تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,241 بازدید
  • بدون نظر

سلام و درود بر شما وردپرسی های عزیز! خیلی از ما دوست داریم در سایتمان اعداد فارسی را به جای اعداد انگلیسی نمایش دهیم. مقاله امروز دقیقا در رابطه با مورد تایپ اعداد فارسی در وردپرس هست. اینکه چطور می‌توانیم اعداد فارسی را در بخش‌های مختلف وبسایتمان به جای اعداد لاتین نمایش دهیم.

تایپ اعداد فارسی در وردپرس

تایپ اعداد فارسی در مطالب و برگه‌های وردپرس

برای تایپ اعداد فارسی در مطالب و برگه‌های سایتتان و سایر بخش‌هایی که می‌توانید با استفاده از تایپ، به آنها ورودی متنی بدهید می‌توانید به راحتی با نصب یک نرم افزار کیبورد فارسی، این مشکل را برطرف کنید. اگر از مکینتاش استفاده می‌کنید کافیست زبان کیبورد را فارسی کنید تا بتوانید اعداد فارسی تایپ کنید و اگر از ویندوز استفاده می‌کنید کافیست از نرم افزار هایی مثل فارسی نویس استفاده کنید. به راحتی و بدون دردسر!

تایپ اعداد فارسی در دیگر بخش‌های وبسایت

فارسی کردن اعداد به کمک افزونه وردپرس: اگر سایتتان وردپرسی است و از یکی از افزونه‌های ParsiDate یا wp-jalali استفاده میکنید. به راحتی میتوانید از بخش تنظیمات افزونه اعداد مربوط به تاریخ، مطالب، بخش نظرات و جاهای دیگر وبسایتتان را فارسی کنید.

اما بخش‌هایی مثل قیمت محصولات ووکامرس و یا شماره تلفن‌های سایت شما و در کل بخش‌هایی که توسط فیلدهای ورودی کنترل نمی‌شوند و برای تغییر آنها راهی جز تغییر کدنویسی وبسایت نیست. در این موارد چه باید کرد؟

راه حل: استفاده از فونت با اعداد فارسی

راه حل اینکار استفاده از یک فونت با اعداد فارسی غیر استاندارد هست. این نوع فونت‌ها اعداد لاتین ندارند و اعداد شما را از لاتین به فارسی تغییر می‌دهند.

از آنجا که فونت ایران سنس که توسط فونت ایران منتشر شده این روزها یکی از بهترین فونت‌های مورد استفاده ایرانیان هست. این فونت با اعداد فارسی نیز منتشر شده. در صورتی که پکیج این فونت را از سایت فونت ایران دریافت کرده باشید یک پوشه به نام Farsi_numerals در پوشه دریافتی شما موجود هست که می‌توانید فونت را با استفاده از راهنمای نصب فونت در قالب وردپرس به سایتتان اضافه کنید. با اینکار فونت ایران سنس با اعداد فارسی به سایت شما اضافه خواهد شد.

تایپ اعداد فارسی در وردپرس

نسخه‌هایی از سایر فونت‌ها مثل بی یکان و بی کودک هم با اعداد فارسی منتشر شده اند که می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل آنها را پیدا کنید و برای همیشه از شر اعداد لاتین در وردپرس خلاص شوید. 🙂

موفق باشید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده