تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,848 بازدید
  • بدون نظر

پیوندهای شکسته

آموزش یافتن پیوندهای شکسته و روش حل پیوندهای شکسته در وردپرس

دسترسی به اطلاعات در سایت ها نسبت به قبل بسیار راحت و آسان شده است زیرا که با وارد کردن لینک درست می توان که به سایت های قابلی با محتوای بسیار امن و مطمئن دست پیدا کرد از همین رو هم سایت ها در این باره با یک‌دیگر رقابت زیادی را دارند و به دنبال رتبه بالا هستند؛ که در این میان برای رتبه دادن به سایت ها لینک ها یکی از مهم ترین فاکتور های است که بسیار مورد توجه گوگل میباشد و از همین رو است که بر روی این لینک ها شرکت گوگل بسیار حساس است.

پیوندهای شکسته در وردپرس

یکی از مشکلاتی که ممکن است بیشتر افرادی که وب سایت دارند را گرفتار کند شکسته شدن لینک‌ها در سایت ها است معمولا این فاجعه برای فرد زمانی به وقوع می پیوندد که آدرسی دچار تغییر و یا هم محتوایی دچار جا به جا شود که در این صورت امکان ریدایرکت یا انتقال به آدرس جدید ممکن نباشد. در این حالت است که شما با خطای ۴۰۴ یا عدم یافتن صفحه مورد نظر مواجه خواهید شد. همان طور که گفتیم وجود این خطا سبب امتیاز نگرفتن سایت شما از گوگل می شود. پس بهتر است تا برای رفع این مشکل سریعا اقدام کنید.

همان طور که می دانید معمولا در وردپرس جستجو و پیدا کردن پیوندهای شکسته کار اسانی نیست زیرا هر کسی متوجه این نکته نیست که در وردپرس چه تعداد پیوندهای شکسته وجود دارد با این وجود باز هم نباید که سایتمان را با این پیوندها به حال خود رها کرد.

 

یافتن پیوندهای شکسته

در این بند ما به شما راحت ترین راه یافتن پیوند های شکسته را آموزش می‌دهیم برای یافتن پیوندهای شکسته در وردپرس یا هر سایت دیگری است. Google webmaster Tools یکی از راحت‌ترین روش‌ها، استفاده از که در صورتی که برای سایت ها تنظیم کرده باشیم می توان که با ورود به راحتی به صفحات مخرب و لینک های شکسته 404 دسترسی داشت.

Crawl>> Crawl Errors>>Not Found

یکی از مهم ترین کاربرد های این سایت Google webmaster Tools در واقع یافتن تمامی خطاهای ۴۰۴ موجود در سایت ها است.

پیوندهای شکسته

 

حل مشکل لینک‌های شکسته

زمانی که وارد این قسمت می شوید باید برای تان این سوال پیش بیاید که مشکل این لینک ها را چگونه حل کنید زمانی که وارد صفحه شدید و لیست لینک ها را دید به اولین چیزی که باید توجه کنید این مورد است که از میان این تعداد لینک چه تعداد از این لینک‌ها به کلی حذف و کدام باید ریدایرکت شود.

در مورد همین هم در این حوزه گوگل وبمستر می‌گوید:

در بیشتر سایت ها وجود خطای ۴۰۴ بخش طبیعی و نرمال است؛ و از آن جایی‌که یک روز مطلبی متولد شده و روز دیگر از بین می‌رود و دچار تغییر و تحول می شود پس ما زمانی با این خطا روبه رو می شویم که با خطای ۴۰۴ و یا پیدا نشدن صفحه مواجه شویم

 

برخی قوانین ساده در انتقال آدرس قدیمی به آدرس جدید

  1. زمانی باید آدرسی را به آدرس جدید دیدایرکت کرد که آدرس مطلبی با خطای ۴۰۴ رو به رو ‌شوید
  2. در صورتی که لینک مطلبی را که از بین رفته را بیابید و در سایت مطلبی مشابه باشد می‌توانید به آن مطلب ریدایرکت کنید.
  3. در صورتی که از سایت شما مطلبی حذف شد و آدرس با خطای ۴۰۴ مشاهده ‌شود در این صورت است که به حذف کامل صفحه باید اقدام کرد

نکته:

معمولا در سایت ها برای مقابله با پیوندهای شکسته در وردپرس به نظر با وجود افزونه های وردپرس انتقال آدرس و ریدایرکت کردن کار سختی نیست زیرا وجود این افزونه ها این مشکل را رفع می‌کنند.

 

  • مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس با Redirection
  • انتقال آدرس ها با redirect301 در وردپرس با Quick Page/Post Redirect Plugin
  • ریدایرکت صفحات ۴۰۴ در وردپرس با افزونه All 404 Redirect to Homepage

 

جلوگیری از ایجاد لینک‌های شکسته

ممکن است بعد از رفع این مشکل این سوال برایتان یپش بیاید که آیا با چنین صفحاتی در سایتتان مواجه خواهید شد خبر خوب برای شما این که زمانی که شما در وردپرس یک بار پیوندهای شکسته را از بین بردید، دیگر شاهد چنین مشکلی در سایتتان نخواهید بود.

 

نتیجه گیری مهم

نکته مهمی که بهتر است تا در این مورد برای شما یاد آور شویم این است که بهتر است تا وردپرس تان را از وجود پیوندهای شکسته خالی کنید و اصلا نگذارید که در وردپرس تان چیزی باقی بمانند همان طور که گفتیم تنها راه چاره آن هم در وردپرس و کمک گرفتن از افزونه‌های ریدایرکت است. پس بهتر است تا اول پیوندهای شکسته را بررسی بیابید و سپس هم در صدد رفع کلی آنها باشید.

  • انتشار :07 اکتبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط