تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,002 بازدید
  • بدون نظر

تغییر نسخه php در هاست

تغییر نسخه php

امروز قصد دارم یک آموزش کامل و جنجالی براتون منتشر کنم، خیلی از کاربران بهم ایمیل دادند گفتند قالب به صورت کامل و صحیح نصب کردم! ولی ارور “syntax errors” می دهد و همین مورد باعث نارضایتی و سردرگمی کاربر شده. 🙁 نگران نباشید ما همیشه به فکر شما عزیزان ایکس اسکریپت هستیم. با دنبال کردن این آموزش برای همیشه از شر این خطا راحت می شید.

برای برطرف کردن این خطا هیچ کار خاصی نیاز نیست. فقط لازمه نسخه php را در هاست خودتون تغییر دهید. برای تغییر نسخه پی اچ پی چندین روش وجود دارد. در این آموزش تمامی روشها را توضیح می دهم. با ما باشید.

تغییر نسخه php در هاست اشتراکی

اولین قدمی که باید بردارید اینه که وارد پنل کاربری هاست خود شوید و اطلاعات ورود را وارد کنید. در ادامه، در صفحه اصلی به پایین صفحه اسکرول کنید و در قسمت Software/Services روی آیکون Select PHP Version کلیک کنید.

در این قسمت تعدادی ماژول و پلاگین وجود دارد، در صورت نیاز میتوان آنها را فعال و غیرفعال کرد. ولی پیشنهاد میکنم تا مطمئن نشدید چیزی را تغییر ندید. سپس، در بالای صفحه در سمت راست روی باکس php version نسخه php را از 5.3 به 5.6 یا 7.0 تغییر دهید و روی دکمه Set as current  کلیک کنید.

به علاوه در این قسمت میتوان لینک switch to php setting را انتخاب و لیست تنظیمات php.ini را مشاهده و تغییر داد. به همین سبک میتوان نسخه پی اچ پی را تغییر داد.

نکته: اگر تنظیمات بالا را در پنل خود ندارید باید به هاستتان تیکت ارسال کنید.

تغییر نسخه php در سرور اختصاصی

برای تغییر نسخه پی اچ پی باید سه مرحله زیر را طی کنید:

 

  • مدیریت تنظیمات php با  استفاده از افزونه PHP Tweaks
  • افزایش محدودیت حافظه
  • ویرایش فایل php.ini

مدیریت تنظیمات php با افزونه PHP Tweaks

در این روش در ابتدا وارد پنل کاربری سی پنل خود شوید. سپس، در قسمت Exclusive for Namecheap Customers روی آیکون PHP Tweaks کلیک کنید. در ادامه، دامنه خود را از لیست کشویی انتخاب کنید. و در بخش php version نسخه پی اچ پی 5.6 را علامت بزنید. همچنین شما میتونید در بخش های PHP Loaders و PHP Caches اسکریپت مورد نظرتون را انتخاب کنید.

به علاوه در بخش PHP Others لیستی از ماژول ها و پلاگین های اضافی را می بینید که میتونید هر کدوم دوست دارید فعال کنید. برای برگرداندن تنظیمات به حالت پیش فرض، دامنه را انتخاب و بر روی دکمه  Enable default extensions کلیک کنید.

افزایش محدودیت حافظه

در سی پنل به مسیر file manager/home/user برید. در بالای صفحه، سمت راست دکمه setting را انتخاب کرده و تیک گزینه Show Hidden Files را بزنید و ذخیره کنید.

بعد به مسیر home/cpanel_user/.system-php/conf برید و دامنه خود را انتخاب نمایید. با فایل php_ver رو به رو می شید، فایل را ویرایش و نسخه پی اچ پی مورد نظرتان را بنویسید. حال در همین مسیر یک فایل جدید به نام memory_limit ایجاد کنید. (در بالای صفحه روی فیلد file کلیک کنید). روی فایل کلیک راست کرده و گزینه edit را انتخاب کنید. در صفحه باز شده اندازه حافظه را مثلا 128 قرار داده و ذخیره کنید.(فقط بنویسید 128M).

به همین راحتی 🙂

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط