تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,841 بازدید
  • بدون نظر

جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده ها

 

به طور پیش فرض، کاربران با نقش کاربری، نویسنده می توانند پست های خودشان را از روی سایت حذف کنند، حتی زمانی که مطلبشان منتشر شده است. اگر یک سایت با چندین نویسنده دارید، از آنجا که حذف مطالب ممکن است روی سئو سایت شما اثر منفی بگذارد شاید بخواهید نویسنده ها را از حذف کردن پست های خودشان بخصوص زمانی که انتشار یافته، منع کنید. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده ها در وردپرس بپردازید. در ادامه این مطلب همراه ایکس اسکریپت باشید.

 

وردپرس با یک سیستم قدرتمند برای مدیریت نقش های کاربری همراه است. هر کاربر که در سایت شما ثبت نام کرده یک نقش کاربری دارد و هر نقش کاربری با مجوزهای مختلف همراه است.

 

کاربران با نقش، «نویسنده» میتوانند مطلب ارسال کنند و آن را در وب سایت شما منتشر کنند. نویسندگان همچنین می توانند پست های خود را، از جمله آنهایی که منتشر شده را حذف کنند. به عنوان یک صاحب وبسایت، ممکن است بخواهید از این کار نویسندگان جلوگیری کنید. چرا که حذف محتوا ممکن است روی سئو شما تاثیرات بسیار بدی بگذارد. ساده ترین راه برای انجام این کار، تغییر دادن مجوزهای نقش کاربر در وردپرس است.

 

بیایید نگاهی به چگونگی جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده ها در وردپرس کنیم.

 

روش اول: جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده با افزونه

 

این روش بسیار آسان است و به تمامی کاربران توصیه می شود.

 

اولین چیزی که شما نیاز دارید نصب و فعال سازی افزونه Capability Manager Enhanced است. برای اطلاعات بیشتر توصیه می شود مقاله آموزش قدم به قدم، نصب افزونه در وردپرس را بخوانید.

 

بعد از فعال سازی افزونه در پنل مدیریت وردپرس به کاربران » Capabilities بروید. در این صفحه شما می توانید دسترسی های پیش فرض را برای نقش های کاربری مختلف تغییر دهید.

 

جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده ها

 

از جعبه ‘Select Role to View / Edit’ در ستون سمت راست، نقش کاربری ‘Author’ را از منو کشویی انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه ‘Load’ کلیک کنید تا بتوانید دسترسی های نقش کاربری نویسنده را تغییر دهید.

 

جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده ها

 

بعد از بارگذاری نقش های کاربری نویسنده شما باید تیک گزینه های Delete و Delete Published را بردارید. بعد از انجام تغییرات فراموش نکنید که دکمه Save Changes (ذخیره تغییرات) را بزنید.

 

در حال حاضر، کاربران شما با نقش کاربری نویسنده دیگر قادر به حذف مطالب در سایت وردپرسی شما نخواهند بود.

 

بازنشانی دسترسی ها

 

همانطور که میدانید اگر دسترسی نقش کاربری را تغییر دهید و بخواهید مجددا آن را به حالت قبل برگردانید باید دوباره آن را اصلاح کنید. حتی اگر پلاگین را حذف کنید، تغییری که در نقش کاربری ایجاد کرده اید، به طور خودکار باز نخواهد گشت.

 

حال ممکن است فراموش کرده باشید نقش کاربری که ویرایش کردید قبلا چه دسترسی هایی را داشته است. خوشبختانه افزونه Capability Manager Enhanced ابزاری ساده پیش پای شما گزاشته تا با آن بتوانید دسترسی های خود را به حالت پیش فرضوردپرس بازگردانید.

 

اگر میخواهید پلاگین را حذف کنید و یا اگر می خواهید دسترسی هایی را که ویرایش کردید به پیش فرض وردپرس بازگردد، باید بهابزارها » Capability Manager بروید و سپس بر روی دکمه ‘Reset to WordPress defaults’ بزنید.

 

جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده ها

 

روش دوم: جلوگیری دستی از حذف مطلب توسط نویسنده

 

ممکن است دوست نداشته باشید از افزونه استفاده کنید و بخواهید به صورت دستی و با کد از حذف پست توسط نویسنده جلوگیری کنید. برای این کار کد های زیر را به فایل functions.php خودتان اضافه کنید:

 

function awp_change_author_role(){
    global $wp_roles;
    $wp_roles->remove_cap( 'author', 'delete_posts' );
    $wp_roles->remove_cap( 'author', 'delete_published_posts' );
 
}
add_action('init', 'awp_change_author_role');

 

این کد برخی از دسترسی های نقش کاربری نویسنده را تغییر داده و دسترسی های آن را برای حذف پست های خود غیرفعال می کند.

 

اگر میخواهید مجوزها و دسترسی ها را به پیش فرض بازگردانید، حذف کد به شما کمکی نخواهد کرد. و برای اینکار می توانید کد های زیر را اضافه کنید تا دسترسی های حذف شده مجددا اصلاح شود:

 

function wpb_change_author_role(){
    global $wp_roles;
    $wp_roles->add_cap( 'author', 'delete_posts' );
    $wp_roles->add_cap( 'author', 'delete_published_posts' );
 
}
add_action('init', 'wpb_change_author_role');

 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در جلوگیری از حذف مطالب توسط نویسنده ها در وردپرس کمکی کرده باشد.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده