تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,415 بازدید
  • بدون نظر
بازتاب وردپرس در سال های اخیر

وردپرس در طول سال ها شاهد رشد باور نکردنی بوده است.این برنامه به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا برای وبلاگ نویسان آغاز شد و در حال حاضر ستون فقرات وب سایت های بزرگ مانند TechCrunch ، BBC، The New Yorker و Bloomberg Professional است. در ادامه این مقاله با ایکس اسکریپت همراه باشید.

 

تاریخچه وردپرس

 

پس از آن که در سال ۲۰۰۳ وردپرس به جهان معرفی شد، سال ۲۰۰۴ یکی از بزرگترین سال ها برای وردپرس رقم خورد . تمایز بین وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوا در این بود که هزاران افزونه رایگان و پولی به ویژگی های وردپرس اضافه شد. رایان بورن در سال ۲۰۰۴ سیستم پلاگین را اختراع کرد ،که به همین دلیل باعث شد که وردپرس به یک سیستم مدیریت محتوا برتر تبدیل شد .

 

وردپرس مجوز GNU را نیز در سال ۲۰۰۴ دریافت کرد که این مجوز GNU به هر کاربر اجازه میدهد تا توانایی تغییرات ایجاد کردن و یا از وردپرس به صورت رایگان استفاده کردن را داشته باشد. در سال ۲۰۰۵ آرم مشهور “W” وردپرس ایجاد شد. شش توسعه دهنده در یک مکالمه ایمیل خصوصی با یکدیگر در ارتباط بودند تا پیشنهادهای خود را برای لوگو ارائه دهند. و سرانجام لوگو زیر انتخاب شد .

 

بازتاب وردپرس در سال های اخیر

 

در سال ۲۰۰۶ وردپرس شروع به تاسیس WordCamp کرد .WordCamp اجتماعی است که وردپرس برای کاربران خود در نظر گرفته بود تا با گردهمایی در یک مکان به بحث درباره وردپرس و ایده های جدید برای آن بپردازند .

 

بازتاب وردپرس در سال های اخیر

 

چه چیزی وردپرس را متفاوت کرده است؟

 

وردپرس به ما دلایل زیادی برای اینکه تفاوت آن را با دیگر سیستم ها بفهمیم میدهد ، به عنوان مثال یکی از آن ها ویرایشگر WYSIWYG است.

 

بازتاب وردپرس در سال های اخیر

 

بیش از ۵۰،۰۰۰ پلاگین در مخزن رسمی وردپرس وجود دارد. و همه آنها آزاد هستند! کاربران می توانند از طریق این پلاگین ها قابلیت های وب سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهند و همچنان میتوانید تغییرات چشمگیری بر روی سایتتان انجام دهید .به غیر از پلاگین ها، بسیاری از تم های رایگان موجود در مخزن وردپرس وجود دارد که به وب سایت شما نگاه تازه ای می دهد.

 

اگر از CMS های دیگر مانند دروپال یا جوملا استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که تنظیمات وردپرس بسیار آسان تر است. البته ممکن است قادر به اجرای کامل وب سایت وردپرس خودتان نباشید، اما در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا، به کمک کمتری نیاز خواهید داشت.

 

Drupal و Joomla

 

دروپال و جوملا دو نفر دیگر از اعضای “سه بزرگ” در جهان سیستم مدیریت محتوا می باشند.هر دو آنها CMS های قدرتمندی هستند که امنیت بالا و قابلیت های بالایی را ارائه می دهند.دروپال در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد و اکنون بیش از ۱۵ میلیون کاربر دارد.

 

در حالی که نزدیک به غیر ممکن است که یک وب سایت با دروپال ایجاد کنید،اما اگر پیش زمینه توسعه وب را نداشته باشید، دروپال بسیاری از ویژگی های جالب مانند مدیریت پیشرفته منو، مدیریت نظرسنجی، ابزار اصلاح گرافیک، مدیریت کاربران و موارد دیگر را ارائه می دهد.

 

جوملا یک سیستم مدیریت محتوا مبتنی بر منبع است و براساس کد کاربر ارائه شده است.این سیستم مدیریت محتوا در طول سال ها بسیار بهبود یافته است. هر دو این سیتم های مدیریت محتوا بسیار قدرتمند هستند اما هنوز راه زیادی برای رقابت با وردپرس دارند.

 

نگرانی های وردپرس

 

در حالی که وردپرس بیشترین سیستم مدیریت محتوا استفاده شده در جهان است،اما هیچ انکار در این نیست که نقایصی در آن وجود دارد. یکی از نگرانی های اصلی وردپرس امنیت است.وبسایتهایی که با وردپرس ساخته شده اند، به تلاشهای هکرها بسیار آسیب پذیرند.اگرچه پلاگین های امنیتی زیادی وجود دارد، اما هر روزه تعداد مواردی که وبسایت های وردپرس هک شده اند، افزایش می یابد.

 

اخیرا ۱.۵ میلیون وب سایت وردپرس بعد از یک آسیب پذیری توسط گروهی از هکرها هک شده اند .هکرها در ماه آوریل یک حمله نیروی وارده به وب سایت وردپرس را با استفاده از روترهای خانگی راه اندازی کردند. بنابراین یکی از نگرانی های اصلی در بحث وردپرس بالا بردن امنیت ان میباشد .

 

یکی دیگر از مشکلات وردپرس این است که وردپرس از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۳ بازتابی نگرفته است. اما چشم انداز توسعه و طراحی وبسایت، در چند سال گذشته کاملا تغییر کرده است ،بنابراین در دسترس بودن گزینه ها و ابزارهای ساخت وب سایت بهتر باید یک منبع نگرانی برای وردپرس باشد.

 

امیدوارم  این مقاله براتون مفید واقع شده باشه 🙂

 

موفق باشید .

  • انتشار :26 ژوئن 19
  • دسته بندی :
  • نویسنده :Mahdi
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط