تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,921 بازدید
  • بدون نظر

ثبت لینک در وب دایرکتوری و تاثیر آن بر سئو

عرض سلام خدمت همراهان گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

در این قسمت از آموزش وردپرس به معرفی و بررسی ثبت لینک در دایرکتوری و تاثیر آن در سئو سایت خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید…

وب دایرکتوری چیست؟

 

اصطلاحا سایت های مرجع که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت دسته بندی میکنند، وب دایرکتوری نامیده میشوند.

ثبت لینک در وب دایرکتوری ها میتواند بصورت دستی یا اتوماتیک انجام گیرد و در حالت اتوماتیک احتمال قرار گرفتن در دسته بندی نامناسب زیاد بوده و ممکن است در وب دایرکتوری نامناسبی سایت خود را ثبت کنید.

توجه: بعضی از افراد پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی سایت یا وب دایرکتوری را میدهند بدون آنکه لیستی از آنها در اختیار شما قرار گیرد. با اینکار به احتمال زیاد در سایت های بی کیفیت ثبت شده و در نهایت لینک سازی نامناسبی خواهید داشت.

 

حال به بررسی ثبت لینک در دایرکتوری و تاثیر آن در سئو خواهیم پرداخت.

 

ثبت لینک در وب دایرکتوری و تاثیر آن بر سئو

تاثیر ثبت لینک در دایرکتوری در سئو سایت

 

اگر شما بتوانید دایرکتوری های مناسب و ایده آل را انتخاب کنید، با توجه به زمان و هزینه مصرفی، ثبت در وب دایرکتوری روش خوبی برای کسب بک لینک خواهد بود. دایرکتوری های بزرگ و معتبر مانند Yahoo و DMOZ همچنان تاثیر بالایی بر سئو سایت شما خواهند داشت.

این بک لینک ها با اهمیت هستند، زیرا کسب آنها کار ساده ای نیست و سایت لینک دهنده به شما بازدیدکننده و اعتبار زیادی دارد.

 

اما یک سوال اساسی و مهم وجود دارد و آن هم این است که چگونه تشخیص دهیم که کدام وب دایرکتوری مناسب است؟

نحوه تشخیص وب دایرکتوری مناسب

 

برای ثبت لینک در دایرکتوری ها در ابتدا باید موضوعاتی در مورد همان وب دایرکتوری مورد بررسی قرار بگیرد…

 

ایندکس google

 

بررسی کنید که سایت مورد نظر در نتایج گوگل ظاهر شود و بعنوان اسپم از نظر گوگل شناخته نشود. اگر خود وب دایرکتوری در گوگل ایندکس نشده باشد چگونه انتظار دارید که مرجع مناسبی برای ارسال بازدیدکننده به سایت شما باشد.

نکته: برای اینکار با استفاده از عملگر :Site و با قرار دادن آدرس سایت در ادامه آن میتوانید از تعداد صفحات ایندکس شده آن در گوگل اطلاع یابید. در صورتیکه با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه شدید وب دایرکتوری مورد نظر شما اسپم شناخته شده است.

 

ثبت لینک در وب دایرکتوری و تاثیر آن بر سئو

ارتباط موضوعی با نوع فعالیت

 

بعضی از وب دایرکتوری ها در زمینه مشخصی فعالیت میکنند و از این نظر تاثیر بیشتری بر ارزش بک لینک شما خواهند داشت. سایت های عمومی تر نیز باید دسته بندی مشخصی داشته باشند و سایت شما در دسته مناسبی ثبت شود.

 

بروزرسانی مستمر

 

وب دایرکتوری های با ارزش بطور مستمر بروزرسانی میشوند.

سایت مورد نظرتان را در روزهای مختلف بازدید کنید و از بروزرسانی مستمر آن مطمئن شوید. توجه به زمان انتشار مطالب در برخی سایت ها نیز میتواند معیار مناسبی برای نحوه بروزرسانی باشد.

 

بنابراین باید ذکر کرد که انتخاب یک وب دایرکتوری میتواند تاثیر مثبت یا منفی بر سئو سایت شما داشته باشد و ربطی به پولی یا رایگان بودن آن نخواهد داشت. قبل از ثبت لینک خود در این سایت ها از کیفیت آن مطمئن شوید.

موفق باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده