تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,076 بازدید
  • بدون نظر

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

آیا می‌خواهید مقالاتتان در باکس‌های پاسخ گوگل ظاهر شود؟ باکس‌های پاسخ، راهکار گوگل برای پاسخ مستقیم به سؤالات در صفحه‌ی نتایج جستجو می‌باشد. در این مقاله از وب سایت ایکس اسکریپت نحوه‌ی ظاهر شدن در باکس‌های پاسخ گوگل را برای کاربران وردپرس شرح خواهیم داد.

 

Google Answer Boxes یا باکس پاسخ گوگل چیست؟

 

باکس پاسخ گوگل بخشی از دانش گوگل است. در واقع الگوریتمی است که سعی دارد سؤالات کاربر را دقیقاً در صفحه‌ی جستجو پاسخ دهد.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

این الگوریتم با استفاده از افزونه‌های چرخشی، باکس‌های جانبی، لیست‌ها، جدول‌ها و باکس‌های پاسخ، مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین اطلاعات را بالای صفحه‌ی پاسخ نمایش می‌دهد. این اطلاعات از منابع مختلفی جمع‌آوری شده و الگوریتم است که تصمیم می‌گیرد کدام نتایج باید در باکس پاسخ نمایش داده شود.

 

بر اساس تحقیقی که توسط رتبه‌بندی پیشرفته‌ی وب (Advanced Web Ranking) انجام شده، نرخ کلیک (CTR) باکس‌های پاسخ تقریباً برابر با 32.3 درصد است. همین رقم هم سبب می‌شود که باکس‌های پاسخ برای استراتژی سئوی وردپرس شما به‌شدت حائز اهمیت باشند.

 

چگونه گوگل اطلاعات را در باکس پاسخ نمایش می‌دهد؟

 

هدف باکس‌های پاسخ، ارائه‌ی پاسخ‌هایی مناسب و بلادرنگ به کاربران است. این باکس‌های پاسخ مخصوصاً در مواقعی‌که کاربران به دنبال اطلاعاتی حقیقی هم‌چون چهره‌های سرشناس، فاصله‌ها، تبدیل اندازه‌ها، امتیازات و اطلاعاتی مشابه این موارد هستند، بسیار خوب ظاهر می‌شوند.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

در چنین مواردی، اگر کاربران اطلاعات دقیق و مورد نیاز خود را دریافت کنند، می‌توانند به کار خود ادامه دهند و به جستجوی مطالب دیگری بپردازند. نتیجه‌ی بسیاری از این جستجوها، ممکن است بالا آمدن تنها یک باکس جانبی از معتبرترین منابع اطلاعاتی وب، هم‌چون ویکی‌پدیا باشد.

 

از طرفی دیگر، ممکن است این‌چنین به نظر برسد که گوگل سعی دارد تمام ترافیک شما را به خود اختصاص دهد. با این وجود، همه‌ی کاربران به دنبال آن اطلاعاتی که گراف دانش گوگل ارائه می‌دهد، نیستند.

 

اگرکلمات کلیدی‌ای که کاربر برای جستجو از آن‌ها استفاده می‌کند، نیاز به پاسخی متفکرانه و بر پایه‌ی تحقیقات داشته باشد، در این‌صورت گوگل برای یافتن پاسخ مناسب به منابع دیگر احتیاج پیدا می‌کند.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

چنان‌چه وب‌سایت شما جزء 10 نتیجه‌ی برتر برای کلمه‌ی کلیدی‌ای که مورد جستجو قرار می‌گیرد، باشد، فاصله‌ی چندانی با ظاهر شدن در باکس پاسخ گوگل ندارید.

 

چگونه صفحات خود را در باکس پاسخ گوگل ظاهر کنید؟

 

نتایج باکس پاسخ گوگل اغلب اوقات تغییر می‌کند و شما می‌توانید به‌سادگی و تنها با بهبود محتوای خود، به‌عنوان بهترین و مناسب‌ترین پاسخ، در این باکس ظاهر شوید.

 

بیایید به برخی از مراحل بهینه‌سازی محتوا که می‌توانید انجام دهید تا در باکس پاسخ ظاهر شوید، نگاهی بیاندازیم.

پاسخ‌های کوتاه و مفید را به محتوای خود اضافه کنید

 

هدف باکس پاسخ، ارائه‌ی پاسخ‌هایی سریع است. از این مطلب اطمینان حاصل کنید که تا جایی‌که ممکن است پاسخ سؤالات را در همان خطوط ابتدایی مقاله‌ی خود گنجانده‌اید.

 

ناگفته نماند که باید پاسخ‌هایی کوتاه، مختصر و قابل درک ارائه دهید.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

هم‌چنین استفاده از کلمات کلیدی در قالب سؤالی که با پاسخی کوتاه همراه است، می‌تواند مؤثر باشد.

 

پس از آن پاسخ کوتاه، آزاد هستید هرچقدر که می‌خواهید جزئیات به پاسخ خود اضافه کنید. افزودن اطلاعات بیشتر این امکان را به شما می‌دهد تا از کلمات کلیدی در سرتاسر مقاله‌ی خود استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از همان مقاله برای پاسخ به سؤالات دیگری که ممکن است کاربران شما در مورد موضوعی مشابه داشته باشند، بهره ببرید.

 

توضیحات متای (فرا توضیحات) صفحه‌ی خود را بهینه‌سازی کنید

 

توضیحات متا توضیح مختصری درباره‌ی محتوای صفحه‌ی شماست. این توضیحات به قسمتاز HTML سایت شما اضافه می‌شود. می‌توانید توضیحات متا را به‌وسیله‌ی افزونه سئوی وردپرس، هم‌چون افزونه Yaost SEO یا افزونه All in One SEO، به مقاله‌ی خود اضافه کنید.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

اطمینان حاصل کنید که توضیحات متای شما کلمات کلیدی هدف شما را دربر داشته باشد. هم‌چنین این متا توضیحات باید شرح دهد که آن صفحه‌ی به‌خصوص، چه سؤالات و مقالاتی را پاسخ خواهد داد.

 

برای مثال، مقاله‌ی ما پیرامون ابزارها و افزونه های سئوی وردپرس است، در نتیجه می‌توانیم از توضیح متای زیر استفاده کنیم:

“آیا به دنبال بهترین ابزارها و افزونه‌های وردپرس برای ارتقاء سئوی خود هستید؟ به فهرست 9 گانه‌ی ما که شامل بهترین ابزارها و افزونه‌های سئوی وردپرس است، نگاهی بیاندازید.”

 

در تصویر پایین می‌بینید که این متا توضیح در باکس پاسخ چگونه ظاهر می‌شود.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

استفاده از فهرست‌ها، جدول‌ها و جدول محتویات

 

کاربران شیفته‌ی محتوایی هیستند که به‌طور منظم قالب‌بندی (فرمت) شده باشد، چراکه به آن‌ها کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌چه که می‌خواهند، دست یابند. به همین علت است که وب‌سایت‌هایی هم‌چون list25 بسیار محبوب هستند. این سایت محتوایی آموزنده و مفید را در یک فرمت عددی که استفاده و به اشتراک‌گذاری آن آسان است، ارائه می‌دهد.

 

گوگل این مسئله را به‌خوبی درک می‌کند و تمایل دارد وب‌سایت‌هایی را که از محتوای قالب‌بندی شده استفاده می‌کنند، در رأس باکس پاسخ خود نشان دهد، زیرا استفاده از آن‌ها برای کاربران ساده‌تر است.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

مواردی که نتیجه‌ی جستجو را کاربردی‌تری می‌کند، از این قرار است:

 

  • صفحاتی که از جدول برای لیست کردن آیتم‌ها استفاده می‌کنند.
  • مقالاتی که از دستورالعمل‌های گام به گام استفاده می‌کنند.
  • لیست‌های برتری که تنها آیتم‌ها را لیست می‌کنند.
  • مقالات طویلی که از جدول محتویات استفاده می‌کنند.
  • و …

 

البته این بدان معنا نیست که همواره باید از یکی از این فرمت‌ها برای نوشتن مقالات خود استفاده کنید. با این‌حال، اگر استفاده از چنین فرمت‌هایی به کاربرانتان کمک می‌کند تا سریع‌تر به اطلاعات مورد نظرشان دست یابند، بهتر است از آن‌ها استفاده کنید.

 

نمایش سایت وردپرسی در باکس پاسخ گوگل

 

بهینه‌سازی محتوا با تصمیم‌هایی مبتنی بر داده

 

داده مهم‌ترین چیزی است که برای استراتژی محتوای کارآمد به آن نیاز دارید. این‌جاست که Google Analytics (آنالیز گوگل) وارد صحنه می‌شود. Google Analytics به شما کمک می‌کند تا نیازهای مخاطب خود را درک کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

 

برای ردیابی خواسته های کاربر در وردپرس به افزونه‌ MonsterInsights نیاز پیدا خواهید کرد. این افزونه، بهترین افزونه‌ی Google Analytics در بازار است که به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربران شما اهل کجا هستند و هنگامی که در فضای سایت شما هستند، چه کاری انجام می‌دهند.

 

این آمارها یک تصویر واضح از آن‌چه که در حال حاضر در وب‌سایت شما رخ می‌دهد، ارائه می‌دهد. با توجه به این آمارها می‌توانید وب‌سایت خود را گسترش دهید و تصمیم‌های آگاهانه‌ای برای داشتن یک سئوی بهتر بگیرید.

 

دنبال کردن بهترین شیوه‌های سئو

 

جدای از پاسخ دادن به سؤالات کاربران، باید از این مطلب نیز اطمینان حاصل کنید که گوگل می‌تواند صفحه‌ی شما را پیدا کند و آن‌را بدون هیچ مشکلی تشخیص دهد. این بدان معناست که هم‌چنان به بهینه-سازی پست هایتان برای سئو نیاز دارید.

 

  • کلمات کلیدی خود را در عنوان سئو، توضیحات و کلمات کلیدی بگنجانید.
  • کلمات کلیدی مد نظر خود را در محتوا و عناوین فرعی مقاله‌ی خود قرار دهید.
  • از دسته بندی ها و تگ ها به نحو احسن استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای کافی برای پوشش دادن موضوع انتخابی دارید.
  • به استفاده از لینک‌دهی داخلی عادت کنید و به پست‌ها و صفحات دیگر لینک‌دهی دهید.
  • به تصاویر موجود در مقاله تگ های alt و title را اضافه کنید.

 

آیا باکس پاسخ گوگل ارزش امتحان کردن را دارد؟

 

صد البته که ارزشش را دارد. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، نرخ کلیک برای نتایج باکس پاسخ رقم بالایی است. با توجه به موضوع و محتوای شما، این رقم ممکن است به 51.2 درصد هم برسد.

 

با این وجود توصیه نمی‌کنیم بیش از حد به آن فکر کنید. هدف باکس‌های پاسخ، کمک به کاربران برای پیدا کردن هرچه سریع‌تر اطلاعات می‌باشد. اگر از طریق محتوای مفید و آموزنده بر روی پاسخ‌دهی به سؤالات تمرکز کنید، آن‌موقع نتایج جستجو ارتقاء خواهند یافت.

 

ویژگی‌های جستجوی گوگل همواره در حال تغییر است. هیچ میان‌بری وجود ندارد که به شما کمک کند تا همیشه پیروز صحنه باشید. اگر بتوانید وب‌سایتی بسازید که منبعی معتبر، قابل اعتماد و حاوی اطلاعات مفید و ارزشمند باشد، به شما کمک خواهد کرد تا در بلند مدت برنده باشید.

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نحوه‌ی ظاهر شدن در باکس پاسخ گوگل را آموخته باشید. شاید خالی از لطف نباشد که به لیست افزونه های مهم وردپرس نگاهی بیاندازید، این افزونه‌ها به شما کمک خواهند کرد تا وب‌سایتتان را یک پله ارتقا دهید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده