تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,759 بازدید
  • بدون نظر

آیا کار با وردپرس را تازه شروع کرده­‌اید؟
اگر یکی از کاربران مبتدی وردپرس هستید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید؛ زیرا باگ‌­هایی وجود دارند که باید آن­ها را بشناسید. این مقاله ۷ نکته ضروری در وردپرس را به شما معرفی می­‌کند تا سایت خود را تقویت کنید.

۷ تکنیک ضروری در وردپرس برای کاربران مبتدی

تکنیک ضروری در وردپرس

نظر شما را به مطالعه این هفت تکنیک ضروری در وردپرس جلب می‌کنیم:

۱- نوار ابزار، انباری شما نیست

 شما معمولا از باز کردن انباری حس خوبی ندارید… چون به محض باز کردن درب آن، همه وسایل از بالا روی سر شما، سقوط می‌­کنند.
شلوغی بیش از اندازه نوار ابزار وردپرس هم همین گونه به نظر می‌­رسد.
نوار ابزاری که شامل تعداد زیادی تبلیغات، آیکون­‌های شبکه‌­های اجتماعی، لینک‌­های توئیت و هر چیز دیگری است، مانند انباری، شلوغ و ترسناک به نظر می‌­رسد. در این شرایط، لینکی که می­‌خواهید بازیدکنندگان سایت­ شما ببینند، در میان این همه اطلاعات گم خواهد شد و کاربر لینک را نمی­‌بیند تا روی آن کلیک کنند.

پس فقط موارد اساسی را در نوار ابزار قرار دهید.

به بخش نمایش و سپس ابزارک‌ها  بروید و هر چه جز ویجت­‌هایی که واقعاً مفید هستند را حذف کنید و ابزارک‌هایی که برای کسب و کارتان مفید هستند، را اضافه کنید. ابزارکی که باعث افزایش لیست­ ایمیل یا افزایش درآمد و یا تشویق افراد به انجام عملی خاص نمی‌­شود را حذف کنید.

۲- جستجو در کتابخانه‌­تان را آسان کنید

اگر شما یک کتابخانه داشته باشید که کتاب‌­ها را در بخش­‌های جداگانه بر اساس ماهی که آن­ها را خریداری کرده‌­اید، دسته‌­بندی شده باشند، مسلماً برای پیدا کردن یک کتاب، تمام بخش‌­ها را باید جستجو ­کنید.
بخش پرونده چند رسانه‌ای در وردپرس نیز باعث مرتب سازی و دسته‌‏بندی رسانه­‌ها خواهد شد. این بخش، یک فولدر یکپارچه ایجاد می‌­کند و تمام رسانه­‌هایی که ساخته‌­اید، آنجا قرار دارد. بنابراین جستجو در آن آسان خواهد شد. شما با کمک کلمه کلیدی می‌­توانید آنچه را که می‏‌خواهید، جستجو کنید. و این خود یک تکنیک ضروری در وردپرس به حساب می‌آید.

در سایت وردپرسی‌­تان، همه فایل­‌های رسانه را در فولدری که بتوانید با کمک نام، در آن جستجو کنید، قرار دهید. برای این کار به بخش تنظیمات و سپس رسانه بروید و گزینه “پرونده‌ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن” را علامت بزنید.

۷ تکنیک ضروری در وردپرس برای کاربران مبتدی

۳- اصلاح نامک‌ها

شما سخت تلاش می‏‌کنید تا محتواهای خوب برای سایت­تان تهیه کنید… چیزی که گوگل، بینگ و یاهو بتوانند آن­ها را پیدا کنند. با “تابلوهای جاده‌­ای” که به اطلاعات شما اشاره می­‌کنند، کار را برای آن­ها آسان کنید.
چگونه این کار را انجام دهید؟

باید وقتی را برای یاد گرفتن اصول SEO Copywriting در نظر بگیرید. البته ممکن است فکر کنید که کار سختی است، اما این‌گونه نیست.
یک بهبود سریع، استفاده از ساخت پیوند یکتا در بالای صفحه ویرایش است، تا لینک‌های شما را قبل از انتشار، بازبینی کند. کلمات غیر ضروری را حذف کنید و از کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه استفاده کنید. از انبوهی از کلمات در نامک استفاده نکنید… برای مثال:

yoursite.com/7-ways-to-choose-the-best-tires-for-your-vehicle

باید به شکل زیر تبدیل شود:

yoursite.com/choosing-tires-tips

یک مثال دیگر:

yoursite.com/the-copywriters-guide-to-getting-more-clients-than-you-can-handle

باید به شکل زیر تبدیل شود:

yoursite.com/getting-copywriting-clients

پیوند یکتای فشرده­ ایجاد کنید که در یک نگاه به موتورهای جستجو بگوید پست شما درباره چیست و همچنین به شما کمک کند تا رتبه یک کلمه کلیدی که مایل هستید شناخته شود را بهبود دهید. این نیز خود یکی از مهم‌ترین تکنیک ضروری در وردپرس است.

۴- بیشترین اثردهی با عناوین و توضیحات هدفمند

وقتی که کاربر پست یا صفح‌ه­ای را در فیسبوک، گوگل پلاس و لینکداین به اشتراک می‌­گذارد، این سرویس‌­ها یک عنوان و توضیحی به لینک آن می­چسبانند… طوری که با کلیک روی لینک، می‏‌توان به صفحه‌­­ای که به اشتراک گذاشته شده، رفت.

وقتی که صفحه شما به عنوان یک نتیجه­ در موتور جستجو بالا می‌آید، عنوان و توضیحات آن صفحه، مواردی هستند که افراد می‏‌بینند تا تصمیم بگیرند که آیا روی لینک شما کلیک کنند یا نه.

البته عنوان صفحه، یک عنصر مهم برای موتورهای جستجو است.

خاطر داشته باشید که محتوا برای خوانندگان شما است… پس به آنچه که در عنوان گفته‌‏اید، متعهد باشید. همچنین کاربر را تشویق کنید تا عمل خاصی، مانند گذاشتن نظرسنجی، ثبت نام در فرم ایمیل و… را انجام دهد.

۵- تصاویر انتخابی باید برای شما کارایی داشته باشند

۷ تکنیک ضروری در وردپرس برای کاربران مبتدی

تصاویر به صفحه شما زیبایی و جذابیت می‌­دهد و برای بهینه­‌سازی موتورهای جستجو نیز مفید هستند. هرگاه عکسی را در وبسایت خود بارگذاری می­کنید، فرصتی است تا کلمات کلیدی را به عنوان عکس­ و نوشته­ جایگزین (alternate text) خود، اضافه کنید.

از متن­‌های کوچک و مفید برای برچسب (تگ) تصاویر استفاده کنید… چون هرگاه شخصی روی تصویر می­‌رود، تگ­‌ها ظاهر می‌شود و اگر بنا به هر دلیلی، عکس در دسترس نباشد، کاربر در مکان تصویر، نوشته­ جایگزین را می‌­بینند.

پس انتخاب عنوان عکس، بسیار مهم است. برای مثال اگر سایت شما، مربوط به فروش لاستیک است، وقتی عکسی از یک لاستیک در سایت قرار دادید از برچسب “لاستیک” استفاده نکنید… بلکه برچسب “بهترین برند لاستیک برای جاده” مناسب است… یا هر متن دیگری که به بازدید کننده توضیح دهد، چه محتوایی را در پست شما خواهد خواند. این یک تکنیک ضروری در وردپرس است.

مطمئن شوید که برچسب جایگزین، به طور دقیق تصویر را توضیح می‌­دهد. اینجا، مکانی برای کلمات کلیدی تصادفی نیست! بلکه مکانی است که باید نشان دهید که سایت شما درباره چیست.

۶- با کمک landing page جلب توجه کنید

شما می‌­خواهید، کاربران زمانی که به سایت‏تان می‌­آیند، چه کاری انجام دهند؟!
عواملی که باعث حواس پرتی کاربر می‌­شوند را حذف کنید، و روی جلب توجه توسط landing page یا صفحه فرود تمرکز کنید. بسیاری از تم­‌های پرمیوم، یک قالب landing page دارند که یک صفحه را بدون منوی نویگیشن و با میزان زیادی فضای سفید برای کار در آن، تولید می‌کند.

این موارد باعث جلب توجه بازدیدکنندگان­ شما می­‌شوند، تا عمل خاصی که شما می‌­خواهید را انجام دهند و شانس اینکه آن­ها فرم ثبت نام در سایت را پر کنند، یا روی دکمه خاصی کلیک کنند و یا مطلب شما را به اشتراک بگذارند، بیشتر می­‌شود.

۷- فوتر را فراموش نکنید

پایین سایت وردپرس شما مکانی است که گاهی اهمیت آن فراموش می‌شود. آنجا مکانی است که شما می­‌توانید یک پیام درباره حق کپی‌­برداری یا لینک یک صفحه مهم و یا اطلاعاتی درباره صاحب وبسایت قرار دهید.

بسیاری از قالب‌ها به شما اجازه می‌­دهند تا این قسمت را به یک بخش محتوایی توسعه دهید. جایی که بتوانید یک بیوگرافی کوتاه یا ثبت نام در لیست ایمیل­ یا لینک پست­‌های محبوب و یا هر چیز دیگری را قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که کاربران، فوترها را می­‌بینند، تا درباره سایت بیشتر بدانند… یا به آنها اطلاعاتی که جستجو می­‌کنند را ارائه دهد.

دست به کار شوید

برای داشتن یک وبلاگ یا وبسایت خوب، ۷ تکنیک ضروری در وردپرس که در اینجا گفته شد را رعایت کنید. مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت.

روز های بهاریتون زیبا

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده