تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,148 بازدید
  • بدون نظر

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

عرض سلام خدمت همراهان گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

در این نوشته به بررسی و آنالیز SEM یا همان بازاریابی موتورهای جستجو خواهیم پرداخت.

 

SEM چیست؟

 

SEM که مخفف Search Engine Marketing میباشد، به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است. در جان کلام میتوان گفت که تمام فعالیت‌هایی که در راستای استفاده از تکنولوژی موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید یک سایت، جذابیت و درآمد انجام می‌گیرد، بخشی از SEM هستند، بنابراین میتوان گفت که بازاریابی موتورهای جستجو SEO را نیز شامل می‌شود.

 

مزایای استفاده از SEM

 

در مقایسه بین SEO تنها و SEM، سرعت بالای SEM در نتیجه گیری بسیار چشمگیر است. اگر شما میخواهید سریع پیشرفت کنید و نیاز به بازدیدکنندگان زیادی در زمان کوتاهی دارید با پرداخت هزینه آن به هدف خود خواهید رسید ولی در SEO شما نیاز به صبر و زمان بیشتری برای کسب موفقیت دارید.

 

 در SEM سایت شما باید از نظر محتوا، زیبایی و نحوه ارائه آماده حضور بازدیدکنندگان باشد در غیر اینصورت سئو سایت شما به خطر می افتد. 

 

بخش‌هایی از SEM که بطور مجزا از SEO هستند و تفاوت‌های این‌دو را شامل می‌شوند را در ادامه شرح خواهیم داد.

 

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC)

 

در این روش شما تنها به ازای تعداد کلیک بر تبلیغ هزینه خواهید پرداخت. هزینه این روش در SEM بمراتب بالاتر بوده و شناخته شده‌ترین سایت در این زمینه موتور جستجوی گوگل است. در این روش شما میزان هزینه مورد نظرتان برای تبلیغ و کلمه کلیدی را مشخص نموده و به ازای بازدیدکنندگان سایت‌تان از این مسیر مقداری پول از حساب شما کسر می‌شود. کمپین های تبلیغاتی زیادی هم اکنون در ایران به همین روش فعالیت می‌کنند که همکاری با آن‌ها شامل SEM نمی‌شود و به تبلیغات سایت شما مربوط خواهد بود.

وب دایرکتوری

 

پرداخت هزینه به دایرکتوری‌های بزرگ و شناخته شده برای آن‌که سایت شما را به بازدیدکنندگان و در نتایج جستجو نمایش دهند بسیار راحت‌تر از آماده سازی مناسب برای حضور در صفحه اول موتورهای جستجو است. بعضی از این دایرکتوری‌ها تنها با پرداخت هزینه و بعضی بصورت رایگان سایت شما را به نمایش می‌گذارند و با پرداخت هزینه میزان محبوبیت و بازدید شما را افزایش می‌دهند. که در واقع بخشی از SEM شما خواهد بود. یکی از وب دایرکتوری ها معتبر ایرانی سایت هزار سایت می‌باشد.

 

تبلیغات سنتی

 

بعنوان بخش دیگری از SEM، این روش شامل قرار دادن تبلیغات پولی شما در نتایج موتورهای جستجو می باشد که با توجه به کلمه کلیدی مناسب مورد نظر خودتان و براساس تعداد نمایش به بازدیدکنندگان صفحات جستجو برای شما هزینه خواهد داشت. در واقع تبلیغات شما به تعداد بازدیدکنندگان از سایت‌تان بستگی ندارد.

 

بنابراین میتوان گفت که هیچ استراتژی SEM ای بدون SEO مناسب موفق نخواهد بود. با توجه به اینکه SEO به معنی آماده سازی سایت هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو است شاید به تنهایی برای یک سایت کافی باشد. با این حال اگر شما توان مالی کافی برای SEM را دارید، ابتدا SEO سایت خود را آماده کنید.

موفق و پاینده باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط