تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 32,003 بازدید
  • بدون نظر

با گسترش استفاده از اینترنت و در دسترس بودن آن برای همه، آموزش‌های آنلاین یا مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این روزها افراد برای پیداکردن پاسخ سوالات خود، بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنند.بنابراین وجود یک وب‌سایت معتبر با اطلاعات به روز آموزشی مورد استقبال کاربران خواهد بود. آموزش‌های آنلاین معتبر به دلیل نداشتن محدودیت در زمان و مکان، در صورت کیفیت، بیشتر از آموزش‌های حضوری طرفدار دارند. بنابراین راه اندازی یک وب‌سایت آموزشی می‌تواند یک منبع درآمد خوب برای شما باشد.

 


علاوه بر این با تولید محتوای آموزشی خوب می‌توانید محصولات و خدمات شخصی خود را نیز تبلیغ کنید، افرادی که در رابطه با کسب و کار شما جستجو می‌کنند را به وب‌سایت خود بیاورید و پس از مطالعه مطلب شما آنها را به خرید از خود دعوت کنید.

 

مزایای وب‌سایت‌های آموزشی

ساده‌ترین و البته مهمترین مزیت وب‌سایت‌های آموزشی، همیشه مورد نیاز بودن و البته کم رقیب بودن آنهاست.
در هر دوره زمانی افرادی هستند که به دنبال یاد گرفتن یک مهارت مشخص‌اند. اگر وب‌سایت شما آموزش‌های مناسبی داشته باشد و مهارت‌های مورد نیاز جامعه را نیز بشناسد، همیشه تعداد قابل توجهی مخاطب خواهد داشت.
از طرفی تعداد وب‌سایت‌های آموزشی آنلاین نسبت به انواع دیگر وب‌سایت‌ها کمتر است. بنابراین میزان رقابت در این زمینه نسبت به سایر وب‌سایت‌ها کمتر است. به زبان ساده تعداد مصرف‌کنندگان وب‌سایت آموزشی به مراتب بیشتر از تعداد تولید کنندگان آن است.
اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که همه‌ی وب‌سایت‌های آموزشی موفق عمل نمی‌کنند. تنها وب‌سایت‌هایی می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند که نیاز کاربر را بشناسند، آموزش‌های مفید ارائه دهند و البته توانایی بازاریابی اینترنتی داشته باشند.

 

برای طراحی یک وب‌سایت آموزشی چه باید کرد؟

به طور کلی طراحی وب‌سایت آموزشی مثل طراحی سایر وب‌سایت‌های وردپرسی است. بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک وب‌سایت آموزشی راه اندازی کنید باید با اصول طراحی سایت آشنا شوید.
قبل از راه‌اندازی وب‌سایت آموزشی و خرید قالب وردپرس، هدف خود را از طراحی این وب‌سایت تعیین کنید. باید مشخص کنید که قرار است آموزش‌های شما در چه زمینه‌ای ارائه شود. برای مثال وب‌سایت‌های آموزشی برنامه نویسی یا وب‌سایت‌های آموزشی در زمینه دیجیتال مارکتینگ این روزها بسیار محبوب شده‌اند. البته بعدا می‌توانید وب‌سایت خود را گسترش دهید. اما به یاد داشته باشید که برای داشتن آموزش‌های خوب حتماً باید در در آن زمینه متخصص باشید و یا از افراد متخصص کمک بگیرید. جمع‌آوری مطلب از وب‌سایت‌های دیگر بدون تخصص، قطعا آموزش‌های شما را بی کیفیت می‌کند. تولید محتوای منحصر به فرد و کارآمد، مهمترین کلید موفقیت وب‌سایت‌های آموزشی است.

 

مراحل راه اندازی وب‌سایت آموزشی
1.     انتخاب نام دامنه مناسب
انتخاب نام دامنه یا دامین اولین قدم برای راه اندازی یک وب‌سایت است. شما باید از طریق نام دامنه به مخاطب خود القا کنید که این وب‌سایت یک وب‌سایت آموزشی است و در چه زمینه ای فعالیت می‌کند. نام دامنه باید کوتاه و  به یاد ماندنی باشد.
برای انتخاب یک نام دامنه خوب اول از خودتان بپرسید که هدف شما از راه اندازی این وب‌سایت چیست؟ و قرار است چه مطالبی را به مخاطب خود آموزش دهید؟

2.     انتخاب‌هاست
انتخاب‌هاست یا میزبان نیز یکی از کارهای اولیه برای راه اندازی هر وب‌سایت است. وابسته به اهدافی که پیش رو دارید و میزان محتوایی که قصد دارید در وب‌سایت خود ارائه دهید باید نوع‌ ‌هاست مناسب برای وب‌سایت تان را انتخاب کنید.خرید‌هاست از شرکت‌های معتبر در کارایی وب‌سایت شما تاثیر ویژه ای دارد.

3.     طراحی وب‌سایت
برای طراحی تخصصی وب‌سایت شما به یک تیم از افراد متخصص نیازمنداید. که شامل گرافیست سایت، برنامه نویس سمت کاربر و برنامه نویس سمت سرور است.  قطعاً چنین طراحی‌ای بسیار هزینه‌بر است و برای اهداف بسیار حرفه‌ای به کار می‌رود. اگر قبلا در زمینه راه اندازی وب‌سایت فعالیت داشته‌اید یا کسب و کار معتبری دارید می‌توانید این سرمایه‌گذاری را انجام دهید. اما در صورتی که تازه کار هستید، استفاده از قالب‌های آماده برای شما گزینه‌ی بهتری است.

چطور قالب مناسب انتخاب کنبم؟

پلتفرم وردپرس به علت ساده و کارآمد بودن محبوبیت بسیاری در میان کاربران دارد. از همین رو اکثر وب‌سایت‌های طراحی شده بر روی فضای اینترنت از این پلتفرم استفاده می‌کنند. قالب‌های وردپرس از تنوع زیادی برخوردار است و شما می‌توانید از شرکت‌های معتبر مختلف این قالب‌ها را تهیه کنید.
در انتخاب قالب وردپرس دو ویژگی مهم اهمیت دارد:

  • بهینه بودن کدنویسی قالب و رعایت استانداردهای سئو
  • امنیت قالب

هرچقدر ارائه دهنده قالب به اورجینال بودن قالب وردپرس اهمیت دهد، خیال شما از جهت امنیت آن آن راحت‌تر خواهد بود.
یکی از معتبرترین سایت های فروش قالب وردپرس، ژاکت است که  قالب‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد

 

قالب‌های آموزشی چه ویژگی‌هایی دارند؟

قالب‌های آموزشی به طور ویژه برای راه اندازی وب سایت‌های آموزشی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با کمترین تخصص و با استفاده از این قالب‌ها وب سایت خود را راه اندازی کنید. بسیاری از قالب‌های آماده طراحی ریسپانسیو یا پاسخگو دارند. به این معنی که صفحه وب شما با هر دستگاهی سازگار خواهد بود و در اکثر مرورگرها کاملاً کار می‌کند.

 

استفاده از قالب‌ آموزشی موجب صرفه جویی در وقت، هزینه و تلاش شما می‌شود. علاوه بر این قالب‌ها ابزارهای مفید و گزینه‌های سفارشی سازی فراوانی دارند که روند ساخت وب‌سایت را آسان‌تر می‌کند.
قالب‌های آموزشی  معمولاً دارای بخش‌های زیر هستند:
·        مجموعه‌ای از صفحات برای ارائه مطالب در صفحات مختلف
·        افزونه ووکامرس برای ایجاد امکان فروش دوره‌های آنلاین
·        فرم تماس با ما
·        امکان اضافه کردن کلید شبکه‌های اجتماعی
·        پشتیبانی چند زبانه

قالب‌های وردپرسی مناسب برای فروش آنلاین دوره
معمولا وب‌سایت‌های آموزشی برای درآمدزایی دوره‌های آنلاین خود را می‌فروشند. در چنین سایت‌هایی شما نیاز به یک قالب فروشگاهی بر پایه افزونه‌های فروشگاه ساز دارید. به طور ویژه افزونه فروشگاه ساز ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز محبوب است. معمولاً فروشگاه‌های آنلاین بر پایه این افزونه بسیار مناسب هستند.

 

شرکت ژاکت قالبی تحت عنوان قالب استادیار را در این زمینه ارائه می‌دهد این قالب به طور ویژه برای فروش دوره‌های آموزش آنلاین طراحی شده و بر پایه ووکامرس است. این قالب امکانات ویژه‌ای برای وب‌سایت‌های فروشگاهی آموزشی در نظر گرفته شده است.
4.     محتوای مناسب تولید کنید
تا اینجا شکل کلی وب‌سایت شما ایجاد شده است. از اینجا به بعد این هنر شماست که با ایجاد یک محتوای مناسب و کارآمد بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید.
برای موفقیت هر وب‌سایتی، تولید محتوای مناسب و کارآمد و پس از آن سئو اهمیت دارد.

شما میتوانید از لینک زیر خدمات تولید محتوا متنی باکیفیت دریافت کنید

5.     وب‌سایت‌تان را مجهز کنید.
به مرور زمان و با جذب کاربران بیشتر می‌توانید طراحی وب‌سایت خود را پیشرفته تر کنید.
البته این بخش وابسته به نوع قالب یا طراحی وب‌سایتی که در ابتدا در نظر گرفته‌اید قابل توسعه خواهد بود.

 

جمع‌بندی
ایجاد یک وب‌سایت آموزشی می‌تواند برای شما درآمد داشته باشد؛ به شرط آنکه تخصص کافی برای اداره آن را داشته باشید. راه اندازی وب‌سایت آموزشی از نظر اصول تفاوتی با راه اندازی وب‌سایت‌های دیگر ندارد. اما رعایت برخی نکات و ایجاد برخی ویژگی‌ها در این وب‌سایت می‌تواند در موفقیت آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

ارائه مطالب خسته کننده، نادرست و بدون اطلاعات کافی، وب‌سایت شما را از دیدگاه کاربر و البته موتورهای جستجو بی ارزش می‌کند.

Avatar

درباره نویسنده : محمد

مطالب بیشتر از همین نویسنده
برچسب ها
مطالب مرتبط