تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,123 بازدید
  • بدون نظر

noindex کردن رسانه ها در وردپرس

چرا باید رسانه های وردپرس را noindex کنیم؟

بدترین حالت ممکن برای شمایی که مدیر یک وب سایت هستید این هستش که پرونده های چند رسانه ای شما یا به عبارت دیگر، رسانه هایی که بر روی وب سایت قرار داده اید، اعم از تصاویر، ویدئوها و … در وب سایتتان برای کاربران به نمایش در نیایند و بازتابی نداشته باشند، پس باید برای اینکه چنین مشکلی به وجود نیاید از این کار جلوگیری کرد. یکی از راه های این کار noindex کردن محتوای تمامی پست تایپ های ‘media’ می باشد، که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

noindex به چه معناست و کاربرد آن چیست؟

noindex به تنهایی یک تگ از نوع متا تگ ها می باشد و برای جلوگیری ورود ربات ها به صفحات استفاده می شود.

به صورت کلی، زمانی که صفحه مطلب ما ارزشی بابت اضافه شدن آن به لینک ها ندارد، از تگ noindex بر روی المنت های html و یا لینک ها و … استفاده می کنیم تا جلوگیری کنیم از ورود ربات ها به ذخیره سازی (Index) کردن اینگونه محتویات.

noindex کردن تمامی رسانه ها در وردپرس

زمانی که شما یک یا چند تصویر را در رسانه های وردپرس آپلود می کنید، نه تنها تصویر در مطالب شما قابلیت نمایش دارد، بلکه به صورت خودکار یک برگه (Page) مانند برای تصاویر آپلود شده شما در پایگاه داده ایجاد می شود، که یکی از قابلیت های عجیب در وردپرس می باشد. با توضیحی که داده شد، هر تصویر آپلود شده در وب سایت شما یک برگه بدون محتوا را شامل می شود؛ چرا که درون آن فقط خود رسانه هست که نمایش داده می شود یا در برخی موارد محتوای متنی Alt تصویر نیز هم وجود دارد و دیگر هیچ محتوایی در برگه موجود نیست.

پس محتوای صفحات رسانه های شما بسیار کم و محدود هستند، به همین دلیل ما محتواهای رسانه ای را noindex می کنیم، چرا که در صورت ذخیره شدن (Index) شدن این صفحات توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما یک امتیاز منفی به شمار می آید.

راه حل چیست؟

شما می توانید از افزونه سئو وردپرس حرفه ای Yoast SEO Premium برای noindex کردن محتوای رسانه های وردپرس خود استفاده کنید.

به صورت پیشفرض و فقط با نصب افزونه، این قابلیت بر روی افزونه وجود دارد و از ذخیره (Index) شدن صفحات رسانه های شما در موتورهای جستجوگر جلوگیری می کند.

 

موفق باشید.

  • انتشار :11 دسامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط