینجاست که تصمیم می‌گیرد به خواندن متن بپردازد یا خیر. پس بسیار مهم است و چنانچه بارها به آن بپردازید باز هم کم است; به همین منظور تصمیم داریم به شما بگوییم چگونه عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس انتخاب کنید تا محتوای شما خوانده شود.

انتخاب عنوان مناسب در وردپرس

عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس

برای اینکه بتوانیم عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس انتخاب کنیم چندین مورد را باید در نظر بگیریم که در این مقاله در مورد این موضوع به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

  • عنوان به صورت تگ HTML یا تیتر
  • هدف سئو در عنوان صفحه
  • عناوین و نرخ کلیک (CTR)
  • عنوان صفحه و کلمه کلیدی
  • بهبود طول عنوان برای سئو
  • عنوان صفحه و برندسازی
  • بهبود عنوان صفحه بعد از انتشار مطلب
  • عناوین برای شبکه‌های اجتماعی
  • نتیجه گیری

عنوان به صورت تگ HTML یا تیتر (Heading)

در همین ابتدا ممکن است کمی دچار سردرگمی شوید؛ زیرا ما از تگ HTML صحبت کردیم. شما هم می‌توانید در سورس محتوای خود مشاهده کنید که عنوان داخل تگ HTML قرار گرفته است:

<title>This is an example page title - Example.com</title>

انتخاب عنوان مناسب در وردپرس

این گزینه دقیقا در تب مرورگر قابل رویت است و هیچ ربطی به تیتر صفحه ندارد پس اصلا جای سردرگمی نیست. هم این بخش حائز اهمیت است و هم تیترهایی که در نظر می‌گیرید. در اینجا افزونه Yoast SEO شما را برای انتخاب درست heading ها کمک می‌کند.

هدف سئو در عنوان صفحه

انتخاب عنوان مناسب در وردپرس

عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس باید دارای دو هدف باشد:

  1. باعث کسب امتیاز از سمت گوگل برای کلمه کلیدی شود.
  2. افراد را ترغیب به کلیک کردن و خواندن مقاله کند.

این دو هدف منحصر به فرد نیستند اما در بیشتر مواقع ایجاد رقابت می‌کنند. فرض کنید رنک یا امتیاز خوبی دارید اما اگر کاربری روی لینک مقاله شما کلیک نکن، امتیازتان نیز فایده‌ای به حالتان ندارد و در واقع این امتیاز در طول زمان از بین خواهد رفت!

عناوین و نرخ کلیک (CTR)

گوگل از نرخ کلیک برای کمک به تصمیم‌گیری جهت مرتبط بودن کلمات کلیدی خاص استفاده می‌کند. اگر نرخ کلیک‌تان پایین است حتما باید به موقعیت مناسبی برسید تا رتبه مورد نظر از سمت گوگل کاهش نیابد. پس در اینجا نیز باید تصمیم بگیرید عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس انتخاب کنید تا چنین اتفاقی برایتان رخ ندهد.

عنوان صفحه و کلمه کلیدی

انتخاب عنوان مناسب در وردپرس

اگر برای محتوای خود کلمه کلیدی مطلوبی انتخاب کردید حتما یادتان باشد که باید آن را در عنوان مقاله نیز به کار ببرید; حقیقت این است که عنوان صفحه تنها چیزی است که می‌تواند هدف اصلی مقاله یا همان کلمه کلیدی را در نگاه اول به کاربر نشان دهد و او را مطلع سازد. پس لطفا این شانس را از خودتان نگیرید!

افراد زمانی که در گوگل جستجو می‌کنند به اولین گزینه‌ای که نگاه می‌کنند عناوین در نتایج جستجو است; پس این عنوان شماست که چشم کاربر را می‌دزدد و به خود جذب می‌کند; این صحبت من به این معناست که اگر بتوانید کلمه کلیدی خود را در ابتدای عنوان یا به گونه‌ای در عنوان به کار ببرید که به وضوح دیده شود مسلما تاثیرگذار خواهد بود.

بهبود طول عنوان برای سئو

در انتخاب عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس باید به طول عنوان نیز توجه کرد. این اندازه نه باید خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند; در واقع به این فکر کنید که هر کاربری با دستگاه خاص خود قرار است محتوا را بخواند. به نظر شما اگر طول عنوان خیلی بلند باشد در گوشی موبایل به راحتی نمایش داده می‌شود؟
برای این منظور در افزونه yoast SEO طول پیشنهادی به شما گفته می‌شود و در صورتی که عنوان سئو طولانی باشد نوار پایین آن نارنجی خواهد شد.

عنوان صفحه و برندسازی

هرگز فراموش نکنید قرار است وبسایتتان برند شود; برای این منظور کافیست در انتهای عنوان سئو حتما نام سایت خود را نیز بیاورید. با این کار می‌توانید فرآیند برندسازی را بهبود بخشید زیرا همان‌طور که گفتیم اولین گزینه‌ای که به چشم کاربران می‌خورد عنوان سئو در موتورهای جستجو است.

بهبود عنوان صفحه بعد از انتشار مطلب

عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس را انتخاب کردید، مطلب خود را نیز منتشر کردید اما فکر نکنید که کار تمام است. شما باید برای تحلیل و بهینه‌سازی آن برنامه ریزی کنید. با کمک ابزاری مانند google analytics طبق یک زمان‌بندی مقالات و عناوین آن را چک کنید در صورت لزوم آن‌ها را مجدد بهبود بخشید.

عناوین برای شبکه‌های اجتماعی

شاید عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس برای شبکه‌های اجتماعی به اندازه سایت مهم نباشد; در شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی کلمات کلیدی اهمیت کمتری نسبت به ایجاد یک عنوان برای کلیک کردن افراد دارد.

هچنین در شبکه‌های اجتماعی نیازی به آوردن نام برند خود در عنوان ندارید. در این راستا افزونه پرمیوم yoast seo به کمک شما خواهد آمد.

نتیجه گیری

در این مقاله تصمیم داشتیم شما را با انتخاب عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس آشنا کنیم و مسیر انتخاب را برایتان هموارد کنیم; برای این مورد هر چقدر زمان بگذارید باز هم ارزش دارد. به جایی برسید که در کوتاه‌ترین زمان بتوانید بهترین عنوان را برگزینید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده