تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,426 بازدید
  • بدون نظر

آپلود تصویر پروفایل در وردپرس

همانطور که می دانید پنل کاربری وردپرس، امکان آپلود تصویر برای پروفایل کاربری را ندارد. به همین دلیل اگر شما نیاز دارید که کاربرانتان امکان درج تصویر پروفایل را داشته باشند، باید از افزونه های مرتبط این کار استفاده کنید. البته این را هم باید بدانید که اگر از افزونه های پروفایل ساز وردپرس استفاده می کنید، این افزونه ها این امکان را دارند. اما اگر از هیچ افزونه پروفایل سازی استفاده نمی کنید و می خواهید کاربران تصویر پروفایل برای خود قرار دهند، این آموزش به کار شما می آید. افزونه ای که در این آموزش می خواهیم معرفی کنیم، افزونه Basic User Avatars است. این افزونه امکان آپلود تصویر پروفایل در وردپرس را به قسمت شناسنامه کاربری سایت اضافه می کند.

 

این افزونه تا کنون بیش از 10 هزار نصب فعال داشته است و امتیاز 5 از 5 را از کاربران وردپرس دریافت کرده است.

 

شما می توانید این افزونه را به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود کنید.

 

آپلود تصویر پروفایل در وردپرس

 

اضافه کردن آپلود تصویر پروفایل در وردپرس با افزونه Basic User Avatars

 

پس از نصب و فعال سازی افزونه، اگر به بخش شناسنامه من که در اصل همان پروفایل کاربر است مراجعه کنید، خواهید دید بخشی به نام Upload Avatar اضافه شده است که فیلد آپلود تصویر در مقابل آن قرار دارد.

 

آپلود تصویر پروفایل در وردپرس

 

از این طریق کاربر می تواند تصویری برای پروفایل خود انتخاب کند تا هر جایی که قرار باشد عکس پروفایل کاربر نمایش داده شود، این تصویر قرار بگیرد.

 

البته باز هم یادآور می شویم که اگر از افزونه های پروفایل ساز مانند UserPro یا Ultimate Member و … استفاده می کنید، امکان قرار دادن تصویر پروفایل در وردپرس را اضافه می کنند و نیازی به این افزونه ندارید. اما اگر افزونه های پروفایل ساز ندارید و یا در سایت خود اصلا عضویت ندارید و فقط می خواهید تصویر خود ار تغییر دهید، از این افزونه استفاده کنید.

قرار دادن تصویر پروفایل از طریق Gravatar

 

سایتی به نام Gravatar.com وجود دارد که در این سایت می توانید یک پروفایل کامل برای خود بسازید. حال وردپرس و برخی دیگر از CMS های دیگر (حتی CMS های اختصاصی)، امکانی را درون خود دارند که می توانند تصویر پروفایل کاربر را از سایت Gravatar دریافت کنند و در سایت خود نمایش دهند.

 

آپلود تصویر پروفایل در وردپرس

 

شما وقتی در این سایت عضو می شوید، یک ایمیل وارد می کنید و حالا اگر در سایر سایت های وردپرسی از طریق همان ایمیل عضو شوید، عکس پروفایل شما به طور خودکار از این سایت گرفته و نمایش داده می شود. به این صورت دیگر در بسیاری از سایت ها اصلا نیازی به آپلود تصویر پروفایل ندارید و این که اتوماتیک می شود.

 

امیدواریم این آموزش نیز برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال یا نظری در رابطه با این آموزش دارید، از قسمت نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط