تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,853 بازدید
  • بدون نظر

به احتمال زیاد شما هم نام افزونه Yoast SEO را شنیده‌اید. این افزونه در زمینه سئوی وردپرس به ما کمک می‌کند و افزونه بسیار کاربردی و مهمی است. تیم Yoast در نسخه ۱۰ این افزونه، از ویژگی آنالیز جدید سئو خود رونمایی کردند. به همین دلیل برآن شدیم تا این نسخه را با هم بررسی کنیم و ببینیم این قابلیت‌های جدید تجزیه و تحلیل در وردپرس به چه صورت است. در این مقاله از ایکس اسکریپت همراه ما باشید تا نسخه ۱۰ افزونه Yoast SEO را بررسی کنیم.

تجزیه و تحلیل جدید Yoast SEO نسخه ۱۰

تجزیه و تحلیل در وردپرس

نسخه جدید افزونه Yoast SEO ماه‌ها در حال توسعه بود و در دو ماه اخیر، نسخه بتای آن، تست‌های مختلف را پشت سر می‌گذاشت. ویژگی آنالیز نسخه ۱۰ Yoast SEO دارای قابلیت‌های جدیدی است که بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر تیم Yoast را کمک کرده‌اند تا این نسخه را با کمترین اشکال عرضه کند. شما هم همین امروز این نسخه را روی سایت خود نصب کنید.

چرا سیستم آنالیز محتوای افزونه Yoast SEO تغییر کرده است؟

اصول سئو همیشه در حال تغییراند. ممکن است اصول تجزیه و تحلیل در وردپرس امروز یک چیز باشد و فردا چیز دیگر. رسالت افزونه Yoast SEO نیز ارائه راهکار و راهنما برای نوشتن محتوای سئو شده است. پس باید از اصول بروز سئو پیروی کند تا شما بتوانید ایده آل‌ترین محتوا را در وردپرس بنویسید.

تیم Yoast چند سالی است که در زمینه اصول سئو در محتوا تحقیق می‌کند و برای عرضه آخرین نسخه افزونه محبوب خود، از چندین متخصص محتوا، زبان شناس و توسعه دهنده کمک گرفته است تا بروزترین قوانین سئو را در افزونه خود جای دهد.

تجزیه و تحلیل جدید Yoast SEO نسخه ۱۰

چه چیزی در نسخه ۱۰ افزونه Yoast SEO تغییر کرده است؟

براساس مطالعات تیم توسعه دهنده Yoast، برخی از ویژگی‌های افزونه باید گسترش پیدا می‌کردند. یکی از مواردی که برای این تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود، بهبود نحوه تجزیه و تحلیل در وردپرس و مدیریت زبان‌های مختلف برای نتیجه هر چه بهتر بود. Yoast SEO باید هوشمندانه‌تر عمل می‌کرد. این تغییرات، تغییرات آسانی نبودند اما تیم توسعه دهنده Yoast تصمیم گرفت برای بهبود افزونه سئو، گام بلندی بردارد.

در زیر به تغییرات نسخه ۱۰ نسبت به نسخه‌های پیشین می‌پردازیم.

ویژگی جدید

تجزیه و تحلیل جدید Yoast SEO نسخه ۱۰

  • ویژگی Single H1: این ویژگی، متن محتوا را نسبت به وجود متن با سایز H1 بررسی می‌کند. طبق اصول سئو، در هر محتوا باید از ۱ تگ H1 استفاده کنید که آن هم معمولا عنوان محتوا است و این ویژگی، وجود تگ H1 بیشتر را در محتوا به شما هشدار می‌دهد.

تغییرات ویژگی‌های قبلی

  • چگالی عبارت کلیدی: این ویژگی در حال حاضر طول عبارت کلیدی را مد نظر قرار می‌دهد. چون استفاده از یک عبارت کلیدی نسبت به کلمه کلیدی در طول متن محتوا سخت‌تر است، شما باید نسبت به کلمه کلیدی، کمتر از عبارت کلیدی در محتوای خود استفاده کنید تا نشان سبز را دریافت کنید. افزونه این کار را انجام داده است تا شما کمتر نشان قرمز دریافت کنید.
  • لینک های خارجی: از این به بعد اگر در محتوای خود در وردپرس، از لینک‌های خارجی استفاده نکنید، به جای دریافت نشان نارنجی، نشان قرمز دریافت خواهید کرد. این بدین خاطر است که فضای وب از لینک‌ها تشکیل شده و شما نیز به عنوان عضوی از این شبکه جهانی، باید بتوانید هر جا که نیاز است، از لینک‌های خارجی استفاده کنید.
  • ویژگی alt تصاویر: در این نسخه، افزونه نه تنها ویژگی alt تصاویر را بررسی می‌کند، بلکه داشتن alt مرتبط با عبارت کلیدی نیز مد نظر قرار می‌دهد که باعث بهبود رتبه سئو در فرآیند تجزیه و تحلیل در وردپرس می‌شود.
  • عبارت کلیدی در عنوان: افزونه به شما پیشنهاد می‌دهد که برای سئو کردن محتوا، عبارت کلیدی را در ابتدای عنوان محتوا قرار دهیم. حال در این نسخه اگر اولین کلمه عنوان، کلماتی مانند چرا، چطور، چگونه، در و … باشد و پس از این کلمات عبارت کلیدی قرار گیرد، همچنان نشان سبز دریافت خواهید کرد و این کار تاثیری در کاهش رتبه سئو محتوای شما ندارد. البته باید دید این قابلیت افزونه چگونه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • طول عبارت کلیدی: در زبان‌هایی که فاقد کلمات کمکی هستند، کاربران می‌توانند طول عبارت کلیدی را بیشتر کنند. مثلا کلماتی مانند این یا برای از عبارت کلیدی حذف می‌شود و می‌توان از عبارت کلیدی بلندتری استفاده کرد.
  • عبارت کلیدی در زیر عنوان ها: باید حداقل نصف کلمات عبارت کلیدی در زیر عنوان‌ها نوشته شود. البته این قانون برای زبان‌هایی مثل انگلیسی که کاملا توسط افزونه Yoast SEO پشتیبانی می‌شود، متفاوت است. در این زبان ها باید تمامی کلمات را در زیر عنوان‌ها جای داد.
  • طول متن: در این نسخه حداقل تعداد کلمات محتوا به ۲۵۰ عدد افزایش یافته است. این امر باعث می‌شود موتورهای جست و جو بهتر محتوای شما را رتبه‌بندی کنند. همچنین باعث افزایش انگیزه شما برای تولید محتوای بهتر و غنی‌تر می‌شود.

    ویژگی حذف شده

    تجزیه و تحلیل جدید Yoast SEO نسخه ۱۰

    تیم توسعه دهنده Yoast ویژگی تشخیص Stopwords ها را (کلماتی مانند the، for و …) در URL از نسخه جدید افزونه حذف کرده است.

    بقیه ی ویژگی‌های افزونه همانند قبل بوده و تغییری نداشته است.

    یک ویژگی جدید در نسخه ۱۰ افزونه پرمیوم Yoast SEO

    کاربرانی که نسخه پرمیوم یا پولی این افزونه را تهیه کرده‌اند، از یک ویژگی جدید دیگری برخوردار خواهند بود. این ویژگی یادآوری بروز رسانی محتواهای مهم قدیمی است. افزونه Yoast SEO این امکان را فراهم می‌کند تا مقاله‌هایی که مهم‌تر از بقیه هستند را به عنوان مقاله‌های بنیاد محتوا به افزونه بشناسانیم. حال در نسخه جدید افزونه Yoast SEO اگر این مقاله‌های بنیاد محتوا پس از ۶ ماه بروز رسانی نشوند، افزونه به شما اخطار می‌دهد تا نسبت به بروز رسانی محتواهای بنیاد محتوا اقدام کنید.

    سخن پایانی

    شاید شما هم هیچ تیم توسعه دهنده‌ای را فعال‌تر از تیم Yoast پیدا نکنید. فعال بودن آن‌ها به خاطر این است که اصول و قوانین سئو و تجزیه و تحلیل در وردپرس یا هر سیستم دیگری دائما در حال تغییر است. بعد از اینکه نسخه ۱۰ افزونه Yoast SEO عرضه شد، هنوز هم تیم توسعه دهنده این افزونه روی عملکرد بهتر آن فکر می‌کنند. نسخه ۱۰ این افزونه از اصول و قوانین جدید سئو و تجزیه و تحلیل در وردپرس پیروی می‌کند. پس شما هم همین الان می‌توانید این افزونه را بروز رسانی کنید و تجربه خود را نسبت به استفاده از نسخه جدید برای ما بنویسید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده