تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,462 بازدید
  • بدون نظر

مشخصات هاست مورد نیاز ووکامرس

قبلا در رابطه با ووکامرس و امکاناتی که برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد صحبت کردیم. اما واقعا برای نصب ووکامرس می توانیم از هر هاستی استفاده کنیم؟ طبیعتاً بله برای نصب وردپرس ووکامرس می توانید از هر هاستی استفاده کنید. اما هاستی که برای میزبانی یک فروشگاه اینترنتی پر سرعت استفاده می‌کنیم باید امکانات خاص خود را داشته باشد امکاناتی که به شما اجازه دهد بدون مشکل بتوانید سایت خود را مدیریت و میزبانی کنید. مشخصات هاست مورد نیاز برای ووکامرس و راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

در این مطلب می‌خوانید:

  • مشخصات هاست مورد نیاز ووکامرس
  • نسخه PHP
  • MySQL یا MardiaDB
  • میزان مموری وردپرس
  • CURL
  • چطور هاست خود را بررسی کنیم؟

مشخصات هاست مورد نیاز ووکامرس

پس پیشنهاد می کنیم برای استفاده از ووکامرس یک هاست پر قدرت و با سرعت و منابع بالا برای سایت تان استفاده کنید. اما هاست مورد نیاز ووکامرس چه امکاناتی دارد؟

نسخه PHP

نسخه php هاست شما باید بیشتر از 7.2 باشد. البته میتوانید از php با نسخه 5.6 هم استفاده کنید اما نسخه های خطی قدیمی دیگر آپدیت نمی شوند و مشکلات امنیتی خاص خود را خواهند داشت. در نتیجه پیشنهاد می کنیم از هاست خود بخواهید نسخه php شما را همیشه به آخرین نسخه آپدیت کند. البته وردپرس در نسخه جدید خود قابلیت تشخیص نسخه php و اطلاع دادن به مدیر وب سایت در صورت پایین بودن نسخه php را دارد.

MySQL یا MardiaDB

MySQL شما همیشه باید آخرین نسخه باشداین پیشنهادی است که همواره به وبمسترها اعلام می‌کنیم نسخه های جدیدتر نرم افزار دیتابیس می‌تواند سرعت سایت شما را چندین برابر کند و در نتیجه یک وب سایت با سرعت لود بالا واکنش سریع تر خواهید داشت. همواره سعی کنید MySQL خود را به نسخه 5.6 و MariaDB را به نسخه ۱۰ یا بالاتر ارتقا دهید. البته تمام این کارها باید توسط مدیر سرور سایت شما انجام شود چون شما به عنوان یک کاربر دسترسی برای تغییر این موارد را نخواهید داشت مگر این که از سرور اختصاصی خودتان استفاده کنید.

میزان مموری وردپرس

یکی از موارد مهم در انتخاب هاست مورد نیاز ووکامرس میزان رم اختصاص داده شده به هر پروسه هست. میزان مموری وردپرس همیشه یکی از مواردی بوده که باعث کاهش سرعت وبسایت یا نمایش خطا از جمله خطای صفحه سفید مرگ در وردپرس می شود. همیشه باید سعی کنید مموری وردپرس خود را بالاتر از ۲۵۶ مگابایت قرار دهید که آموزش این کار در مقاله آموزشی افزایش رم وردپرس به صورت کامل توضیح داده شده.

CURL

معمولا افزونه های درگاه پرداخت ایرانی از این ماژول برای اتصال به وب سرویس شاپرک یا درگاه های واسط مثل زرین پال استفاده می کند. در نتیجه باید همیشه این ماژول را روی وب سرور خود نصب داشته باشید. علاوه بر این باید ماژول SOAP را روی سرور خود نصب کنید. پس از مدیر وب سرور خود بخواهید این دو ماژول را روی سرور شما نصب کند.

چطور هاست خود را بررسی کنیم؟

اگر می خواهی بررسی کنید که موارد بالا روی سیستم شما (وب سرور شما) نصب است، میتوانید از بخش ووکامرس > وضعیت سیستم این موارد را بررسی کرده و مطمئن شوید که سرور شما از الزامات مورد نیاز برای نصب ووکامرس برخوردار است یا نه؟ پیشنهاد می کنیم همیشه از یک هاست پر قدرت با سرعت بالا برای میزبانی وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

برای اینکه این مقاله جنبه تبلیغاتی نداشته باشد قصد نداریم سرویس میزبانی وب خاصی را معرفی کنیم. 🙂 لطفا شما تجربیات خود از سرویس‌های میزبانی وب ایرانی را از بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا یک راهنمای مناسب برای انتخاب هاست مورد نیاز ووکامرس باشد.

  • انتشار :14 مه 19
  • دسته بندی :
  • نویسنده :Mahdi
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط