تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,112 بازدید
  • بدون نظر

لینک دادن به سایت های دیگر

 

یکی از جالب ترین و داغ ترین بحث های روز که اتفاقا اختلاف نظرات بسیاری پیرامون آن وجود دارد، مسلئه مهم لینک دادن به سایت های دیگر است. چیزی که هم ما و هم شما به خوبی می دانیم که خیلی وقت ها در عمل به آن، خساست به خرج داده ایم. اصلا کم تر سایتی وجود دارد که در لینک دادن به سایت های دیگر با دست و دل بازی عمل کرده باشد و لینک به سایر سایت ها در پست های آن به وضوح مشاهده شود. این امر می تواند چند دلیل داشته باشد:

 

  1. صاحبان سایت ها تصور می کنند لینک به سایت های دیگر به حسن شهرت آن ها لطمه وارد می کند
  2. آن ها فکر می کنند این کار در رنکینگ آن ها اثرگذار خواهد بود؛ خواه مستقیم و خواه غیرمستقیم!
  3. لینک دادن به سایت های دیگر به منزله ایجاد کانالی برای خروج کاربران و افت بازدیدکنندگان می باشد

 

با وجود این تصورهای عجیب و غریب، باید گفت که تقریبا هیچ یک از این دلایل وجود خارجی ندارند. در واقع یک لینک، حتی اگر اسپم باشد یا حاوی مطالب ممنوعه و غیراخلاقی باشد یا حتی اگر قدیمی باشد و به نحوی مسبب کلاهبرداری شود باز هم اگر سایت ما، دروازه ورود بدان باشد قرار نیست ۱۰۰ درصد شاهد این موارد باشیم!

 

موتورهای جستجو اکنون اعلام کرده اند که حتی بهترین و معتبرترین سایت ها هم به طرق مختلف باعث و بانی پیوند کاربران با پاپ آپ های دردسرساز و لینک هایی که باعث نصب خودکار بدافزارها می شوند شده اند. با این اوصاف هرگز نباید از لینک دادن به سایت های دیگر به این دلایل گذشت!

 

در تحلیلی دیگر از ایکس اسکریپت متوجه خواهید شد که چرا و به چه دلایلی لینک دادن به سایت های دیگر بر خلاف تصور ما می تواند خیلی مفید اقع شود.

 

لزوم لینک دادن به سایت های دیگر در سئو

 

با وجود تمام جنبه های منفی لینک داده با سایر سایت ها، بیایید این بار عینک خوش بینی به چشم بزنیم و قضیه را از منظر مثبت بنگریم و ۵ دلیل لزوم لینک دادن به سایت های دیگر را بررسی کنیم.

 

لینک دادن به سایت های دیگر

لینک دهی بازگشت سرمایه (کاربر) است!

 

لینک دادن به سایت های دیگر از دو جهت می تواند برای وب سایت مبدا مفید واقع شود. فرض کنید شما یک کاربر را به سایت فروشگاهی هدایت کرده اید. حالا همان سایت از این پس با ردیابی ترافیکی که به دست آورده است متوجه سایت شما می شود و برای گرفتن بک لینک تقاضا همکاری می کند. در وهله دوم همین لینک دهی به سایت شما منبعی برای جذب کاربر بیشتر می شود.  سرمایه اصلی شما کاربران شما هستند. به تدریج و با تبادل ترافیک بین شما و یک سایت دیگر، اوضاع کسب وکار بهتر خواهد شد و درخواست همکاری با شما نیز به تدریج افزایش می یابد.

 

لینک دهی سایت را به منبع معتبری تبدیل می کند

 

مهم نیست وب سایت شما چه قدر بزرگ باشد؛ هر چه که باشد مسلم است که نمی توانید همزمان چند شاخه مختلف و چند نوع مطلب را تحت پوشش قرار دهید. در عوض می توانید جا پای خود را در وب با افزایش نفوذ لینک هایتان در سایت های دیگر محکم سازید.

 

تاثیر بک لینک در سئو سایت مقصد به همان اندازه برای سایت مبدا خواهد بود. به این شکل که شما این تاثیرگذاری با افزایش اعتبار خود شاهد خواهید بود.

 

موتور جستجو الگوریتم رفتاری شما را پاداش می دهد

 

موتورهای جستجو بر اساس برنامه نویسی ویژه anti-trustrank یا رتبه بندی بر اساس اعتماد به عملکرد سایت ها رفتار می کنند. به این معنا که متوجه می شوند فعالیت شما در راستا همکاری با اسپمرها بوده یا این که در لینک دهی کیفیت را مبنا کار خود قرار داده اید. اساس این رنکینگ، شیوه لینک دهی یا همان لینک دادن به سایت های دیگر است. پس چه طور می توان چنین عامل مهمی در رنکینگ را نادیده گرفت؟!

 

لینک دادن به سایت های دیگر

 

نابراین همان طور که گفته شد رتبه اعتماد بر رنکینگ در سئو اثرگذار خواهد بود. در واقع عملکرد شما همچون یک خاطره خوب یا بد در ذهن موتور جستجو قرار گرفته و قطعا در نمایش نتایج اثرگذار خواهد بود.

 

لینک به بیرون، تولید لینک داخلی می کند

 

به جز برخی از وب سایت های بزرگ و اسم و رسم دار مثل ویکی پدیا و یوتیوب، وب سایت های دیگر لینک دادن به سایت های دیگر را به عنوان سیاست کاری خود به رسمیت شناخته اند. اما چرا؟

 

وقتی که یک لینک از سایت شما به خارج داده می شود، سیگنالی به سایر وب سایت ها ارسال می شود که حاوی این پیام می باشد: شما قصد دارید در محیطی تعاملی برای شراکت با وب سایت های دیگر قرار بگیرید. محیطی که قطعا بازتاب فعالیت های شما به زودی متوجه خود شما می شود!

 

لینک خارجی باعث مشارکت مثبت و همکاری سایت ها راتشویق می کند

 

لینک بیلدینگ در عالم سئو بسیار پیچیده است. چه این لینک داخلی باشد و چه خارجی. در فضای وب انسان های مستعد و کوشایی وجود دارند که هر یک در نقاط دورافتاده ای مشغول به فعالیت هستند و شاید از استعدادهای دیگر بی خبر باشند. تصورش را بکنید تعدادی از این استعدادها جمع شوند و با هم همکاری کنند. انتهایی برای مسیر پیشرفت و رشد این تشکل می توانید پیش بینی کنید؟!

 

لینک دادن به سایت های دیگر

 

در لینک دهی به سایت های دیگر، خصوصا سایت های تازه کاری که به دنبال انگیزه برای ادامه کار هستند قطعا آینده روشنی وجود دارد. برخی از برندها هنوز در فضا وب ناآشنا و مخفی مانده اند. لینک دهی به آن ها در این سایت ها ایجاد انگیزه می کند تا هر دو طرف بتوانند امکانات خود را تبادل کنند.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده