تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,080 بازدید
  • بدون نظر

کلمه کلیدی

اگر صاحب وبسایت باشید حتما با کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی آشنایی دارید و می‌دانید که استفاده از آن باعث افزایش امتیاز و رنک در گوگل می‌شود. شاید با خود فکر کنید حال که این کلمه کلیدی چیز خوبیست، بارها و بارها در مقالات به صورت تکراری از آن استفاده کنیم تا امتیاز بیشتری کسب کنیم و تمرکز بر روی یک کلمه بالا رود اما به این کاری که می‌خواهید انجام دهید، تمرکز بر روی کلمه کلیدی نمی‌گویند و اصلا قابل قبول نیست. اتفاقا برعکس استفاده از کلمه کلیدی در مطالب فقط یک‌بار جایز است. اما چرا؟ و اینکه چطور ممکن است با استفاده آن در یک مقاله به نتیجه خوب و مطلوبی در کلمه کلیدی رسید؟ کمی صبور باشید تا در این مقاله با هم به پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

استفاده از کلمه کلیدی در مطالب

استفاده از کلمه کلیدی در مطالب را فقط برای یک بار استفاده کنید. یعنی اگر از کلمه کلیدی “بهینه‌سازی وبسایت” استفاده می‌کنید، لطفا آن را فقط در یک مطلب به کار برده و در مطالب بعدی از آن استفاده نکنید. این خود باعث کسب امتیاز منفی خواهد شد.
این امر را با کمک افزونه Yoast SEO امکان‌پذیر است زیرا به شما تذکر می‌دهد که از کلمه کلیدی قبلا استفاده کرده‌اید یا خیر.

با مقالات خود رقابت نکنید

کلمه کلیدی

علت اصلی اینکه در استفاده از کلمه کلیدی در مطالب نباید اغراق کرد و فقط یک بار باید آن را به کار گرفت این است که نباید با مطالب وبسایت خودتان وارد رقابت شوید. اگر گوگل متوجه این داستان شود به شما امتیاز منفی خواهد داد. زمانی که این اقدام را انجام می‌دهید و یک کلمه کلیدی را برای دو مقاله یا بیشتر در نظر می‌گیرید یعنی به گوگل می‌گویید که هر دو مقاله من برای کاربران مهم است و باید در جایگاه نخست قرار گیرد در حالیکه این امر غیرممکن است و کارتان را سخت می‌کند.

شما نیاز به یک مقاله با کلمه کلیدی قدرتمند و محتوایی بهینه داشته باشید تا جزء ۱۰ گزینه برتر در نتایج گوگل باشید. اگر یک کلمه کلیدی باعث کسب امتیاز شما نشده لطفا بار دوم اصلا از آن استفاده نکنید. حتی همان مقاله قبلی را نیز ویرایش کرده و ساختار کلمه کلیدی را تغییر دهید.

رتبه بندی برای کلمه کلیدی مورد نظر

کلمه کلیدی فقط یک‌بار

اگر بخواهید در کلمه کلیدی که هدف اصلی وبسایتتان را تعیین می‌کند رتبه خوبی کسب کنید باید چه کرد؟
فرض کنید یک فروشگاه لباس دارید و می‌خواهید بر روی کلمه کلیدی “لباس بچگانه” تمرکز کنید اما اگر بخواهید تمامی نوشته‌های وبسایت را براساس این کلمه بهینه‌سازی کنید، استراتژی درستی نیست! پس چه باید کرد؟ تنها راه جستجو است. باید در گوگل در این حوزه جستجو کنید تا بتوانید عبارات کلیدی متفاوتی را پیدا کرده و براساس آن‌ها مقالاتی را تنظیم کنید. این‌گونه استفاده از کلمه کلیدی در مطالب به صورت درست و بهینه انجام می‌شود.

بهبود ساختار وبسایت

گام بعدی برای کسب رتبه در گوگل و استفاده از کلمه کلیدی در مطالب این است که مطمئن شوید ساختار محتوا درست و بی نقص است. بنابراین باید مطالب زیادی را با ساختار استاندارد تهیه کنید که هر کدام به نوعی روی کلمه کلیدی منحصر به فردی تمرکز کنند. استفاده از کلمه کلیدی در مطالب به صورت متفاوت اصلا کار سختی نیست. می‌توانید همان “لباس بچگانه” را در نظر گرفته و به صورت گسترش یافته از آن استفاده کنید. مثلا “انواع لباس بچگانه” ، “متقاضیان لباس بچگانه” و…

نتیجه گیری

در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که شما هرگز نباید بیش از یک‌بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. کمی تدبیر و حوصله باعث می‌شود در استفاده از کلمه کلیدی در مطالب بهترین گزینه را انتخاب کنید که هم به هدف شما نزدیک باشد هم تکراری نباشد تا در کسب رتبه در گوگل نتیجه مثبتی بدهد. برای این منظور موتور جستجوی گوگل بهترین گزینه است، در کنار آن می‌توانید از ابزار Google Trends نیز برای حالت مقایسه‌ای کمک بگیرید.

  • انتشار :21 اکتبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط