تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,269 بازدید
  • بدون نظر

خروج خودکار کاربران بعد از غیرفعال شدن برای مدت زمان مشخص

 

مدیریت وبسایت‌های وردپرسی چند نویسنده‌ای، کاری پر از چالش‌های مختلف است. برای یک مدیر وبسایت آگاه، کاربران غیرفعال ممکن است نقش یک تهدید بلقوه برای حملات session hijacking را بازی‌ کنند. دقیقا علت اصلی اینکه وبسایت‌های بانکی و اقتصادی، کاربران غیرفعال را بعد از چند دقیقه از سیستم خارج و یا به عبارتی log out می‌کنند نیز، وجود چنین تهدیدی است. شما می‌توانید چنین قابلیتی را در وبسایت وردپرسی خود نیز راه‌اندازی کنید. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه کاربران غیرفعال را در وردپرس خارج (Logout) کنید. با ایکس اسکریپت همراه باشید.

 

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعالسازی افزونه Idle User Logout است. بعد از فعالسازی، به بخش تنظیمات رفته و منوی Idle User Logout را برای کانفیگ کردن افزونه، انتخاب کنید.

 

خروج خودکار کاربران بعد از غیرفعال شدن برای مدت زمان مشخص

 

ابتدا مدت زمان غیرفعال بودن کاربر را جهت خروج خودکار، انتخاب کنید. این گزینه بصورت پیشفرض برروی ۲۰ ثانیه است. این مقدار را می‌توانید کم یا زیاد کنید. پیشنهاد بنده انتخاب مقداری بین ۳ تا ۱۰ دقیقه است. البته این کاملا یک نظر شخصی و سلیقه‌ای است، اما مقدار آن نباید بسیار زیاد و یا خیلی کم باشد.

 

گزینه بعدی، در مورد غیرفعال کردن این قابلیت برای داشبورد مدیریت وردپرس است. پیشنهاد می‌کنم که این گزینه‌ را بخاطر رعایت مسائل امنیتی، تیک نزنید. در نهایت برروی دکمه‌ی save کلیک کنید تا تغییرات انجام شده برای شما ذخیره گردد.

 

حال می‌توانید برروی تب behavior برای انجام ادامه تنظیمات کلیک کنید. در این صفحه، می‌توانید واکنش‌های مختلف به غیرفعال بودن کاربر را انتخاب کنید. این قوانین بر اساس نوع نقش کاربری، از هم جدا شده‌اند.

 

خروج خودکار کاربران بعد از غیرفعال شدن برای مدت زمان مشخص

 

برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که کاربر بعد از خارج شدن از سیستم، به صفحه‌ی ورود منتقل شود و یا به یک صفحه‌ی دلخواه دیگر و یا اینکه برایش یک پاپ‌آپ نمایش داده شود و غیره. در نهایت، کلیک کردن برروی دکمه‌ی save برای ذخیره‌سازی تنظیمات را فراموش نکنید.

 

خوب، این تمام کاری بود که می‌بایست برای خروج خودکار کاربران غیرفعال در وردپرس انجام می‌دادید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت وجود هرگونه سوال در مورد این قابلیت و یا ارائه راهکار مناسب در مورد واکنش به غیرفعال بودن کاربران، ما را از طریق بخش نظرات، آگاه فرمایید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده