تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,876 بازدید
  • بدون نظر

کسب و کار اینترنتی چیست و چگونه می‌توان آن را شروع کرد؟ مطمعنا این مقاله می‌تواند تا جای ممکن به شما برای شروع یک تجارت آنلاین راهنمایی کند، در این مقاله به تعریف کسب و کار اینترنتی چیست و چگونه انجام می شود؟ میپردازیم و به شما خواهیم گفت چه نکات و اصولی را باید برای شروع راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق رعایت کنید تا بتوانید به سوددهی برسید.

 کسب و کار اینترنتی چیست و چگونه انجام می شود؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار های مجازی یا اینترنتی به کسب و کار هایی گفته میشود که در بستر اینترنت فعالیت میکنند و نیازی به سرمایه‌ی اولیه بسیاری ندارد به علاوه تمام فعالیت‌های اون کسب و کار در اینترنت انجام میشود.

مزایای کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

مزایای کسب و کارهای اینترنتی از آنچه که فکر می‌کنید روز به روز در حال افزایش است, چه از لحاظ فروش کالای اینترنتی و هم از لحاظ فروش نوع خدمات, در لیست زیر  میتوانید برخی از مزایای کسب و کار های اینترنتی را مشاهده کنید.

  • سرمایه ی اولیه بسیار پایین
  • محدود نبود کسب و کار از لحاظ جغرافیایی
  • بالا رفتن ارزش و اعتبار کسب و کارتان
  • فروش سریع کالا و خدمات ( با استفاده از آموزش و یادگیری فروش اینترنتی )
  • دسترسی راحت به فروشگاه شما در کمتر از چند ثانیه
  • بازاریابی اینترنتی قدرتمند
  • امکان ارتباط آنلاین و مستقیم با مشتری از هرجای دنیا
  • فروشگاه شما هرگز تعطیل نمی‌شود ( یک فروشگاه شبانه روزی )

انواع کسب و کار اینترنتی؟

کسب و کار های اینترنتی بسیار مختلفی وجود دارد که می‌توان ساعت ها درباره‌ی آن توضیح داد اما به صورت کلی کسب و کارهای اینترنتی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • فروش محصول یا کالای فیزیکی
  • فروش اینترنتی خدمات خود
  • فروش محتواهای آموزشی آنلاین
  • فروش محصولات دیجیتال

دسته بندی های کسب و کار های اینترنتی و آنلاین هر روزه رشد خواهد شد پس در انتخاب نوع حوزه و کسب و کار اینترنتی خود بسیار دقت کنید در غیر این صورت با مشکلاتی مواجعه خواهید شد.

ره صدساله را یک شبه رفتن 🙂

 کسب و کار اینترنتی چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از مشکلاتی که در ذهن برخی افراد و تبلیغات های دروغین به وجود می‌آید این است که میتوان با شروع یک کسب و کار های آنلاین یک شبه و یک ماه به درآمد های آنچنانی رسید، اما باید بگیم که این موضوع اصلا درست نیست و غلط است. چه در بازار سنتی و کسب و کار های آنلاین موفق شدن زمان میبرد اما اگر شما مسیر درستی را انتخاب و اصول آن را رعایت کنید و از شکست های بین راه درس بگیرید مطمعنا موفق خواهید شد. در حوزه ی کسب و کار های اینترنتی بعد از راه اندازی یک وبسایت شما باید کم کم و به مروز زمان اصول بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ را به خوبی یاد بگیرید اگر عاشق یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر هستید می‌توانید به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ مراجعه کنید و اطلاعات خوبی را بهره مند شوید. اما قبل از خواندن مقاله دیجیتال مارکتینگ حتما تا انتهای مطلب کسب و کار اینترنتی با ما همراه باشید.

هدفتان را قبل از شروع کسب و کار اینترنتی مشخص کنید؟

اگر می‌خواهید کسب و کاری موفق و پر سود داشته باشید باید چند سوال بسیار مهم و کلیدی از خود بپرسید:

۱ – ایده‌ی من چه کمکی می‌تواند به مردم و اطرفیان بکند؟

۲ – آیا کسب و کار و ایده‌‌ی من می‌تواند در حل مشکلات کاربران و کمتر کردن هزینه های آن ها کمک کند؟

۳ – هدف اصلی من از راه اندازی این کسب و کار دقیقا چه چیزی هستش؟

استفاده از شبکه‌های اجتماعی:

مطمعنا استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و فیس بوک می‌تواند به رشد کسب و کار اینترنتی شما کمک به سزایی کند، با استفاده از شبکه های اجتماعی بعد از راه اندازی وبسایت و کسب و کار خود می‌توانید ترافیک یا بازدید وبسایت خود را چندین برابر کنید که همین موضوع باعث سوددهی شما خواهد شد. یکی از راه افزایش بازدید وبسایت خود تولید محتوای جذاب و خلاقانه است، اگر بتوانید محتوا های جذابی تولید کنید بدون شک در یک بازه زمانی کوتاه مدت تاثیر آن را مشاهده می‌کنید.

رقبای خود را بشناسید:

اگر شما نتوانید از استراتژی ها و عملکرد رقبای خود مطلع باشید کسب و کار شما هیچ سودی نمی‌تواند داشته باشد و چرا اصلا دیگر کاربران باید به شما برای خرید محصول یا خدماتشان مراجعه کنند ؟ جواب این سوال هم ساده و هم پیچیده است. تفاوت کسب و کار خود را با رقبای خود مشخص کنید و هم از لحاظ قیمت و نوع محصول خود متفاوت فکر و عمل کنید. همین موضوع در بازه زمانی مشخصی می‌‌تواند سوددهی شما را چندین برابر کند.

اطلاعات و تخصص حوزه مورد نظر خود را افزایش دهید:

هرچقدر در مورد افزایش اطلاعات و آگاهی نسبت به کسب و کار های اینترنتی گفته شود باز هم کم است. کسب و کار های اینترنتی بخش های بسیار مختلفی دارد و شما باید معلومات خود را در حوزه‌ی تخصصی خود افزایش دهید. بعد از شروع فعالیت کسب و کار اینترنتی خود می‌تواند در حوزه تولید محتوا، بهینه سازی وبسایت و بازاریابی محصولات خود مقاله ها و دوره های گوناگونی را در دکتروردپرس و دیگر وبسایت های مرجع مشاهده کنید. از این رو هرچقدر اطلاعات و تجربه‌ی شما برای در قبل و بعد از شروع کسب و کار اینترنتی بیشتر شود می‌توانید موفقیت و سوددهی بسیاری را کسب کنید.

 

جمع بندی و سخن پایانی:

اگر میخواهید در کسب و کار اینترنتی موفق شوید لازمه‌ی کار داشتن یک ایده‌ی مناسب است که شما بتوانید آن را راه اندازی کنید، برای شروع کسب و کار خود باید ریسک کنید اما آگاهانه و نه بدون فکر و کسب اطلاعات. در هر صورت برای موفق شدن در این حوزه باید زمان گذاشت و نمی‌شود یک شبه موفق شد اگر شما هم تجربه یا سوالی در مورد کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی دارید می‌توانید در قسمت نظرات همین مقاله برای ما ارسال کنید.

  • انتشار :16 مارس 19
  • دسته بندی :
  • نویسنده :Mahdi
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط