تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,227 بازدید
  • بدون نظر

وردپرس واژه‌ای آشنا برای آن دسته از افرادی است که به هر طریقی در طراحی سایت دستی دارند. با توجه به توسعه کسب و کارهای اینترنتی و لزوم طراحی سایت، قطعا سیستم‌های مختلفی برای ارائه خدمات طراحی سایت وجود دارد که وردپرس به عنوان محبوب‌ترین و قدرتمندترین آن‌ها شناخته می‌شود.

 

اگر در حوزه طراحی سایت اطلاعاتی داشته باشید، حتما راجع به سئو و بهینه سازی سایت چیزهایی شنیده‌اید؟ یکی از دلایل محبوبیت وردپرس در طراحی سایت های اینترنتی وجود افرونه و پلاگین‌های مختلف آن برای طراحی یک سایت حرفه‌ای است. با توجه به این که سئو یکی از پایه‌ها و ارکان اصلی سایت به شمار می‌رود، می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توان با افزونه سئو به بهینه سازی سایت های وردپرسی پرداخت. در ادامه ضمن معرفی بهترین افزونه سئو وردپرس، نحوه بهینه سازی سایت با این امکانات را شرح می‌دهیم.

افزونه سئو وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

قبل از هر چیزی بهتر است در مورد وردپرس بدانید که یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان با کاربری بسیار ساده است. این سیستم از افزونه‌ها و پلاگین‌های بسیار مختلفی تشکیل شده و این امکان را به صاحبین کسب و کار می‌دهد که بدون دانش برنامه نویسی و تنها با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های آن به طراحی یک سایت حرفه‌ای بپردازند‌. علاوه بر آن کارفرمایان می‌توانند ضمن طراحی یک سایت قدرتمند، با استفاده از وردپرس سایت خود را بهینه سازی کرده و رتبه خود را در گوگل ارتقاء دهند.

 

امکانات فوق‌العاده وردپرس این سیستم را به قدرتمندترین پلتفرم در طراحی سایت مبدل ساخته و بیش از چهل درصد کل سایت‌های جهان با این سیستم طراحی شده‌اند. منظور از افزونه سئو وردپرس، ابزارهایی است که جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته این جمله بدان معنا نیست که افزونه‌ها و ابزارهای وردپرس تمام فرآیندهای بهینه سازی را انجام می‌دهند. بلکه این ابزارها امکاناتی در اختیار شما می‌گذارند که می‌توانید به عنوان یک راهنما از آن‌ها جهت سئو سایت استفاده کنید.

 

در بهینه سازی سایت وردپرسی با افزونه‌های بسیار متعددی رو به رو می‌شوید که برخی از آن‌ها تأثیر بسیار ویژه‌ای در افزایش رتبه سایت شما دارند‌. سئو سایت شامل خدمات بسیار گسترده و پیچیده‌ای است. هر یک از این خدمات نقش خاصی در بهینه سازی سایت دارند‌. گاهی ممکن است حتی بهترین سئوکاران نیز در ارائه خدمات بهینه سازی دچار اشتباه شوند.

 

به همین خاطر است که اکثر سئوکاران از ابزارهای مختلف تحلیل سایت برای کشف نقاط ضعف و بهبود سئو استفاده می‌کنند‌. در مورد افزونه سئو این نکته وجود دارد که قرار نیست این افزونه‌ها تمام خدمات سئو را ارائه دهند. این ابزارها تنها می‌توانند هنگام تولید محتوا مواردی را که نیاز به بازبینی و بهبود دارد، به شما یادآور شوند. این افزونه‌ها نمی‌توانند در تجزیه و تحلیل به اندازه گوگل عملکرد قدرتمندی داشته باشند؛ اما به هر حال دستیاران خوبی در بهینه سازی سایت هستند.

در مورد قدرت سیستم وردپرس لازم است بدانید حتی اگر از افزونه‌های آن هم استفاده نکنید، معماری و ماهیت آن به گونه‌ای است که امکان طراحی یک سایت حرفه‌ای و پربازدید را برایتان فراهم می‌سازد؛ اما استفاده از افزونه سئو سبب می‌شود که در بهینه سازی سایت با دقت بیشتری عمل کنید. زمانی که ترافیک ارگانیک سایت شما افزایش یابد، فروشتان چند برابر شده و فرآیند برندسازی نیز به صورت طبیعی طی می‌شود. در این صورت دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بالا برای بازاریابی دیجیتال ندارید و می‌توانید زمان بیشتری را به تعامل با مشتری اختصاص دهید. این مهم دقیقا همان هدفی است که در نصب و به‌کارگیری افزونه‌ها تعریف می‌شود.

 

چگونه قدرتمندترین افزونه سئو را انتخاب کنیم؟

یکی از نکات مهم در بهینه سازی سایت های وردپرسی انتخاب قدرتمندترین افزونه سئو وردپرس است. یک افزونه قدرتمند به شما کمک می‌کند که ترافیک طبیعی سایت خود را افزایش داده و در صدر نتایج جست‌و‌جوی گوگل قرار بگیرید. بهینه سازی محتوا از مهم‌ترین فاکتورهای سئو سایت است. پس اگر در انتخاب افزونه دقت کنید، می‌توانید از این طریق یعنی بهینه سازی محتوا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. قطعا معیارهای خاصی برای انتخاب بهترین افزونه وردپرس تعریف شده که می‌تواند به شما کمک کند. برای انتخاب قدرتمند ترین افزونه باید به سراغ سایت‌هایی قدرتمند در گوگل بروید. طبیعتا افزونه‌هایی که نصب فعال بالایی دارند و توسط سایت‌های پربازدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، از قدرت بالایی در بهینه سازی سایت برخوردار‌ند. علاوه بر آن می‌توانید به پارامترهایی از قبیل: امکانات و قابلیت‌های افزونه، نسخه رایگان یا پرو آن، سازگاری با زبان فارسی و مواردی از این دست توجه کنید.

 

از برترین ویژگی‌های یک افزونه سئو قدرتمند می‌توان به مواردی از قبیل قابلیت ویرایش عنوان سئو مطالب و بازنویسی توضیحات متا، تحلیل محتوا از لحاظ سئو، جلوگیری از انتشار محتوای تکراری، ساخت نقشه سایت وردپرس، بررسی لینک‌ها و صفحات ۴۰۴، بهینه سازی تصاویر وردپرس و غیره اشاره کرد. به این نکته نیز توجه داشته باشید، هر یک از افزونه‌های سئو وردپرس با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، می‌توانند در نوع خود بهترین باشند؛ بنابراین در انتخاب افزونه باید نیاز سایت وردپرسی را نیز در نظر بگیرید.‌ گاهی ممکن است دو افزونه در اکثر ویژگی‌های خود مشترک باشند.‌ با توجه به این که برخی از این افزونه‌ها دارای نسخه تجاری و به بیان ساده‌تر پولی هستند، بهتر است تمام ویژگی‌های افزونه‌های مشترک را بررسی کنید و حتی اگر افزونه‌ای یک ویژگی بیشتر دارد، آن را برای نصب انتخاب کنید. در این صورت از افزونه‌های کمتری استفاده خواهید کرد.

برترین افزونه‌های سئو وردپرس

  • افزونه یوآست( Yoast): این افزونه با امکانات فوق‌العاده خود در بهینه سازی و آنالیز محتوای متنی سایت به عنوان اولین و قدرتمندرین افزونه سئو شناخته می‌شود و بیشترین آمار نصب فعال از بین افزونه‌های مخزن وردپرس را به خود اختصاص داده است. نصب افزونه یوآست شما را از نصب چند افزونه مختلف بی‌نیاز می‌سازد و به کمک نسخه فارسی آن می‌توانید بهترین مطالب را تولید کنید. از ویژگی‌های این افزونه می‌توان به تولید محتوای سئو شده، تحلیل خوانایی مطلب، ساخت نقشه سایت، به روزرسانی مرتب سایت بر اساس الگوریتم‌های گوگل، لینک سازی داخلی، جلوگیری از انتشار محتوای تکراری و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.
  • افزونه سئو بلاک پرو( All in One Pack Pro): این افزونه رقیب افزونه یوآست به شمار می‌رود و امکاناتی مشابه آن دارد؛ اما قدمت این افزونه از افزونه یوآست بیشتر است. این افزونه دارای قابلیت‌هایی مانند یکپارچگی با شبکه‌های اجتماعی، تنظیمات حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها، تنظیمات پیش فرض مناسب برای مبتدی‌ها، پشتیبانی از گوگل آنالیتیکس، پشتیبانی از خدمات ریسپانسیو سایت، بازنویسی عنوان و مالی توضیحات سئو و ویژگی‌های متعدد دیگر است.

این دو افزونه به عنوان قدرتمندترین و پرکاربردترین افزونه‌های بهینه سازی وردپرس شناخته می‌شوند. پس از این دو ابزار افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس، افزونه بررسی لینک‌های خراب، افزونه کش وردپرس برای کاهش حجم داده، افزونه ریدایرکت، افزونه AMP یا بهینه سازی سایت وردپرس برای نسخه موبایل، افزونه ساخت نقشه سایت، افزونه ساخت لینک کوتاه، افزونه نمایش داده ساختار یافته در وردپرس و افزونه‌های بسیار دیگر با امکانات مختلف در بهینه سازی وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تسمینو برترین پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یک شیوه تبلیغاتی آموزش محور است که سایت‌های مختلف جهت دریافت بک لینک‌های طبیعی و افزایش رتبه سایت خود از آن استفاده می‌کنند. پلتفرم بزرگ و معتبر تسمینو به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در زمینه تولید محتوا و رپورتاژ آگهی فعالیت دارد. تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا در مجموعه تسمینو رپورتاژ آگهی مخاطبان خود را با استفاده از افزونه‌های سئو بهینه سازی کرده و منتشر می‌سازند. شما می‌توانید جهت سفارش رپورتاژ آگهی سئو شده و سفارش تولید محتوا به نشانی اینترنتی https://www.tesmino.com/ مراجعه نمایید.

Avatar

درباره نویسنده : محمد

مطالب بیشتر از همین نویسنده
برچسب ها
مطالب مرتبط