تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,431 بازدید
  • بدون نظر

حذف یک دسته از وردپرس

آیا می خواهید یک دسته خاص را از صفحه اصلی وب سایت خود حذف کنید؟ به طور پیش فرض، وردپرس پست ها را از همه دسته ها در صفحه اصلی شما نمایش می دهد. بعضی اوقات ممکن است آن را نخواهید. در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک دسته بندی را از صفحه اصلی وردپرس خود حذف کنید!

حذف یک دسته از وردپرس

چرا یک دسته را از صفحه اصلی وردپرس حذف کنید؟

وردپرس به شما این امکان را می دهد که محتوا را در دسته ها و برچسب ها مرتب کنید. گاهی اوقات ممکن است بخواهید از یک دسته برای پست هایی که بخشی از نوشته های معمول وبلاگ شما نیست، استفاده کنید.

به طور پیش فرض، وردپرس به شما اجازه نمی دهد که پست های موجود در دسته های خاص از صفحه اصلی یا آرشیو را مخفی کنید.  این مورد شما را با پست های ناخواسته در صفحه اصلی تان مواجه میکند. بدین ترتیب، بیایید ببینیم چگونه می توانید یک دسته خاص را از صفحه اصلی وردپرس خود حذف کنید. ما دو روش مختلف را به شما نشان خواهیم داد و شما می توانید متناسب با نیازتان بهترین روش را انتخاب کنید.

روش ۱: حذف یک دسته از وردپرس با استفاده از پلاگین

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین Excluder Category Ultimate را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، در بخش تنظیمات به صفحه Category Excluder بروید. با این کار تمام دسته هایی که در وبلاگ وردپرس شما موجود هستند نمایش داده می شود.

 

حذف یک دسته از وردپرس

 

از اینجا می‌توانید به سادگی یک یا چند دسته را تحت ستون Exclude from front page چک کنید. اگر بخواهید، حتی می توانید دسته موردنظر خودتان را از خبرخوان ، آرشیو و یا حتی از جستجوی وردپرس حذف کنید.

 

حذف یک دسته از وردپرس

 

فراموش نکنید که بر روی دکمه Update کلیک کنید تا این تنظیمات ذخیره شود. اکنون می توانید از وبسایت خود دیدن کنید تا ببینید که پست های انتخاب شده از صفحه اول حذف شده اند.

روش ۲: حذف یک دسته از صفحه اصلی وردپرس با استفاده از کد

این روش نیاز به اضافه کردن کد به فایل های وردپرس شما دارد. شما باید کد زیر را به فایل functions.php یا یک افزونه خاص سایت اضافه کنید.

 

 

فراموش نکنید که (ID (-5 را با شناسه دسته خود جایگزین کنید. این کار پست های وبلاگ متعلق به دسته ای که با این شناسه مطابقت دارد را از صفحه اصلی پنهان می کند.

 توجه: حتما علامت منها (-) را به شناسه دسته اضافه کنید.

اگر می‌خواهید دسته‌های چند گانه را حذف کنید، می‌توانید کدها را مطابق زیر تغییر دهید:

 

 

به راحتی (IDs (-5, -9, -23 را با شناسه های دسته خود جایگزین کنید تا آنها را از صفحه اصلی وردپرس حذف کنید.

امیدواریم که این پست به شما کمک کند که نحوه حذف یک دسته از صفحه اصلی وردپرس خود را بیاموزید.

  • انتشار :02 دسامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط