تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,328 بازدید
  • بدون نظر

تحلیل عملکرد بازدیدکننده در سایت

 

عرض سلام خدمت همراهان گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

یکی از موضوعات مورد مطالعه و بسیار با اهمیت در حوضه کسب و کارهای آنلاین و تجارت الکترونیکی، تحقیق و مطالعه در مورد نوع رفتار کاربر در سایت و تحلیل عملکرد بازدیدکننده در سایت است.

 

با ما همراه باشید تا به بررسی یکی از آنالیز های کاربردی در این زمینه بپردازیم.

 

بررسی رفتار کاربران در سایت

 

تحقیقات بسیاری در مورد نوع رفتار کاربران و عملکرد آنها در صفحات اینترنتی انجام شده است.

در بررسی های علمی که بر روی حدود ۲۳۰ نفر انجام شده است، نوع عملکرد آنها در بازدید از هزاران صفحه اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته است.

بطور خلاصه میتوان آنالیز و رفتار آنها را هنگام ورود به صفحات اینترنتی بصورت زیر بیان نمود:

 

  1. چشم بازدیدکننده سایت در ابتدا حرکتی افقی داشته و بخش بالایی صفحه را بصورت کامل پوشش میدهد
  2. پس از آن با یک حرکت عمودی که معمولا در سمت چپ مانیتور است نگاه خود را پایین آورده تا به حرکت افقی دوم برسیم
  3. در ادامه نگاه افراد دوباره با حرکتی عمودی به سمت پایین اطلاعات صفحه را بررسی میکند، حرکت چشم در این مرحله کندتر بوده و دقت بیشتری به محتویات میشود
نکته: البته باید این نکته را در نظر گرفت که به دلیل راستچین بودن زبان فارسی، حرکت ها بیشتر به سمت راست خواهد بود.

 

اهمیت بررسی رفتار کاربران در صفحات اینترنتی

 

تحلیل عملکرد بازدیدکننده در سایت

 

بررسی و تحلیل عملکرد بازدیدکننده سایت این امکان را به ما میدهد تا آنچه از نظر خودمان اهمیت بیشتری دارد را در معرض دید کاربران قرار دهیم، با توجه به این رویکرد، نکاتی را به شما عرضه میداریم:

 

  1. بازدیدکننده سایت نوشته ها و مطالب را بصورت کامل و دقیق مطالعه نمیکند، خواندن کلمه به کلمه و با دقت در اینترنت جایگاهی ندارد مگر آنکه فرد نیاز ویژه ای به موضوع نوشته داشته باشد.
  2. دو پاراگراف اول متن باید شامل مهمترین نکات باشد و جذابیت لازم را برای تشویق فرد به مطالعه و بررسی ادامه محتوا داشته باشد. بطور معمول افراد کمتری تمام محتوا را مطالعه میکنند.
  3. بازدیدکننده سایت هنگام مطالعه هر خط تنها دو کلمه اول را خوانده و توجه کمتری به کلمه سوم به بعد میکند، در نتیجه استفاده از عنوان برای بخش های مختلف، ارائه اطلاعات با شماره گذاری و لیست و پاراگراف بندی متن میتواند به انتقال سریعتر مفاهیم کمک کند.

بنابراین با توجه به نکات ذکر شده در خصوص نحوه رفتار و عملکرد کاربر در صفحات اینترنتی، شما هم باید به شکل دیگری محتوا را ارائه دهید تا حداکثر بازدهی را از هر بازدیدکننده سایت بهمراه داشته باشد؛ یعنی  آنچه از نظر خودتان اهمیت و تاثیر بیشتری بر موفقیت تجارت شما خواهد داشت را در مکانی مناسب یعنی همان جایی که بازدیدکننده سایت به آن نگاه میکند قرار دهید.

موفق و پاینده باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط