تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,733 بازدید
  • بدون نظر

سئو و بهینه سازی منفی چیست؟

 

سلام خدمت همراهان همیشگی گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

صحبت های بسیاری در مورد سئو و بهینه سازی وردپرس و تکنیک های آن انجام میشود اما در سالهای اخیر صحبت های زیادی پیرامون سئوی منفی یا همان negative SEO در دنیای اینترنت صورت گرفته است.

البته مفهوم سئوی منفی چیز جدیدی نیست ولی با سیاست های گوگل پررنگ تر از قبل شده است.

در این نوشته از ایکس اسکریپت، به بررسی سئو و بهینه سازی منفی پیپردازیم…

 

سئو و بهینه سازی منفی چیست؟

 

سئو منفی چیست؟

 

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هدفی جز بهبود جایگاه شما در کلمات کلیدی مشخص و جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو ندارد، سئوی منفی فعالیت هایی عموما خارج از مجموعه شماست برای مقابله با موفقیت تان. بنابراین هر زمان شخصی تلاش کند که جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل پایین بیاورد و از این طریق بازدید سایت شما را کاهش دهد در حال انجام سئوی منفی است.

 

تقریبا همه ما میدانیم که گوگل با استفاده از الگوریتم های فوق پیشرفته خود میتواند به بررسی تمام لینک های موجود در فضای اینترنتی بپردازد. در نتیجه اگر لینک هایی که برای سایت خود کسب میکنیم میتوانند مشکلاتی بهمراه داشته باشند پس لینک هایی که دیگران به سایت ما نیز میدهند از این قاعده مستثنی نیستند، اینجاست که سئوی منفی وارد میشود.

 

در سال ۲۰۰۷ مت کاتس در مصاحبه ای با مجله ی Forbes اعلام کرد که از بین بردن جایگاه یک رقیب در نتایج گوگل با استفاده از لینک های مخرب غیر ممکن نیست ولی بسیار مشکل است. ما همواره تکنیک های جدید را دنبال میکنیم و به سرعت پادزهرهایی برای هرکدام تهیه خواهیم کرد.

 

در اکتبر ۲۰۱۲ و با ارائه ی نسخه جدید پنگوئن، ابزار جدید در وبمستر گوگل با نام disavow tool معرفی شد. این ابزار به وبمستران اجازه میداد تا لینک هایی که از نظر خودشان برای سایت مناسب نیستند را به گوگل معرفی کنند تا در رتبه بندی نتایج آنها را در نظر نگیرد.

 

مت کاتس اعلام کرد که بیشتر سایت ها نیازی به استفاده از این ابزار نخواهند داشت ولی کسانی که وابستگی مالی زیادی به اینترنت و سایت خود دارند باید از هر روشی برای نگهداری آن استفاده کنند. در این زمان سئوی منفی کم کم به رسمیت شناخته شده بود و سایت های گوناگونی بدون آنکه دلیل شکست خود را بدانند با افت ناگهانی جایگاه در نتایج گوگل مواجه میشدند.

 

سئو و بهینه سازی منفی چیست؟

 

علائم سئو منفی چیست؟

 

نشانه هایی وجود دارد که یک وبمستر میتواند از طریق آنها رفتارهای مشکوک دیگران برای ایجاد سئوی منفی در سایت خود را شناسایی کند، برای اینکار شما باید ابزارهای مدیریتی مناسبی مانند وبمستر گوگل و یک آمارگیر دقیق و قدرتمند را در اختیار داشته باشید. نمونه هایی از این نشانه ها به شرح زیر است:

 

  1. دریافت بک لینک از سایت های غیراخلاقی، سایت های شرط بندی و مشابه آنها
  2. لینک هایی با متن یکسان و از چند دامنه مشخص
  3. تعداد زیادی بک لینک از وبلاگ های غیر مرتبط و گوناگون
  4. دریافت تعداد زیادی لینک از دامنه های عجیب با آدرس هایی مانند .ru .cz .pl .biz و غیره
  5. لینک به سایت شما از انجمن و فروم های خارجی

 

توجه: نکته مشترک میان همه موارد بالا، بی ارزش و اعتبار بودن آنها و از همه مهمتر قیمت پایین این گونه لینک ها می باشد. بطوریکه رقیب شما میتواند با هزینه ای اندک تعداد زیادی لینک نامناسب به سایت شما سرازیر کند.

 

البته مواردی هم مشاهده شده است که مدیران سایت ها خود با بی اطلاعی و کم توجهی به نکات مهم و تکنیک های سئو، دست به بهینه ازی منفی سایت خود زدند و نتیجه لازم را دریافت نکردند.

 

امیدوارم شما عزیزان هر روز با مطالعه بیشتر در مورد سئو و دنیای آن، بتوانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

 

موفق باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده