تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,381 بازدید
  • بدون نظر

تکنیک های افزایش سرعت وردپرس

 

عرض سلام خدمت همراهان گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

 

سرعت بارگذاری سایت و همچنین وردپرس و تلاش برای افزایش آن، تقریبا دغدغه و مشکل اصلی تمامی کاربران وردپرسی است.

همه شما وردپرسی های عزیز تا حدودی با تکنیک های افزایش سرعت وردپرس آشنا هستید. از برخی تکنیک ها استفاده کرده اید و نتیجه ایی نگرفتید!!

اما در این مقاله از آموزش وردپرس، به معرفی و بررسی تمامی تکنیک های افزایش سرعت وردپرس میپردازیم.

با ما همراه باشید…

 

تکنیک های افزایش سرعت بارگذاری وردپرس

 

در این بخش باید گفت که همه ی ما هنگام جستجوی کلماتی از قبیل افزایش سرعت وردپرس، افزایش سرعت سایت، نکات مهم در کاهش زمان بارگذاری وردپرس و… در Google با مقالات و آموزش هایی روبه رو میشویم که کم و بیش اطلاعاتی در اختیار ما قرار میدهد.

اما برای استفاده شما عزیزان همراه مکانیک وردپرس، تصمیم گرفتم تا مقاله ایی جامع در مورد تمامی نکاتی که در افزایش سرعت وردپرس شما تاثیر گذار است، تنظیم کنم. هر چند در مقالات دیگر مکانیک وردپرس نیز میتوانید از نکات ذکر شده در روند افزایش سرعت وردپرس خود استفاده کنید.

 

انتخاب یک هاست مناسب با سرعت بالا

 

درواقع میتوان گفت انتخاب هاست مناسب با سرعت ایده آل یعنی گذراندن نیمی از راه های افزایش سرعت وردپرس.

انتخاب هاست مناسب با سرعت بالا مهمترین گامی است که شما عزیزان میتوانید در روند بهبود کاهش زمان بارگذاری سایت خود بردارید.

 

Minify کردن کدهای قالب وردپرس

 

فشرده سازی یا Minify کردن کدهای قالب وردپرس میتواند تاثیر مهمی در افزایش سرعت وردپرس داشته باشد. برای این امر لازم نیست بصورت دستی این کار را انجام دهید.

میتوانید از افزونه Better WordPress Minify وردپرس استفاده کنید.

همچنین میتوانید از سرویس های انلاین برای حل این مشکل استفاده کنید.

 

تکنیک های افزایش سرعت وردپرس

فعال کردن Keep-Alive

Keep-Alive سیگنالی است که در فواصل زمانی از پیش تعین شده ارسال می‌شود و نقش مهمی را در اینترنت ایفا می‌کند. بعد از ارسال سیگنال، در صورتی که جوابی دریافت نشود، پیوند قطع شده محسوب شده و اطلاعات پیش رو، تا زمان برقراری دوباره پیوند، از راه‌های دیگر تعیین خواهند شد.

 

در واقع کاربر در HTTP Keep-Alive به سرور می‌گوید می‌خواهم این ارتباط TCP برای این قدر ثانیه برقرار باقی بماند. این امر به کاهش مدت عکس العمل درخواست‌های بعدی کمک خواهد نمود. بنابراین، تماس با شرکت هاستینگ میزبانی جهت معرفی این موضوع و یا درخواست فعال کردن آن، ارزشمند خواهد بود. هر چند اکثر این شرکت‌ها، این امکان را غیرفعال کرده‌اند.

 

کاهش ریدایرکت‌ها

 

گاهی اوقات برای بیان کردن موقعیت جدید یک لینک، دنبال کردن کلیک‌ها، متصل کردن بخش‌های یک سایت به یکدیگر و یا رزرو کردن چندین دامنه با هم، نیاز به ریدایرکت و هدایت دوباره مرورگر از آدرسی به آدرس دیگر خواهید داشت. ریدایرکت‌ها درخواست‌های HTTP را افزایش و در نتیجه مدت عکس العمل و لود سایت را کاهش می‌دهند. تنها در صورتی از ریدایرکت‌ها استفاده کنید که واقعا به آن‌ها نیاز دارید.

 

استفاده از افزونه های افزایش سرعت وردپرس

 

بدور از تمامی روش های افزایش سرعت وردپرس، شما میتوانید با استفاده افزونه هایی کاربردی و تاثیر گذار در وردپرس، در روند بهبود زمان بارگذاری سایت قدمی بزرگ بردارید.

 

قرار دادن فایل های CSS در بالای قالب و فایل JS در پایین

 

توصیه به انجام این کار به این منظور است که زمان بارگذاری صفحه، مرورگر کدهای قالب را از بالا به پایین میخواند و از آنجا که Load اسکریپت ها زمان بیشتری نسبت به Load فایل های دیگر میگیرد، بنابراین با قرار دادن فایل های CSS در بالای قالب و کدهای اسکریپت یا JS در پایین, به افزایش سرعت وردپرس خود کمک کنید.

 

استفاده از کش فعال محتوا (CACHE)

 

استفاده از پلاگین W3 Total Cache باعث کش شدن محتوای سایت شما شده و از سرعت بیشتری برای ارسال به کاربران برخوردار میشود.استفاده از این افزونه وردپرس در روند افزایش سرعت وردپرس تاثیر ویژه ایی دارد.

 

تکنیک های افزایش سرعت وردپرس

استفاده از Lazy Loading در وردپرس

 

استفاده از Lazy Loading در وردپرس، درواقع به این معنی است که هر محتوا در سایت با رجوع کاربر به همان قسمت Load شود. یعنی، زمانی که کاربر به محلی خاصی از سایت اسکرول نکند، محتوای آن قسمت بارگذاری نمی‌شود.

برای ایجاد چنین قابلیتی در سایت خود میتوانید، از افزونه های کاربردی وردپرس در این حوضه مانند افزونه BJ lazy Load استفاده کنید.

 

بهینه سازی فایل های مدیا

 

بهینه سازی فایل های مدیا (ویدئو،تصویر،صوت) در وردپرس دو مفهوم دارد:

 

  1. اینکه شما در بهینه سازی این فایل های از خاصیت ALT استفاده کنید و آنها را برای موتور های جستجو تعریف کنید، یک معنی از بهینه سازی فایل های مدیا است.(که تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت سئو سایت شما دارد)
  2. اینکه شما تمامی فایل های مدیا در وردپرس را از نظر اندازه و حجم بهینه کنید که این مورد در افزایش  سرعت وردپرس تاثیر بسزایی دارد. یرای انجام کار میتوانید از افزونه های کاربردی وردپرس نیز استفاده کنید.

 

بهینه سازی دیتابیس

 

برای این کار دو روش وجود دارد.روش اول با مراجعه به قسمت PHP My Admin بصورت دستی و پیچیده این کار انجام میشود که برای اکثر شما وردپرسی های عزیز مشکل است، اما روش بعدی نصب افزونه Optimiza DB است.پلاگینی که براحتی نصب شده و دیتابیس شما را به بهترین شکل بهینه سازی میکند و در روند افزایش سرعت وردپرس شما کمک میکند.

 

عدم استفاده از اسکریپت های سنگین

 

عدم مهارت برخی از توسعه دهندگان و طراحان سایت باعث میشود تا در قالب وردپرس خود، از جی کوئری (Jquery) های سنگین یا از کدهای اسکریپت طولانی برای ایجاد اسلایدر و انیمیت ها استفاده کنند. این کار اگر چه باعث زیباتر کردن سایت وردپرسی شما میشود، اما استفاده از اسکریپت های سنگین در سایت، به سرعت سایت شما لطمه زده و در Load محتوا اختلال ایجاد میکند.

 

تکنیک های افزایش سرعت وردپرس

حذف افزونه های غیرضروری

 

با این حال برخی از افزونه ها به دلیل بروز رسانی نشدن و یا کدنویسی نادرست باعث کاهش سرعت سایت و اعمال فشار بر روی سرور سایت می شوند. بنابراین به افزونه هایی که استفاده می کنید نگاهی کرده و در صورت امکان آنهایی را که واقعا نیاز ندارید را حذف کنید.

 

استفاده از CDN

 

که به اختصار CDN نامیده میشود، یک شبکه بزرگ از سرورهایی است که در چندین نقطه دنیا مستقر هستند و به صورت جغرافیایی توزیع شده‌اند.

با استفاده از CDN یا شبکه تحویل محتوا، محتوا با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر از طریق نزدیک‌ترین سرور به کاربر ارائه داده می‌شود. این سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا در وب سایت‌های با ترافیک بالا و وب سایت‌های جهانی مانند گوگل، یاهو و … بسیار تأثیرگذار است.

 

خب همانطور که مشاهده کردید سعی کردم تا با اشاره و بررسی کوتاهی، اکثر روش های افزایش سرعت وردپرس را برای شما ذکر کنم.

امیدوارم این مقاله و نکات در آن برای شما مفید واقع شود.

موفق و پاینده باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده