تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,141 بازدید
  • بدون نظر

سلام خدمت وردپرسی های عزیز ، هیچ میدونستید میتونید با وردپرس انجمن راه اندازی کنید؟ بله ، با افزونه بی بی پرس میتونید تالار گفتگو های جالب و کاملی با وردپرس راه اندازی کنید.امروز با ما باشید با آموزش راه اندازی انجمن در وردپرس.

راه اندازی انجمن در وردپرس

bbpress افزونه ای وردپرس هست برای ساخت و مدیریت انجمن در وردپرس که توسط سازندگان وردپرس ساخته و بروزرسانی می شود و با آن می توانید به راحتی آب خوردن انجمن های گفتگوی سایت وردپرسی خودتان را ایجاد کنید.

آموزش راه اندازی انجمن با bbpress

ابتدا بی بی پرس را از انتهای همین صفحه دانلود کنید.

بعد از نصب افزونه میبینید که در ستون کناری وردپرس شما سه بخش به نامهای انجمن ها ، موضوع ها و پاسخ ها اضافه شده.

راه اندازی انجمن در وردپرس

انجمن ها:

در اینجا می توانید لیست دسته بندی انجمن ها و تالار گفتگو های سایتتان را مدیریت کنید. این قسمت برای دسته بندی و مرتب کردن آرشیو تاپیک های تالار گفتگوی شما بکار می رود. یعنی به عبارتی دیگر انجمن شما را به بخش های مختلفی تقسیم می کند.

موضوع ها:

در این قسمت می توانید لیست موضوعات ( تاپیک های ) ارسالی در انجمن ها را ببینید و آنها را مدیریت کنید. این بخش جزئیات کاملی در مورد موضوعات مطرح شده در انجمن به شما می دهد. پاسخ ها ، تعداد کاربران این موضوع ، آخرین بروزرسانی و …

پاسخ ها:

این بخش لیست پاسخ های ارسال شده برای موضوعات انجمن ها را به شما نمایش می دهد. نحوه کار با بخش پاسخ ها هم شبیه به مدیریت موضوعات انجمن هست.

تنظیمات بی بی پرس

شما از بخش تنظیمات > انجمن ها می توانید وارد پنل مدیریتی bbpress شده و تنظیمات دلخواه خود را روی انجمن وردپرس اعمال کنید.

راه اندازی انجمن در وردپرس

تنظیمات کاربر تالار گفتگو

در بخش جلوگیری از ویرایش مشخص کنید که کاربر تا چند دقیقه بعد از ایجاد یک موضوع نتواند این موضوع را ویرایش کند.

تاخیر در ارسال مطلب: در اینجا مشخص کنید کاربر چقدر باید بین ارسال 2 موضوع بصورت پشت سر هم در انجمن شما چقدر باید منتظر بماند. این مقدار را روی ثانیه قرار دهید.

پست میهمان: این مقدار مشخص می کند آیا کاربران بدون عضو شدن بتوانند در انجمن شما مطلبی ارسال کنند یا نه. پیشنهاد می کنم فعال نکنید چون ممکن هست کاربران زیادی در سایت شما اسپم و تبلیغات ارسال کنند.

نقش خودکار: می خواهید بعد از ثبت نام در انجمن به کاربر چه نقشی را بدهید؟

ویژگی‌های تالار گفتگو

در این قسمت می توانید ویژگی های مورد نیاز خود را فعال یا غیر فعال کنید. ویژگی هایی مانند عضویت در انجمن ها ، جستجو و …

موضوع‌های و پاسخ‌ها در هر برگه

در اینجا تعداد موضوعات و پاسخ های نمایشی در هر صفحه را می توانید مشخص کنید. مثلا مشخص کنید در هر صفحه 30 پاسخ به کاربر نمایش داده شود.

نامک ریشه تالار گفتگو

این مورد پیوند یکتای تالار گفتگو را مشخص می کند. دقیقا می خواهید انجمن شما با چه آدرسی شروع شود؟ مثلا xscript.ir/forum باشد یا xscript.ir/anjoman؟؟

نامک‌های تک تالار گفتگو

این مورد هم آدرس صفحات مختلف تالار شما را مشخص می کند. میخواهید صفحه جستجوی تالار گفتگوی سایتتان با چه آدرسی نمایش داده شود؟

به عنوان مثال اگر نامک ریشه تالار گفتگو را anjoman و نامک تک جستجو را jostojo قرار دهید آدرس انجمن شما به این شکل خواهد بود:

xscript.ir/anjoman/jostojo

بخش نامک های کاربری تالارگفتگو هم دقیقا کار نامک های تک تالار گفتگو را برای شما انجام خواهد داد.

و در نهایت روی ذخیره تنظیمات کلیک کرده و از انجمن سایت وردپرسی خود لذت ببرید 😀 ضمنا پیشنهاد می کنم در کنار bbpress از افزونه کاربران حرفه ای userpro هم استفاده کنید تا کامروا شوید 😀

افزونه BBPress در تاریخ 2017-02-19 به نسخه فارسی ترجمه شد.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط