تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,738 بازدید
  • بدون نظر

از کدام نوع تغییر مسیر (ریدایرکت) باید استفاده کنیم؟

 

به عنوان یک تولید کننده محتوا یا صاحب سایت، ملزم به استفاده از تغییر مسیر هستید. هر زمان که یک صفحه را پاک می‌کنید، ساختار آدرس سایت خود را عوض می‌کنید یا به دامنه جدیدی تغییر می‌دهید، باید آدرس‌های خود را تغییر دهید. باید به روبات‌های موتور جستجوگر اعلام کنید که تغییراتی در آدرس‌های شما ایجاد شده است و باید موقتاً یا برای همیشه به جای دیگری رجوع کنند. انتخاب تغییر مسیر خاص ممکن است محتوای شما را تغییر دهد، بنابراین دقت داشته باشید که چه چیزی انتخاب می‌کنید. در این مقاله از ایکس اسکریپت، خلاصه‌ای از تغییر مسیرهایی که می‌توانید انتخاب کنید را ارائه داده‌ایم.

 

دلایل استفاده از تغییر مسیر ها

 

اگر سایت خود را روی یک اساس همیشگی حفظ می‌کنید، وظایف شما شامل تغییر مسیر آدرس‌ها است. شرایط متعددی وجود دارد که از تغییر مسیر استفاده می‌کنید، اما غالباً موارد زیر پیش می‌آیند. زمانی که موارد زیر اتفاق افتادند نیاز به تغییر مسیر دارید:

 

  • پاک کردن یک صفحه یا پست
  • انتقال سایت خود به دامنه جدید
  • دیگر نمی‌خواهید از www در دامنه خود استفاده کنید
  • فعال‌سازی پیوندهای دائمی در وردپرس
  • ادغام وب‌سایت‌ها
  • تغییر CMS خود
  • تغییر ساختار آدرس خود
  • و …

 

کدهای وضعیت HTTP

 

برای درک این‌که تغییر مسیر چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید روی چیزی که سرور به یک مرورگر بازمی‌گرداند تأثیر بگذارید، باید درباره کدهای وضعیت HTTP بدانید. یک کد وضعیت HTTP یک عدد ثابت است که سرور به دنبال درخواست خاصی برای یک صفحه به مرورگر ارسال می‌کند. برای مثال این کدها شامل 200، 301، 404 و 503 خواهند بود. همه کدها هدف خاصی را ارائه می‌دهند. برای مثال 404 نشان می‌دهد که یک صفحه یافت نشده است. 503 به معنای این است که سرور به طور موقت برای تعمیرات آفلاین است.

 

اگر بخواهید سایت خود را بدون خطا نگه دارید، باید کدهای وضعیت HTTP خود را بدانید. در مقاله کدهای وضعیت HTTP و این که برای تولید محتوا چه مفهومی دارند، درباره آن‌ها مطالعه کنید.

 

انواع تغییر مسیرها

 

چند نوع تغییر مسیر وجود دارد که به طور روزانه با آن‌ها روبرو خواهید شد. این‌ها مواردی هستند که باید به خاطر بسپارید:

 

  • 301 تغییر مسیر دائمی
  • 302 یافت شده
  • 307 تغییر مسیر موقت

 

آن چنان تغییر مسیر نیستند ولی به هر حال مفید هستند:

 

  • 410 محتوا پاک شده است
  • 451 به دلایل قانونی محتوا در دسترس نیست

 

301 تغییر مسیر دائمی

 

301 یکی از رایج‌ترین تغییر مسیرهاست؛ اگر می‌خواهید به طور دائم یک صفحه پاک یا جابجا شده را تغییر مسیر دهید یا اگر چیزی را در ساختار پیوند دائمی خود تغییر داده‌اید، از این استفاده کنید. با استفاده از این تغییر مسیر، به روبات‌های موتور جستجوگر اعلام می‌کنید که این صفحه دیگر در این مکان قابل دسترسی نیست و دیگر نباید نشان داده شود. اگر تغییر مسیر را به طور صحیح تنظیم نکنید، احتمالاً بازدیدکنندگان شما و روبات‌های خزنده، پیام خطای 404 را مشاهده خواهند کرد. این چیزی نیست که بخواهید اتفاق بیافتد.

 

از آن‌جایی که 301 به طور دائم بازدیدکنندگان را از آدرس قبلی به آدرس جدید هدایت می‌کند، باید تنها در صورتی که مطمئن هستید هیچ‌گاه مجدداً از آدرس قدیمی استفاده نخواهید کرد، از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید مجدداً از این آدرس استفاده کنید، به یک تغییر مسیر موقت نیاز دارید. 301 همه مقادیر پیوند یک آدرس حذف شده، که در طول سال‌ها به آدرس اضافه شده است، را منتقل می‌کند بنابراین باعث می‌شود آدرس جدید مقادیر را حفظ کند یا افزایش دهد. اگر بخواهید بیاموزید که چگونه تغییر پیوندهای 301 خود را با وردپرس اجرا کنید، می‌توانید این پست نوشته جیمی را بخوانید یا این‌که تنها از مدیریت تغییر مسیر Yoast SEO Premium استفاده کنید.

 

302 پیدا شده

 

302 یک تغییر مسیر نسبتاً مبهم است و غالباً برای یک تغییر مسیر موقت استفاده می‌شود. این کد به این معنی است که محتوای درخواستی یافت شده است ولی تحت مکان متفاوتی قرار دارد. چرا؟ مشخص نمی‌کند. اگر بخواهید مطمئن شوید که بازدیدکنندگان شما زمانی که از صفحه خاصی بازدید می‌کنند به صفحه جایگزین برسند و می‌خواهید در آینده از این آدرس استفاده کنید، می‌توانید از 302 استفاده کنید.

از آن‌جایی که این تغییر مسیر موقت است، مقادیر پیوند را منتقل نمی‌کند. بنابراین، این امکان وجود دارد که این آدرس با مقادیرش دست نخورده باقی بماند. زمانی که یک سایت را به دامنه جدید منتقل می‌کنید یا زمانی که بازسازی‌های عظیمی در سایت خود انجام می‌دهید، از این استفاده نکنید.

 

307 تغییر مسیر موقتی

 

302 ها اغلب برای ایجاد تغییر مسیرهای موقت استفاده می‌شوند ولی با ظهور HTTP1.1، 307 به عنوان یک تغییر مسیر موقتی معتبر جای آن را گرفت. 307 به صراحت بیان می‌کند که آدرس خواسته شده به مکانی موقتی جابجا شده است و در آینده باز خواهد گشت. از آن‌جایی که این درخواست در آینده می‌تواند تغییر کند، درخواست باید با آدرس اولیه ایجاد شود. در صورتی که مطمئن هستید که جابجایی موقتی است و بعداً آدرس اصلی را نیاز خواهید داشت، از این تغییر مسیر استفاده کنید.

 

واقعاً تغییر مسیر نمی‌دهند، ولی همچنان…

 

علی‌رغم تغییر مسیرهای سنتی، دو مورد دیگر را می‌یابید که واقعاً تغییر مسیر نیستند. با این حال، این‌ها همچنان برای کار اصلاحی روزانه روی سایت شما مرتبط هستند. می‌توانید مشاهده کنید که 410 و 451 به عنوان پیامی از سرور شما بیان می‌کنند که: هی، قرار بود این‌جا خبرایی باشه ولی دیگه نیست.

 

410 محتوا پاک شده است

 

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سایت‌ها میزان صفحات خطای 404 است. اگر به بازخوانی‌های خود در کنسول جستجوی گوگل نگاه کنید، بایستی برخی از آن‌ها را اجرا کنید. این‌ها باید هر چه سریع‌تر اصلاح شوند زیرا هیچ کس این خطاها را دوست ندارد: گوگل آن‌ها را به عنوان نشانه‌ای از نگهداشت نادرست می‌بیند و بازدیدکنندگان درباره آن‌ها گیج می‌شوند. خطاهای 404 غالباً زمانی اتفاق می‌افتند که صفحات یا پست‌های درخواستی از سایت پاک شده باشند.
می‌توانید از 301 برای تغییر مسیر صفحه با 404 به یک صفحه مرتبط یا صفحه اصلی استفاده کنید ولی در بعضی مواقع ممکن است روش دیگری را ترجیح دهید: با تغییر مسیر 410 به موتورهای جستجو و کاربران اعلام کنید که این صفحه به طور صحیح پاک شده است. به این ترتیب، آن‌ها می‌دانند که این صفحه بازنمی‌گردد و بنابراین می‌توانند صفحه را از فهرست حذف کنند.

 

451 محتوا به دلایل قانونی در دسترس نیست

 

اگر یک قاضی به شما دستور داده باشد که صفحه‌ای را حذف کنید و در غیر این صورت اخطار می‌گیرید یا حذف می‌شوید، باید به این صفحه سربرگ 451 بدهید. به این ترتیب، به موتورهای جستجو اعلام می‌کنید که در این‌جا پستی وجود داشته و می‌خواستید این درخواست را انجام دهید ولی برخی دلایل قانونی به شما اعلام کرده‌اند که این کار را انجام ندهید. برای این‌که دریابید چگونه و چرا باید سربرگ 451 را ایجاد کنید، باید در این وضعیت قرار بگیرید.

 

تغییر مسیرهای REGEX

 

اگر یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای هستید و باید تغییر مسیرهای پیچیده‌ای انجام دهید، باید از تغییر مسیرهای REGEX استفاده کنید. با تغییر مسیرهای معمولی، یک آدرس منبع مجزا را مشخص می‌کنید. با تغییر مسیرهای REGEX، عبارات منظم، می‌توانید برای مثال یک تغییر مسیر مجزا انجام دهید تا کل گروه آدرس‌ها با کلمه‌ای کلیدی به مکان جدید انتقال یابند. این می‌تواند در هنگام کار روی پروژه‌های عظیم تولید محتوا، میزان زیادی در زمان شما صرفه‌جویی کند. با این حال، تنها زمانی می‌توانید از تغییر مسیرهای REGEX استفاده کنید که بدانید چه کاری انجام می‌دهید زیرا آن‌ها به راحتی سایت شما را مخدوش می‌کنند.

 

تغییر مسیرها را با افزونه Yoast SEO Premium مدیریت کنید

 

در حال حاضر، با کمال عدالت: شما آزاد هستید تا تغییر مسیرهای خود را روی این سرور تثبیت کنید یا از ابزارهای دیگر برای کمک استفاده کنید. با این حال، به عنوان یک کاربر افزونه Yoast SEO Premium، بهترن ابزار ممکن برای کار کردن با تغییر مسیر را در اختیار دارید. مدیریت تغییر مسیرهای Yoast SEO Premium به شما کمک می‌کند تا تغییر مسیرهای صحیحی تنظیم کنید. هر زمانی که صفحه‌ای را پاک یا جابجا می‌کنید، Yoast SEO Premium از شما خواهد پرسید که چگونه با این صفحه برخورد کند: آیا باید 301 بگیرد یا 410؟ یا شاید 451؟ مدیریت تغییر مسیر از تغییر مسیرهای 301، 302، 307، 410 و 451، به روشی ساده برای مدیریت گردش کار، پشتیبانی می‌کند.

 

کار کردن با تغییر مسیر ها

 

کار کردن با تغییر مسیرها، کار روزانه بسیاری از تولیدکنندگان محتواست. در این مقاله، گزینه‌های مختلفی برای صفحات تغییر مسیر یافتید و آموختید که چگونه و چه زمانی از این‌ها استفاده کنید. در هنگام انتخاب تغییر مسیر خود مراقب باشید! برای مثال زمانی که به دامنه جدید منتقل می‌شوید، نمی‌خواهید کل سایت خود را 302 کنید. این مورد در آینده به مشکلات جدی منجر می‌شود. در مورد آن‌چه می‌خواهید به دست آورید فکر کنید و مناسب‌ترین روش تغییر مسیر را انتخاب کنید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده