تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,800 بازدید
  • بدون نظر

همه خوب می دانیم که تصاویر اولین رسانه های ارتباطی افراد در زمان های گذشته بودند. اما خوب است بدانید که با استفاده کردن از متن ها می توان پیچیده ترین و سخت ترین افکار را هم بیان کرد. به این علت نوشتن محتوا بسیار مهم است و اهمیت بالایی دارد. پس همه این موارد نشان می دهند که نوشتن کپشن های خوب در اینستاگرام از مهم ترین لازمه های موفقیت می باشند و نباید دست کم بگیرید.

اگر شما هم دوست دارید که عکس هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید تاثیر بالایی روی مخاطبان و مشتریان شما داشته باشند نیاز است که از یک متن خوب استفاده کنید. ولی نوشتن چنین کپشن های جذاب نیازمند تخصص و خلاقیت می باشد. نکاتی دارد که باید با آنها آشنا شوید. به این علت تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد راهنمای گام به گام نوشتن کپشن خوب و جذاب اینستاگرام و فوت و فن های این کار مطالبی را بیان کنیم. با ما همراه باشید و مطالب زیر را بخوانید:

منظور از کپشن اینستاگرام چه می باشد؟

با توجه به این که امروزه استفاده کردن از اینستاگرام، عادی شده است و رواج بیشتری دارد معمولا همه دیده اید که در زیر عکس ها و پست های اینستاگرام، متن هایی نوشته می شوند. به این متن ها کپشن گفته می شوند. اگر این متن ها کوتاه باشند همه به صورت کامل دیده می شوند، اما اگر این متن ها طولانی باشند با زدن دکمه مور می توان ادامه را مشاهده کرد.

البته باید بدانید که کپشن ها تنها شامل متن نیستند و می توانند انواع ایموجی ها، منشن ها و هشتگ ها را هم در خود جا دهند.

و اما چگونه می توان کپشن های جذاب برای پست اینستاگرام نوشت؟

اگر خلاقیت و نویسندگی شما کمی خوب باشد می توانید به راحت کپشن های جذابی را بنویسید. در این زمینه تنها چیزی که لازم است بدانید این است که با برخی از فوت و فن ها باید آشنا شوید. در این بخش به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

  1. به دست آوردن زیر و بم مخاطب

اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که لحن نوشتاری کپشن خود را انتخاب کنیم. زمینه فعالیت شما در اینستاگرام این گزینه را برایتان تعیین می کند. مثلا اگر شما بازدید کننده زیادی نداشته باشید نیازی نیست نوشته شما آنچنان هم حرفه ای باشد. در اصل باید شما بدانید که مخاطب های شما از چه نوع کپشن های خوششان می آیند.

  1. نوشتن من جذاب در اول جمله

با توجه به این که در بخش های بالاتر هم گفته شده است، زمانی که کاربران، پست ها را در اینستاگرام مشاهده می کنند و رد میشوند، کل متن کپشن را مشاهده نمی کنند و تنها یک خط اول را مشاهده می کنند. به این علت باید شما متنی جذاب در اول جمله قرار دهید تا بتوانید مخاطب را ترغیب کنید که ادامه جمله را هم بخواند.

  1. نوشتن متن قوی

درست است که در بخش بالا گفتیم در اول جمله باید متن جذاب قرار دهید، اما این به معنا نیست که بقیه جمله مطالب خوبی نداشته باشد. زمانی که مخاطب ترغیب می شود و ادامه جمله را می خواند باید ببیند که کل کپشن، همانند جملات اول جذاب و خواندنی است. در غیر این صورت اطمینان خود را نسبت به کپشن و پست شما از دست می دهد.

  1. توجه داشتن به طول جمله

بهتر است بدانید که هر چه جملات کپشن شما کوتاه تر باشند، جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند. شما باید توانایی این را داشته باشید که مفهوم خود را در قالب چند جمله کوتاه بیان کنید و از نوشتن کپشن های بسیار طولانی خودداری کنید.

  1. استفاده کردن از پاراگراف در کپشن

اگر شما هم خودتان خواننده یک کپشن باشید، قطعا دوست ندارید که کپشنی بدون پاراگراف بندی را مطالعه کنید. چرا که این گونه متن ها چشم را اذیت می کنند و موجب خستگی می شوند. به این علت لازم است تا بعد از هر 3 یا 4 جمله پاراگراف جدیدی ایجاد کنید. برای جذابیت بیشتر کپشن ها می توانید در هر پاراگراف دیگر از ایموجی استفاده کنید.

  1. راست چین کردن نوشته ها در کپشن

بهتر است بدانید که زبان پیش فرض در برنامه اینستاگرام زبان انگلیسی می باشد. به این دلیل زمانی که می خواهید جملاتی را به زبان فارسی بنویسید با مشکلاتی روبرو خواهید شد. یکی از اصلی ترین این مشکلات هم، برعکس شدن خط ها می باشد که سبب زشت شدن متن می گردد.

از جمله مشکلات رایج دیگر هم، مربوط به اعداد است. زمانی که در متن از عدد استفاده میکنید جملات به صورت کامل برعکس می شوند و در نتیجه نمی توان آن ها را حتی خواند.

برای حل کردن چنین مشکلاتی در اینستاگرام،  راه حل های زیادی وجود دارند که می توانید با جست و جو، آن ها را پیدا کنید و یکی از این روش ها هم راست چین کردن نوشته می باشد.

  1. استفاده کردن از هشتگ در کپشن

همان طور که در بخش های بالا تر هم گفتیم شما می توانید در کپشن از انواع هشتگ های مختلف استفاده کنید. میلیون ها هشتگ در اینستاگرام وجود دارند که شما می توانید بر اساس کسب و کار خود چند مورد از آن ها را انتخاب کنید و در کپشن های خود استفاده کنید. هم چنین هشتگ ها کمک می کنند تا پست شما به افراد زیادی نشان داده شوند و از مهم ترین مزیت های این هشتگ ها می باشند.

اما باید در نوشتن هشتگ ها به برخی موارد توجه کنید. یکی از آنها این است که نباید چندین هشتگ را پشت سر هم قرار دهید و دوم این که هشتگ هایی که استفاده می کنید حتما با متن شما همخوانی داشته باشند.

بهترین نرم افزار کپشن نویسی

ما در این بخش از مقاله یکی از بهترین نرم افزار های کپشن نویسی را به شما معرفی می کنیم. نرم افزار اینستا کپشن از جمله بهترین این نرم افزار ها می باشد.

Avatar

درباره نویسنده : محمد

مطالب بیشتر از همین نویسنده
برچسب ها
مطالب مرتبط