تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,843 بازدید
  • بدون نظر

تاثیر Schema بر بهینه سازی وردپرس

 

سلام خدمت همراهان خوب ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

زبان نشانه گذاری اسکیما یا همان Schema…

کمتر کسی در مورد اسکیما و تاثیر ان بر سئو وردپرس آگاهی دارد و از آن در سایت بهره میبرد.

با ما همراه باشید با به معرفی و بررسی  Schema بپردازیم…

 

Schema چیست؟

 

مجموعه ای از ریز داده ها و اطلاعات کوچک است که وارد کدهای HTML قالب وردپرس میشود و بیانی مشخص و از پیش تعیین شده  به کدهای قالب وردپرس اختصاص میدهد.بنابراین استفاده از Schema در وردپرس، باعث میشود تا موتور های جستجو در سایت شما براحتی خیزش کنند و هرچه بهتر در مورد نوع محتوا و عناوین بدانند.

این روش از نشانه گذاری، اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

 

در ایتدا باید گفت که کدهای نشانه گذاری Schema مانند دیگر کدها در محتوای صفحات شما قرار میگیرد.

درواقع مهمترین تعریفی که از زبان Schema میتوان ارائه داد این است که عناصر schema و صفت های مرتبط با آن به منظور جلوگیری از گردش موتور های جستجو در اطلاعات اضافی صفحه، مستقیما در کد HTML، قرار میگیرند.

بعنوان مثال سایت شما در مورد هر مطلبی که هست و در هر موردی که در مورد آن تولید محتوا میکنید، میتوانید با استفاده از Schema آن را نزد موتور های جستجو بهبود بخشید. با استفاده از نشانه گذاری Schema شما میتوانید مستقیما به گوگل بفهمانید که در مورد چه موضوعی صحبت میکنید.

 

تاثیر Schema بر بهینه سازی وردپرس

نحوه استفاده از Schema در وردپرس

 

برای استفاده از Schema در وردپرس، کافیست از استانداردهای مشخص مربوط به فیلم در سایت schema.org استفاده کنید.

توجه: مراجعه به این آدرس برای کاربران ایرانی فیلتر شده است، اما این به این معنی نیست که کاربران ایرانی نمیتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین شما میتوانید از Schema استفاده کنید.

 

به عنوان مثال اگر شما میخواهید در مورد فیلمی مانند ابد و یک روز در سایت خود محتوایی ایجاد کنید، با استفاده از Schema میتوانید به گوگل بفهمانید که این متن در مورد این فیلم است و اطلاعات مربوط به آن. مانند تصویر زیر:

 

تاثیر Schema بر بهینه سازی وردپرس

 

نکته ایی که نباید از ان غافل شویم این است که تشخیص تاریخ و زمان برای موتورهای جستجو کار مشکلی است و علت ان تفاوت درچگونگی فرمت تاریخ هاست.
واقعیت این است که موتور های جستجو همانند همه کامپیوتر ها در تشخیص دادن مواردی از این قبیل کند ذهن هستند. در این مثال وارد کردن صفت Event item type مشخص می کند که این موضوع، ماجرایی است که در یک زمان مشخص اتفاق افتاده است.

اما یک سوال اساسی….

 

آیا نشانه گذاری schema می تواند باعث بهبود بهینه سازی وردپرس شود؟

 

زمانی که کدهای HTML قالب وردپرس شما شامل ریز داده های schema می شود، موتور های جستجو راحت تر می توانند محتوای مطالب شما را تفسیر کنند و بنابراین این موضوع به نوبه ی خود باعث افزایش قابلیت دیده شدن سایت شما و تشخیص کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل می شود. همچنین این روش بهینه سازی، باعث تقویت rich snippets (Rich Snippet سرویس جدیدی از گوگل است که محتوای صفحات را به نحوی خلاصه می کند که کاربران هنگام مشاهده نتایج جستجو متوجه می‌شوند که محتوای آن صفحه چیست.)محتوای شما در نمایش نتیجه جستجوی موتور جستجوی گوگل می شود.

البته ناگفته نماند که استفاده از schema تاثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت ندارد. با این روش نحوه نمایش نتایج مربوط به سایت شما با سایر رقبا متفاوت خواهد بود و همین تغییر ساده (مثلا نمایش ستاره های امتیازدهی) شانس کلیک شدن بر روی سایت شما را افزایش میدهد.

 

همچنین به یاد داشته باشید که بهتر است نشانه گذاری schema را برای تعداد خاصی از ویژگی ها ایجاد کنید تا گوگل قبل از اینکه rich snippet سایت شما را ساخته باشد، بتواند از این ریز اطلاعات شما استفاده کند.

 

امیدوارم مطالب فوق و نکات ذکر شده در باب استفاده از تکنیک Schema در وردپرس، مفید واقع شود.

موفق و پاینده باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط