تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,626 بازدید
  • بدون نظر

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس مهم ترین موضوع مورد بررسی مدیران وبسایت وردپرسی خواهد بود و در زیر با روش هایی به شما خواهیم آموخت که چگونه روش هایی برای افزایش ترافیک و فروش ووکامرس پیاده سازی کنید .

درواقع فاکتورها و عواملی که باعث میشود محصولات در فروشگاه آنلاین ما بیشتر و بیشتر بازدید و فروش داشته باشند را در ادامه به شما خواهیم آموخت .

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس

پس از ایجاد و پیاده سازی یک فروشگاه آنلاین و قرار دادن محصولات مورد نظر در فروشگاه ووکامرسی خود، همانند تمامی وبسایت ها نیازمند استفاده از تکنیک هایی هستیم تا بتوانیم ترافیک و فروش در ووکامرس را بطور کلی بهبود بخشیم.

تنها گزینه‌ای که در یک فروشگاه اینترنتی بسیار به آن نیازمندیم افزایش بازدید و منجر شدن آن به فروش بیشتر و بهتر است. در واقع به همین منظور فروشگاه اینترنتی خود را می‌سازیم تا بتوانیم از آن کسب درآمد کنیم.

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که باید با دقت تمامی آن‌ها را در نظر گرفت و انجام داد. شاید در نگاه اول با خود بگویید با این روش‌ها امکان‌پذیر نیست اما به شما پیشنهاد می‌کنم از کنار آن‌ها به این راحتی عبور نکنید و تامل کنید تا به نتیجه خوبی برسید.

در ادامه به ترتیب به بررسی مهمترین تکنیک های افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس خواهیم پرداخت.

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس

استفاده از افزونه وردپرس Yoast Seo

همه شما عزیزان با این افزونه فوق پیشرفته و فوق کاربردی شنا هستید و از میزان تاثیر آن در روند سئو و بهینه سازی وردپرس کاملا آگاهی دارید.

همینطور باید ووکامرس خود را به این سئو کننده فوق پیشرفته مجهز کنید.

بنابراین وجود یک افزونه بهینه‌ساز در فروشگاه اینترنتی شما برای بهبود وضعیت و بهینه‌سازی محصولات امری ضروری است. Yoast Seoبهترین افزونه‌ای است که می‌توانید از آن در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کرده و به کمک آن افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس را داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید این افزونه به صورت نسخه رایگان در دسترس است اما برای استفاده از امکانات بیشتر می‌توانید نسخه پرمیوم آن را نیز خریداری کنید.

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس

فعال‌سازی ردیابی گوگل آنالیتیکس در وبسایت

استفاده از ابزارها و سرویس های آنلاین کاربردی مانند گوگل آنالیتیکس بسیار میتواند به شما و در روند افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس موثر باشد.

برای اینکه بتوانید از افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس باخبر باشید و آن را تحلیل کنید در گام اول باید کاری کنید که گوگل آنالیتیکس بتواند وبسایت شما را بررسی و ردیابی کند.

با کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید میزان بازدید و مشتریانی را که وارد فروشگاه اینترنتی شما می‌شوند ببینید. تمامی این موارد با جزئیات در اختیار شما قرار می‌گیرند. زمانی که پس از ثبت نام کد مورد نظر را در وبسایت خود قرار می‌دهید، عملکرد ردیابی گوگل آنالیتیکس شروع می‌شود و دیگر با مراجعه به وبسایت آن می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید. این اطلاعات به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • عملکرد خرید
  • عملکرد پرداخت
  • کارایی لیست محصولات
  • عملکرد فروش
  • و…

افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس

یافتن بازدید ارگانیک برای کسب‌ و کار

آیا می‌دانید چگونه باید برای وبسایت تجاری خود بازدیدهای ارگانیک تهیه کنید؟
برای اینکه بتوانید به این مهم دست یابید در گوگل آنالیتیکس به بخش کانال‌ها مراجعه کنید

با کمک این قسمت می‌توانید بررسی کنید از چه کانال‌هایی بهتر به بازدید خواهید رسید و براساس آن پلن درستی را برای وبسایت خود برنامه ریزی کنید تا افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس داشته باشید.

درک هدف کلمه کلیدی در ووکامرس

مسلما تمامی افرادی که کاربران وبسایت شما هستند به سمت خرید و در نهایت درگاه پرداخت هدایت نخواهند شد. برای این منظور باید به دنبال هدف کلمه کلیدی خود باشید. اینکه آیا هدف درستی را برای افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس دنبال کرده‌اید یا خیر. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم از بخش Acquisition » Search Console » Queries در گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.

بررسی صفحات محصول با بیشترین امکان فروش در ووکامرس

آیا می‌خواهید صفحاتی که بیشترین فروش را از محصول مورد نظر داشته‌اند شناسایی کنید؟
اول از همه در فروشگاه خود بررسی کنید و پرفروش‌ترین دسته محصولات را بیابید سپس به گوگل آنالیتیکس و مسیر Conversions » Ecommerce » Product Performance مراجعه کنید

نشانه گذاری Schema محصولات ووکامرس در نتایج گوگل

برخی از محصولات و صفحات با کمک نشانه گذاری Schema در گوگل محبوب شده و به گونه‌ای خاص بهینه‌سازی می‌شوند. شما نیز می‌توانید برای محصولات خود این گزینه را در نظر بگیرید. به تصویر زیر توجه کنید:

 

کاربرانی که به دنبال محصولاتی باشند، بصورت غیر مستقیم ترغیب به کلیک بر روی نتایجی خواهند کرد که ستاره دار است.

تمرکز بر شاخص‌های اصلی عملکرد (KPI)

برای افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس تنها تمرکز بر فروش و بررسی گزارشات بازدید کاربران کافی نیست بلکه باید شاخص‌های اصلی عملکرد یا همان KPI را بررسی کرده و بر روی آن متمرکز شوید.
KPI کلیدی است که به تجارت شما کمک می‌کند تا راه های رسیدن به موفقیت را پیدا کنید و براساس آن چه عملکردهایی را تغییر داده یا حذف کنید تا این‌گونه بتوانید بازدید و فروش را افزایش دهید. در اینجا برخی از KPI هایی که بسیار مهم هستند را برای شما آورده‌ایم:

  • نرخ تبدیل
  • مقدار متوسط سفارشات
  • هزینه هر کسب و کار
  • نرخ تخلیه سبد خرید

افزودن لینک‌های داخلی به محصولات با اولویت بالا در ووکامرس

استفاده از لینک‌های داخلی به دلایل متعددی مهم محسوب می‌شود. برخی از آن‌ها:

  • به کاربران کمک می‌کند تا محتوای مرتبط را به راحتی دنبال کنند.
  • به سئوی وبسایت کمک بزرگی می‌کند.
  • باعث ایجاد پیوند و افزایش رنک سایت در موتور جستجو می‌شود.

به این ترتیب میتوانید با استفاده از تکنیک و مهارت های بالا تاثیر بسیار بسیار ویژه ایی در روند افزایش ترافیک و فروش در ووکامرس داشته باشید و از فعالیت در فضای مجازی و کسب و کار آنلاین خود لذت واقعی را ببرید.

امیدوارم نکات ذکر شده در این نوشته از آموزش وردپرس، برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد.

موفق و پاینده باشید…

  • انتشار :15 نوامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط