تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,787 بازدید
  • بدون نظر

رنگبندی مختلف برای دسته بندی مختلف

اگر می خواهید دسته بندی های خاص وردپرس را به طور متفاوتی رنگبندی کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. بیشتر قالب های وردپرسی از یک سبک یکسانی برای همه ی صفحات آرشیو استفاده می کنند.با این حال، اگر شما یک وب سایت پر از محتوا را داشته باشید می توانید هر دسته بندی را متفاوت و به سبک خود نام گذاری کنید تا پتانسیل سایت را به حداکثر برسانید. در این مقاله ما چگونگی نام گذاری متفاوت دسته بندی های خاص در وردپرس را خواهیم گفت.

چرا دسته بندی ها را به طور متفاوت رنگبندی می کنیم؟

همانطور که قبلا گفتیم، بیشتر قالب های وردپرس از یک الگوی یکسان برای هر دسته بندی صفحه آرشیو استفاده می کنند. به همین دلیل است که توسعه دهنده ها تمایل ندارند که بدانند شما از چه دسته بندی در سایت خود استفاده می کنید. با این حال اگر شما یک سایت پر از محتوا دارید، تغییر طرح یک صفحه بایگانی دسته بندی می تواند تاثیر چشمگیری بر روی نحوه ی ارتباط کاربران با محتوای آن صفحه داشته باشد.به عنوان مثال، اگر شما یک سایت خبری یا مجله ای داشته باشید، می توانید تبلیغات محلی را در بخش خبرهای محلی نمایش دهید. همچنین می توانید اطلاعات آب و هوا ، داستان های محبوب و … را دسته بندی کنید و نمایش دهید.با گفتن این، اجازه دهید ببینیم چگونه به راحتی می توان دسته بندی های خاصی را در وردپرس ایجاد کرد.

ایجاد دسته بندی های متفاوت در وردپررس

روش های مختلفی برای دسته بندی در وردپرس وجود دارد که ما دو روش را خواهیم گفت و شما می توانید یکی از بهترین روش ها برای نیاز ها و سطح مهارت خود انتخاب کنید.

استفاده از قالب دسته در قالب وردپرس

قالب های وردپرس از یک سلسله مراتب قالب استاندارد استفاده می کنند. بسته به یک نام فایل قالب، وردپرس می تواند به طور خودکار قالب مناسب را برای نمایش یک صفحه انتخاب کند. به عنوان مثال، به نظر می رسد فایل category.php برای نمایش صفحات دسته بندی آرشیو باشد.

وردپرس همچنین به شما اجازه می دهد قالب هایی را برای دسته های مختلف ایجاد کنید. فرض کنید شما می خواهید، به سبک دسته بندی اپل متفاوت بپردازید. شما می توانید این کار را با اضافه کردن یک فایل قالب جدید به موضوع خود و با نام category-apple.php انجام دهید. برای انجام این کار شما ابتدا به مدیریت هاست خود وارد شوید . به مسیر /wp-content/themes/your-current-theme/ folder رفته و  فایل category-apple.php را ایجاد کنید. فراموش نکنید که apple را با نام گروه خود جایگزین کنید.

رنگبندی مختلف برای دسته بندی مختلف

شما می توانید فایل category.php موضوع خود را به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. به سادگی تمام محتوای آن را ویرایش و کپی کنید. حالا فایل apple.php را ایجاد کرده و کد را داخل آن قرار دهید.

پس از آن شما می توانید شروع به تغییر در قالب دسته بندی فردی خود کنید. می توانید یک سایدبار متفاوتی را برای این دسته ایجاد کنید، آن را یک صفحه تمام عرض کنید و یا یک پیام خوش آمد و یا هر چیزی دیگری که می خواهید را اضافه کنید.

رنگبندی خاص دسته بندی در وردپرس

وردپرس به طور خودکار کلاس های CSS را به عناصر مختلف در وب سایت شما اضافه می کند. که این کلاس ها شامل کلاس های بدنه و کلاس پست می شود. برای مثال، اگر شما یک صفحه آرشیو دسته بندی کنید و  از ابزار Inspect استفاده کنید شما دسته بندی و نام دسته بندی کلاس های CSS را در تگ بدنه خواهید دید.

رنگبندی مختلف برای دسته بندی مختلف

با این کلاس شما می توانید هر دسته بندی خاص در وردپرس را به طور متفاوت نام گذاری کنید. در اینجا نمونه ای از کد CSS است که می توانید به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

رنگبندی مختلف برای دسته بندی مختلف

فراموش نکنید که نام دسته بندی در کلاس CSS را با نام دسته بندی خود تغییر دهید.

رنگبندی مختلف برای دسته بندی مختلف

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط