تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,261 بازدید
  • بدون نظر

یکی از ویژگی‌هایی که در بروزرسانی های اخیر وردپرس به آن اضافه شده است امکان انتخاب رنگبندی و استایل دلخواه برای پیشخوان وردپرس می باشد که با استفاده از بخش ویرایش پروفایل هر کاربری قادر خواهد بود تا رنگبندی دلخواه خود را برای نمایش پیشخوان وردپرس انتخاب نماید.

در این آموزش از ایکس اسکریپت قصد دارم تا قطعه کدی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا رنگ پیشفرض و دلخواه خود را انتخاب کنید تا هرگاه کاربری در سایت شما عضو میشود پیشخوان وردپرس با این استایل و طرح بندی برای وی نمایش داده شود.

تنظیم رنگبندی دلخواه برای پیشخوان وردپرس

رنگبندی دلخواه برای پیشخوان وردپرس

برای شروع کار ابتدا وارد ویرایشگر قالب خود شده و کدهای زیر را در مکان مناسبی از فایل فانکشن (functions.php) قالب خود قرار داده و آن را ذخیره کنید.

function set_default_admin_color($user_id) {
$args = array(
'ID' => $user_id,
'admin_color' => 'sunrise'
);
wp_update_user( $args );
}
add_action('user_register', 'set_default_admin_color');

همانطور که در کدهای بالا مشاهده می کنید با افزودن این کد طرح و رنگبندی که مد نظر شما می باشد برای کاربرانی که به تازگی در سایت ثبت نام کرده اند نمایش داده خواهد شد، اما برای اینکه برای اعضای قبلی سایت نیز اعمال شود لازم است تا امکان تغییر رنگ بندی را از کاربران خود سلب کنید.

بنابراین برای اینکه امکان تغییر رنگبندی برای آنها وجود نداشته باشد می توانید کدهای زیر را نیز به فایل فانکشن خود اضافه کنید تا امکان انتخاب رنگ دلخواه پیشخوان وردپرس برای کاربران غیرفعال شود.

if ( !current_user_can('manage_options') )
remove_action( 'admin_color_scheme_picker', 'admin_color_scheme_picker' );

رنگبندی دلخواه برای پیشخوان وردپرس

حال همانطور که مشاهده می کنید با افزودن این کد دیگر امکان تغییر رنگ در بخش ویرایش شناسنامه کاربر قابل مشاهده نخواهد بود.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط