تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,560 بازدید
  • بدون نظر

ورود به وردپرس با حساب کاربری گوگل

ورود با حساب کاربری گوگل در وردپرس

امروزه در بسیاری از سایت ها علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمز عبور  کاربران می توان با حساب کاربری گوگل خود بدون نیاز به ثبت نام و ورود اطلاعات کاربری خود وارد پنل وردپرس شده و از خدمات سایت استفاده کرد یا اگر مدیر سایت هستیم، می‌توانیم سایت خود را ویرایش کنیم. با افزونه Google Apps Login به راحتی میتوان این رویداد را به سایت وردپرسی خود اضافه کرد. با ما همراه باشید.

نحوه کار با افزونه Google Apps Login

در ابتدا افزونه را دریافت و نصب کنید، پس از فعال سازی افزونه، گزینه جدیدی به نام “ورود از طریق حساب کاربری گوگل” در منو تنظیمات وردپرس نمایان می شود. وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید. در این قسمت سه تب موجود است. در اولین تب نیاز به یک Client ID و Client Secret دارید. پس، برای شروع کار باید اول مراحل زیر را انجام دهید:

بدین حال آدرس console.developers.google.com روی مرورگر خود اجرا کنید. سپس، در سمت راست پنجره روی دکمه create project کلیک کنید و یک نام برای پروژه خود تعیین و ایجاد کنید. بعد مانند تصویر زیر پیش بروید.

ورود به وردپرس با حساب کاربری گوگل

در صفحه Credentials به تب Auth consent screen  بروید و در کادرهای مربوطه ایمیل، نام انحصاری شرکت خود، آدرس سایت، لوگوی سایت را وارد و ذخیره کنید.

ورود به وردپرس با حساب کاربری گوگل

در مرحله بعد در همین صفحه به تب Credentials بروید و روی Auth client ID کلیک کنید. در صفحه جدید گزینه web application را انتخاب و کادرهای name، Authorised JavaScript origins و Authorised redirect URIs را پر کنید و روی دکمه create کلیک کنید. (آدرس دامنه و مسیر آدرس ورود به صفحه مدیریت وردپرس را بنویسید).

ورود به وردپرس با حساب کاربری گوگل

سپس کد client ID و client secret نمایان شده را کپی کنید. اکنون وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید و کدها را در باکس client ID و client secret جایگذاری و ذخیره کنید.

ورود به وردپرس با حساب کاربری گوگل

در مرحله آخر روی تب advanced options کلیک کرده و تیک گزینه های دلخواه خود را فعال و ذخیره کنید. مراحل کار با افزونه به پایان رسید. وارد سایت وردپرسی خود شوید، با تصویر زیر رو به رو می شوید. روی دکمه آبی رنگ ورود از طریق حساب کاربری گوگل کلیک کنید و در صفحه جدید روی دکمه accept کلیک کرده و با حساب کاربری گوگل وارد پیشخوان خود شوید.

ورود به وردپرس با حساب کاربری گوگل

موفق و پیروز باشید.

  • انتشار :11 آوریل 19
  • دسته بندی :
  • نویسنده :Mahdi
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده