تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,377 بازدید
  • بدون نظر

بک لینک

اگر به تازگی وب سایتی را راه اندازی کردید و می خواهید سریعتر در صفحه ی اول گوگل ظاهر شوید باید بدانید فاکتورهای زیادی برای قرار گرفتن وب سایت شما در صفحه ی اول گوگل تاثیر دارند که یکی از این فاکتورها، بک لینک می باشد.

امروز می خواهیم به طور کامل درباره ی بک لینک و تاثیر آن در سئو وب سایت صحبت کنیم پس با این آموزش وردپرس همراه ما باشید…

 

بک لینک چیست؟

بک لینک پیوند یک وب سایت به وب سایت دیگر یا پیوند یک صفحه از وب سایت به صفحه ی دیگر از همان وب سایت می باشد.

بک لینک رتبه ی سایت شما را در موتورهای جستجو گوگل بهبود می دهد. وقتی یک صفحه از وب، یک لینک دارد باعث افزایش آمار بازدید آن صفحه خواهد شد. هر لینک یک امتیاز برای سایت شما محسوب می شود و لینک های بیشتر باعث کسب امتیازهای بالاتر خواهد شد.

کاری که گوگل انجام می دهد بدین صورت است که لینک های ورودی یک صفحه را بررسی می کند و همچنین آمار بازدید آن صفحه را نیز ارزیابی می کند تا ببیند که آن صفحه اصلاً صفحه ی مفیدی است یا خیر تا بتواند اولویتی برای وب سایت تعیین نماید.

تاثیر بک‌ لینک در سئوی وردرپس

گوگل با سیستم pagerank رتبه ی صفحه ها و سایت ها را بررسی می کند. هر چقدر لینک های داخل یک صفحه مرتبط تر باشد یا از سایت معتبرتری باشد آن لینک ها امتیاز بالاتری خواهند گرفت.

نکته: هیچ گاه برای وب سایت خود اقدام به خریدن بک لینک نکنید گوگل بسیار هوشمندانه وب سایت هایی که قصد فریبش را دارند شناسایی می کند و نمره ای به آن ها نخواهد داد.

لینک های با ارزش از نظر گوگل

لینک هایی که گوگل برای آن ها امتیاز مثبتی در نظر می گیرد بدین شرح است:

۱- لینکی که درون صفحه قرار گرفته است با محتوای مطلب ارتباط داشته باشد .

۲- لینک هایی که به یک سایت بسیار معتبر اشاره می کنند .

۳- سایت هایی که بسیار کم بک لینک می دهند .

۴- سایت هایی که مرجع می باشند و روزانه محتوای با ارزشی را تولید می کنند .

انواع بک لینک ها

لینک دار شدن یک صفحه از سایت تان( لینک درونی ) یا از سایت دیگر (لینک خارجی) را Link Juice می گویند و این لینک ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

لینک dofollow :

به طور پیش فرض تمام لینک های صفحه دوفالو هستند و وقتی که یک صفحه دوفالوهای زیادی دارد موتورهای جستجو می فهمند که آن سایت مطالب مفیدی تولید می کند در نتیجه رتبه ی بالاتری به آن وب سایت نسبت به وب سایت های دیگر در آن حوزه می دهد. البته در شرایط خاصی می تواند این قضیه برعکس هم باشد و رتبه وب سایت شما کاهش یابد.

لینک nofollow :

برچسب نوفالو به ربات های موتورهای جستجو می فهماند که این لینک را در رتبه ی صفحه در نظر نگیرد.

راه های بدست آوردن بک لینک های خوب

۱- برای مخاطبانتان یک لیستی از منابع مرتبط به هم ایجاد کنید مثلا فرض کنید مقاله ای که شما در سایت نوشتید درباره ی وردپرس می باشد شما می توانید یک لیستی از مواردی مثل آموزش نصب قالب وردپرس، آموزش نصب افزونه ی وردپرس و…. را قرار دهید در واقع این موارد را لینک دار کنید و به مطالبی که قبلاً درباره این موارد نوشته شده است لینک دهید. وجود لیست باعث افزایش بازدید از وب سایت شما می شود.

۲- برای کاربران وب سایت تان اینفوگرافیک های بسیار جذاب ایجاد کنید و به سایت ها یا وبلاگ هایی که احتمال می دهید آن ها اینفوگرافیک شما را لینک دهند پیشنهاد همکاری دهید. اینفوگرافیک در وقت مخاطب صرفه جویی می کند و کمک می کند تا مخاطب بدون اینکه وقت زیادی بگذارد محتوای زیادی را در قالب یک عکس فرا گیرد.

۳- ابزارها و خدمات رایگان در وب سایت تان قرار دهید. مثلاً می توانید اپلیکیشن اختصاصی برای وب سایت خود ایجاد کنید و در قالب یک لینک به کاربرانتان این هدیه را رایگان دهید این کار باعث جذب آن ها به سایت شما می شود.

۴- سعی کنید محتوای اختصاصی برای وب سایت تان تولید کنید و محتوای تولیدی جامع و کامل نیز باشد. بسیاری از کاربران دوست دارند وقتی موضوع موردنظر خود را در موتورهای جستجو سرچ می کنند و وارد سایت شما می شوند و مقاله ی موردنظر را می خوانند آن مقاله جامع و کامل باشد و نیازی نباشد به وب سایت های دیگر رجوع کنند تا اطلاعات خود را کامل تر کنند در نتیجه وقتی مطالب شما کامل باشد شاید برای دیگران نیز به اشتراک قرار دهند تا از مطالب شما استفاده کنند.

۵- در وب سایت خود مسابقه برگزار کنید و به افراد برنده جایزه دهید برای این کار به صفحه ی مسابقه لینک دهید.حتماً لازم نیست پول زیادی خرج کنید تا جایزه ها را تهیه کنید شما می توانید یکی از محصولات و خدمات سایت تان را رایگان به افراد برنده هدیه دهید این کار باعث افزایش بازدید کاربران از وب سایت شما می شود.

۶- دوره های آموزشی را آنلاین برگزار کنید خیلی از کاربران نمی توانند به شهر دیگر بروند و در کلاس هایی که دوست دارند شرکت کنند به همین دلیل راحت ترین و بهترین راه، استفاده از کلاس های آنلاین می باشد. دوره های آموزشی مختلف را لینک دار کنید تا افرادی که می خواهند تا از هر دوره اطلاع بیشتری کسب کند روی آن دوره ها کلیک کنند و اطلاعات بیشتر را جویا شوند.

۷- در وب سایت های پربازدید، پست مهمان بنویسید خیلی از وب سایت ها این امکان را فراهم کردند تا وب سایت های دیگر بتوانند خودشان را از طریق وب سایت شما معرفی کنند بدین صورت که شما یک پست با لینک صفحه سایت تان در وب سایت دیگران قرار می دهید و از این طریق خود را برای مخاطبانتان معرفی می کنید. کاربران چون در سایت های پربازدید بیشتر سر می زنند و به آن سایت ها اعتماد دارند بنابراین به محتوایی که در آنجا قرار می گیرد نیز اعتماد خواهند کرد.

۸- با وب سایت های دیگر دوست باشید. اگر برای مدتی در مطلبی که در سایت منتشر می کنید به وب سایت های دیگر که البته مرتبط با حوزه ی کاری شما می باشد لینک دهید به شما اطمینان می دهیم آن ها نیز به شما لینک خواهند داد و لطف شما را جبران خواهند کرد.

۹- گاهی در درون پست هایی که منتشر می کنید به مطالب دیگر وب سایت خودتان لینک دهید که به این کار لینک سازی داخلی می گویند. در وردپرس افزونه های زیادی برای لینک خودکار در بین محتوای شما وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

۱۰- پروفایل شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، گوگل، توییتر و…. را بروز کنید و لینکی به وب سایت خودتان دهید.

۱۱- در انجمن های مرتبط با حوزه ی کاری خود ثبت نام کنید و لینک صفحه ای از وب سایت خود را برای بازدیدکنندگان انجمن ارسال کنید یا می توانید در پروفایل خود یا زیر هر پست انجمن آدرس وب سایت خود را قرار دهید تا هر وقت نظری در انجمن ارسال کردید سایت شما نیز زیر نظر شما نشان داده شود.

۱۲- مقالات معتبر در سایت تان منتشر کنید برای این کار می توانید از وب سایت های خارجی که در زمینه ی کاری شما می باشد استفاده کنید و مطالب آن ها را ترجمه کنید. شما باید به بازدیدکنندگان این حس را منتقل کنید تا  آن ها به وب سایت تان به عنوان وب سایت مرجع در حوزه ی موردنظر نگاه کنند.

۱۳- در شبکه های اجتماعی به خصوص فیسبوک، توییتر و یوتیوب عضو شوید و چندخطی درباره ی مطلبی که در سایت تان منتشر شده بویسید و سپس لینکی به همان صفحه از وب سایت خودتان دهید این کار تاثیر فوق العاده زیادی در افزایش بازدید و ترافیک از وب سایت شما خواهد داشت.

۱۴- لینک وب سایت خودتان را در وب سایت های آموزشی با پسوند .edu  قرار دهید. شاید تعداد کمی از این وب سایت های آموزشی این کار را برای شما انجام دهند اما بدانید همین تعداد کم که این کار را خواهند کرد فوق العاده برای افزایش بازدید وب سایت شما تاثیرگذار است.

وقتی که از روش های گفته شده بتوانید بک لینک های خوبی به دست آورید موتورهای جستجو نیز به وب سایت شما رتبه ی بالاتری می دهد.

در پایان!

هر کسی که وب سایتی را راه اندازی می کند مطمئناً دوست دارد سایتش خیلی زود در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرد برای این کار باید سایت خودش را برای موتورهای جستجو سئو یا بهینه کند. فاکتورهای زیادی در سئو وب سایت تاثیر دارند یکی از این فاکتورهای مهم بک لینک ها می باشد.

بک لینک ها می توانند به صفحات داخلی وب سایت یا به سایت دیگر اشاره کنند. بک لینک ها اگر به درستی ایجاد شوند تاثیر فوق العاده ای در بهبود رتبه ی وب سایت شما در موتورهای جستجو خواهند داشت.

امیدواریم مقاله ی آموزشی امروز برای شما مفید بوده باشد.

  • انتشار :12 نوامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط