تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,956 بازدید
  • بدون نظر
نرخ پرش یا Bounce Rate

نرخ پرش یا Bounce Rate

عوامل تاثیر گذار در سئوی سایت

 

 

بانس ریت یکی از مسئل مهم در قسمت طراحی سایت سئو می باشد ، این نکته را باید بدانید که زمانی شرکت های طراحی قالب وردپرس برای شما سایتی را طراحی کنند ولی در این سایت سئوی مناسبی انجام نپذیرد ، مطمئنن آن سایت به موفقعیت خوبی دست پیدا نخواهد کرد ، به این دلیل که این سایت از بازدید بالای برخور دار نمی باشد، و در موتور جستجو از رتبه خوبی بهرمند نیست.

 

استفاده از تولید محتوای مناسب

 

یکی از روش های برای رسیدن به هدف در ایجاد تولید محتوا جذب تعداد زیادی کاربر به سایت خودتان است، و نگه داشتن این کاربران به طور دائم برای درک بهتر باید جذب کاربران به صورتی باشد که مدام از سایت شما دیدن نمایند ، تولید محتوا مناسب خیلی موثر می باشد باری موفقعیت درحوزه باید دقت لازم را داشته باشید ، استفاده از کلمات کلیدی بسیار تاثیر گذار می باشد .

 

افزایش سرعت بارگزاری سایت

 

یکی از عوامل تااثیر گذار که باعث ترک کاربر از سایت شما می شود ، تاخیر در باز شدن سایت می باشد ، ای فرآیند تاثیر منفی در سئوی سایت شما دارد ، شما باید تلاش کنید تا سرعت بار گذاری سایتتان بالا برود .

 

افزایش سرعت وردپرس میتونه به شما کمک شایانی در این بخش نماید .

 

ریسپانسیو و واکنشگرا بودن سایت

 

امروزه مسئله مهم در جذب کاربران ریسپانسیو بود ن سایت هم می تواند باشد ،زیرا امروزه استفاده از موبایل برای ورود به ساینت ها بسیار افزایش یافته و حتی در برخی از سایت ها ورودی نسخه موبایل شان بیشتر می باشد ، این قرآیند از نظر گوگل بسیار با اهمیت می باشد.

 

این موضوع مهم باید در طراحی قالب وردپرس و طراحی سایت وردپرس به خوبی باید رعایت شود .

ایجاد لینک صفحات

 

و از دیگر کارهایی برای جذب بیشتر کاربران به سایت که می توان به آن اشاره نمود، بک لینک سازی می باشد یعنی لینک صفحه وب سایت خودتان را در صقحات دیگر نیز قرار دهید .

 

نرخ پرش یا Bounce Rate

 

نرخ پرش به این معنا است که یک بازدیدکننده وارد یک صفحه از وب سایتی شده باشد و بدون آنکه از دیگرصفحات وب سایت بازدید کند از آن سایت خارج شود .نرخ پرش یکی از عوامل تاثیر گذار بر سئو سایت می باشد .

 

تعریف کامل تری از بانس ریت به صورت زیر است: نسبت تعداد سشن (Session) هایی از سایت که به یک Pageview تکی منجر می شوند به کل تعداد سشن ها.

نرخ پرش به دو صورت می باشد

 

  1. نرخ پرش مربوط به کل وب سایت

 

این حالت در زمانی به وجود می آید که تعداد پرش های تمام صفحات وب سایت را بر تعداد ورودی های تمام صفحات وب سایت تقسیم می شود

  1. نرخ پرش مربوط به یک صفحه

 

در این حالتم زمانی که تعداد پرش یا تعداد کاربرانی که پس از دیدن صفحه فرود از ان خارج می شوند را بر تعداد ورودی های همان صفحه تقسیم می شود بدست می اید..

 

تحلیل و بررسی موتور های جستجو بر اساس نرخ پرس و میزان علاقه کاربران به صفحات وب سایت از نظر خود کاربران میباشد ، هر چه میزان درصد نرخ پرش بالاتر باشد نشان از این دارد که سایت بد می باشد به این دلیل که خروج سایت می توانید دلایل متعدد دیگری را نیز به همرا داشته باشد به طور مثال یک کاربر تنها برای این که ببیند آدرس سایت صحیح است یا خیر وارد سایت می شود و سریعا خارج می شود و…

 

مدیران با تجربه میدانند که برای تحریک شدن و جذب کاربران باید محتوای کامل و جذابی را در سایت خود قرار دهند و هدایت کردن کاربران به وسیله لینک دهی به صفحات دیگر سایت باعث پایین آوردن نرخ پرش صفحات وب سایت میشوند

 

بیشتردر وب سایت های فروشگاهی و خبرنامه از این روش استفاده می شود .

 

ایا نرخ پرش در سئوی سایت تاثیر دارد؟

 

در پاسخ به سوال مطرح شده باید بگویم بله نرخ پرش در سئوسایت تاثیر دارد ، یک نکته ای که باید در نظر بگیریم این است که برخی از سایت ها با طراحی و قابلیت بسیارمناسب آنها وچود دارند ولی از نرخ پرش بالای برخوردار هستند که این موضوع از نظر گوگل منفی می باشد، پس باید در ایجاد محتوا وب سایت دقت لازم را داشته باشید تا کاربر را علاقه مند کند از صفحات دیگر سایت هم نیز دیدن نماید

 

برای رسیدن به این جایگاه باید چند مورد را دقت نماید که به آنها اشاره می شود .

 

  1. استفاده از ویدئو و تصاویر جذاب در سایت .
  2. افزایش سرعت بارگذاری سایت .
  3. قرار دادن محتوای جذاب و کاربردی در سایت .
  4. محتوای سایت خود را به چند بخش تقسیم کنید ،تا با این کار بتوانید کاربران به صفحات دیگر سایت هدایت نماید .
  5. گذاشتن لینک صفحات سایت در صفحات دیگر وب سایت .
  6. با انجام این فرآیند می توانید نرخ پرش سایت خود را به حد زیادی کاهش دهید ، باعث سئو سایت شما می شود وبا افزایش بازدید کنندگان همراه می شود .

بهینه سازی نرخ تبدیل یا

 

به تمامی تلاش ها و فعالیت های که باعث می شود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان یک صفحه افزایش یافته و در مقابل نرخ پرش به صورت موثر کاهش می یابد،بهینه سازی نرخ تبدیل یا CROگفته می شود.

 

گاهی اوقات اینکه ما تنها بتوانیم بازدید کنندگان را به صفحات دیگر نیز هدایت کنیم صرفا به این خاطر که بانس ریت را کاهش داده باشیم، سود چندانی برای ما ندارد. با توجه به گستردگی بحث بهینه سازی نرخ تبدیل، آن را در مقاله ای جداگانه شرح می دهیم.

 

اگر بخواهیم تنها به این موضوع دقت نمایم که بازدید کنندگان را به صفحات دیگر نیز هدایت کنیم صرفا به این خاطر که بانس ریت را کاهش داده باشیم خیلی برای وب سایت ما سود نخواهد داشت، بدلیل گسترده بودن در نرخ تبدیل موارد دیگر را در مقاله هی دیگر ارائه میدهیم .

 

لازم به ذکر است در همه مراحل سعی کنید با یک پشتیبانی سایت مناسب مشورت کنید تا مبادا یک اشتباه شما را به دور دست های نتایج گوگل بفرسته .

 

موفق و پیروز باشید

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط