تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,362 بازدید
  • بدون نظر

جلوگیری از دزدی تصاویر سایت وردپرسی

جلوگیری از دزدی تصاویر سایت

یکی از بززگترین مشکلات وبمستر ها و مدیران سایت های اینترنتی به سرقت رفتن اطلاعات و مطالب سایت آنهاست که به آن به شدت دست و پنجه نرم می کنند. تصاویری که شما روی سایتتان استفاده می کنید حکم دارایی هایی شما را دارند پس باید از به سرقت رفتن آنها جلوگیری کنید. در این مقاله راه های جلوگیری از دزدی نصاویر سایت وردپرس را به شما معرفی می کنم.

 

1. غیر فعال کردن راست کلیک

به هر حال برای ذخیره کردن تصاویر ، باید شخص کپی بردار بتواند روی آن راست کلیک کند و دکمه save image as را کلیک کند. شما می توانید به راحتی با غیر فعال کردن راست کلیک سایتتان ، تا حدودی از به سرقت رفتن تصاویر خود جلوگیری کنید. برای اینکار از افزونه امنیت فراگیر وردپرس استفاده کنید.

2. تصاویر سایتتان را واتر مارک کنید

واتر مارک کردن تصاویر به معنای قرار دادن اسم یا آدرس یا تصویری از سایت شما روی تمامی تصاویر هست. با اینکار شما قاعدتا و رسما اعلام می کنید این تصاویر توسط سایت شما منتشر شده و شخص کپی بردار نمی تواند آنرا به راحتی قبل کپی کند.

3. غیر فعال کردن hotlinking تصاویر سایت

یکی دیگر از راه های دزدی تصاویر کپی کردن آدرس و نمایش مستقیم آن در سایت های دیگر هست. شما نباید اجازه دهید هر سایتی بتواند فایل های شما را در خودش نمایش دهد. پس فایل htaccess هاست خود را در پوشه public_html پیدا کنید و کد زیر را به آن اضافه کنید:

#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?xscript.ir [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]

در کد بالا به جای xscript.ir آدرس سایت خود را وارد کنید و google.com را تغییر ندهید تا گوگل بتواند تصاویر شما را در google images نمایش دهد.

4. قرار دادن متن کپی رایت در سایت شما

راه بعدی قرار دادن متن کپی رایت در فوتر یا هر کجای وبسایت هست . با اینکار به شکلی کاملا محترمانه از شخص دزد درخواست می کنید که اینکار رو انجام نده وگرنه با مراجع قانونی طرف هستی. البته این روش خیلی کم جواب میده و کسی که قصد کپی برداری از شما رو داشته باشه به هر حال کار خودش رو انجام خواهد داد. باید سعی کنیم فرهنگ اینکار رو پیاده سازی کنیم.

  • انتشار :09 آوریل 19
  • دسته بندی :
  • نویسنده :Mahdi
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط