تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,142 بازدید
  • بدون نظر

 نصب بسته‌های نصبی

درود بر شما همراهان همیشگی ایکس اسکریپت، این روزها قصد داریم مشکلات متداول کاربران رو با این مقالات آموزشی حل کنیم. یکی از مشکلاتی که اکثر خریداران قالب دارند این هست که برای نصب بسته نصبی، باید اطلاعات موجود روی سایت فعلی را حذف کنند و این موضوع برای افرادی که محصولات و اطلاعات زیادی روی سایتشان دارند کمی آزار دهنده بود.

در این مقاله قصد دارم نحوه نصب بسته‌های نصبی وردپرس، بدون از دست رفتن اطلاعات را به شما توضیح دهم.

در این مطلب می‌خوانید:

  • نصب بسته نصبی بدون از دست رفتن اطلاعات سایت
  • مرحله اول: از اطلاعات سایتتان یک نسخه کپی دریافت کنید.
  • مرحله دوم: بسته‌نصبی قالب جدید را نصب کنید.
  • مرحله سوم: اطلاعات را برون‌بری و سپس درون‌ریزی کنید.
  • مرحله چهارم: نصب افزونه‌های قبلی و تنظیمات آنها

نصب بسته نصبی بدون از دست رفتن اطلاعات سایت

همانطور که گفتم، برای نصب بسته‌نصبی باید ابتدا اطلاعات سایتتان را بصورت کامل حذف کنید. حالا اگر اطلاعات داشته باشید باید از اطلاعات سایتمان بک آپ بگیریم.

نکته: اگر اطلاعات شما زیاد نیست. مثلا: حداکثر ۱۰ برگه و ۱۰ محصول روی سایتتان دارید پیشنهاد می‌کنم این اطلاعات را در نرم‌افزاری مثل Word کپی کنید و بعد از حذف اطلاعات و نصب بسته نصبی، مجدد اطلاعات را وارد سایتتان کنید. بدون دردسر!

اما در صورتی که مثلا بیش از ۵۰۰ محصول در وبسایتتان دارید یا صدها مقاله که عملا امکان خروجی گرفتن و وارد کردن آن‌ها بصورت دستی وجود ندارد، باید از روش دیگری اقدام کنید که مراحل این روش را به شما توضیح خواهم داد.

مرحله اول: از اطلاعات سایتتان یک نسخه کپی دریافت کنید.

در مرحله اول باید از کل سایتتان یک نسخه کپی دریافت کنید و روی سایت دیگری اجرا کنید. البته می‌توانید روی لوکال‌هاست هم اجرا کنید اما پیشنهاد نمی‌شود. چون لوکال‌هاست منابع کمی برای اجرای سایت‌های سنگین دارد. همچنین بعدا در مرحله سوم با مشکل مواجه خواهید شد. پس در ابتدا با استفاده از آموزش افزونه Duplicator می‌توانید یک کپی از سایتتان دریافت کنید. سپس با استفاده از نصب بسته‌های نصبی در وردپرس می‌توانید بسته‌ای که از سایتتان تهیه کرده‌اید را روی وبسایت دیگری اجرا کنید.

مرحله دوم: بسته‌نصبی قالب جدید را نصب کنید.

حالا دقیقا مشابه نصب بسته‌های نصبی، شروع به نصب قالب جدیدی که خریداری کرده‌اید کنید. یعنی اطلاعات سایتتان را حذف کرده و بسته نصبی جدید را روی سایتتان پیاده کنید. نگران اطلاعات قبلی نباشید چون در مرحله قبلی از آنها یک نسخه Clone شده ساخته‌اید.

مرحله سوم: اطلاعات را برون‌بری و سپس درون‌ریزی کنید.

حالا کافیست اطلاعات سایتتان را برون‌بری کرده و سپس درون‌ریزی کنید. وارد سایتی که از آن به عنوان بک آپ استفاده کردید شده و از بخش ابزارها > برون‌بری می‌توانید یک فایل XML از سایتتان تهیه کرده و سپس در سایت اصلی خودتان، از بخش ابزارها > درون‌ریزی می‌توانید فایل XML را درون ریزی کنید.

مرحله چهارم: نصب افزونه‌های قبلی و تنظیمات آنها

حالا کافیست افزونه‌های سایت قبلی را روی سایت جدید نصب کرده و تنظیمات آن‌ها را مجدد انجام دهید. به همین راحتی سایت شما با قالب جدید و با اطلاعات قبلی ساخته شده و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

موفق باشید

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط