تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,034 بازدید
  • بدون نظر

برای اینکه بتوانیم مقاله خود را بهینه‌سازی کنیم، اولین موردی که باید به آن توجه کنیم کلمه کلیدی استاندارد و درست است. سپس باید به تراکم کلمه کلیدی توجه کنیم. اما مدتی است که علاوه بر کلمه کلیدی باید به مترادف آن نیز دقت کنیم. پیدا کردن معانی مختلف یک لغت، کار سختی به نظر می‌رسد. وقتی در مورد کلمه “ماه” صحبت می‌کنیم، منظور ما کدام ماه است؟ اینجاست که نوشتن معانی مختلف در نوشته شما، می‌تواند درک آن را برای کاربران راحت‌تر کند. همین امر موجب شده که افزونه Yoast SEO، قابلیت کلمات هم معنی و مترادف کلمه کلیدی در وردپرس را در نسخه جدید ارائه کند.

بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی

مترادف کلمه کلیدی در وردپرس

مترادف کلمه کلیدی در وردپرس یا Synonyms یک قابلیت جدید در نسخه پرمیوم افزونه است.
مدت‌هاست که محتوای سئو شده به معنی پیدا کردن کلمه کلیدی محتوا و اضافه کردن آن در بخش‌های متعدد محتوا شناخته می‌شود. این امر کاملا درست است اما پایان ماجرا فقط همین مورد نیست. چرا که موتورهای جستو‌جو هر روز هوشمندتر می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با بررسی متن محتوای شما که در کجاها از کلیدواژه کانونی استفاده شده است، موضوع آن را بفهمند. متن محتوای شما همان چیزی است که باعث پیروزی یا شکست یک مقاله می‌شود.

عملکرد افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO تا به حال از قابلیت کلید واژه کانونی یا کلیدواژه‌های کانونی استفاده می‌کرد. اما شاید این قابلیت محدودیت‌هایی برای ما داشته باشد. اما از نسخه ۷٫۸ به بعد افزونه Yoast SEO، این قابلیت اضافه شده است که شما بتوانید معانی مختلف کلیدواژه کانونی را بنویسید، و افزونه با بررسی کلیدواژه کانونی و مترادف کلمه کلیدی در وردپرس، آن را از لحاظ سئو آنالیز کند. اگر کلید واژه کانونی محتوای شما “گردش” است، مترادف‌های آن می‌تواند موارد زیر باشد: تفریح، تفرج، پیک نیک، سیاحت، گشت، سیر و…

بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی

در واقع با استفاده از مترادف کلمه کلیدی در وردپرس، هم کاربر محتوای شما را بهتر درک می‌کند، هم موتورهای جست‌و‌جو راحت‌تر موضوع آن را تشخیص داده و محتوای شما را در نتایج بالاتر نمایش می‌دهند.

تشخیص توزیع کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن در متن محتوا

قابلیت نوشتن مترادف‌های کلیدواژه کانونی که پیش‌تر معرفی کردیم، با ویژگی جدید این افزونه که تشخیص توزیع کلیدواژه کانونی نام دارد، به خوبی در ارتباط است. این ویژگی جدید، چگونگی پخش کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن را در تمام متن محتوا تشخیص می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌دهد که کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن را در پاراگراف‌های مختلف متن خود پخش کرده و بنویسید. این کار تاثیر فوق العاده‌ای در سئوی مطلب شما خواهد داشت.

به عنوان مثال، متن زیر در مورد دوچرخه است که کلیدواژه کانونی آن bike به معنی دوچرخه انتخاب شده و تمامی مترادف‌های آن در متن محتوا پخش شده‌اند.

بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی

وقتی شما چگالی کلیدواژه کانونی را رعایت کنید و همچنین مترادف کلمه کلیدی در وردپرس را در سراسر متن پخش کنید، افزونه به شما اعلام می‌کند که کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن به خوبی در سراسر متن پخش شده‌اند. در نتیجه قابل قبول است و جایگاه شما نیز نزد گوگل محفوظ می‌ماند.

 

 

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده