تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 581 بازدید
  • بدون نظر

استانبول، یکی از شهرهای بسیار بزرگ و پر جمعیت کشور در ترکیه است علاوه بر جمعیت زیاد آن و عظمت این شهر می‌توان به اینکه مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه است نیز اشاره کرد. شناخت و دیدن شهر استانبول توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کندو در عصر می‌توان گفت استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان و همچنین بزرگترین شهر در ترکیه است. که در بین ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار استو هر ساله گردشگران زیادی از ایران استانبول سفر می‌کنند. موقعیت شهر استانبول در کنار دریای مرمره تنگه بسفر واقع شده است تنگه دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر تفکیک می‌کند. دراین مطلب میخواهیم به مکان های دیدنی شهراستانبول و همچنین درمورد هزینه سفر به این شهر و بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول به تهران صحبت کنیم.

 

مکان های دیدنی شهر استانبول

درادامه بعضی از دیدنی‌های استانبول را معرفی خواهیم کرد.

میدان تکسیم

شهر استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود میدان تکسیم در قسمت اروپایی این شهر و در محله بی‌اوغلو واقع شده است. دسترسی به این میدان به دلیل وجود ایستگاه های اتوبوس متعدد و مترو در نزدیکی آنبسیار آسان شده. از ویژگی‌های جالب این میدان توان به اینکه نور خودرو ممنوع است اشاره کرد و فقط تراموای نوستالژیک اجازه تردد دارند.

 

در واقع میدان تکسیم نماد و سمبل جمهوریت بودن ترکیه است موضوع به دستان آتاتورک بوجود آمده. امروز میدان تکسیم محلی برای برگزاری رویداد های ملی مانند سالگرد استقلال ترکیه و انواع جشن ها تبدیل شده.

 

کاخ توپکاپی

هرگاه از استانبول صحبت می‌شود بدون شک نمی‌توان بناهای تاریخی متعدد که معماری منحصربه‌فردی دارند را در نظر نگرفت. به عبارت دیگر می‌توان گفت این بنا های خاص هر ساله گردشگران زیادی را شهر زیبا و بزرگ استانبول می‌کشاند. کاخ توپکاپی در استانبول یکی از قدیمی‌ترین کاخ های جهان به شمار می‌رود که متعلق به دوران حکومت عثمانی می‌شود. از ویژگی های قابل توجه این کاخ موزه توپکاپی اشاره کرد کلاس های زیادی را در خود جا داده در قرن ۱۵ میلادی این کاخ محل اصلی اقامت سلطان مقر حکومت امپراتوری عثمانی بوده در دوران شکل گیری جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده.

 

کاخ توپکاپی در بافت قدیمی‌استانبول قرار دارد و در مجاورت امینونو و همچنین واقع در محله سلطان محمد است.

سفر سه روزه به استانبول

 

کلیسای چورا

این مکان تاریخی و زیبا موزه کاریه نیز نامیده می‌شود. اولین چیزی که از این بنای تاریخی به چشم می‌خورد دیوارهای آن است که نقاشی های مذهبی متعلق به دوران بیزانس که با هنر خاصی کشیده شده بر روی این دیوار ها دیده می‌شود. و این نقاشی ها به قدری چشمگیر هستند که می‌توان گفت نمونه آن را در سراسر جهان نمی‌توان پیدا کرد. عمر این بنای تاریخی تقریباً به قرن چهارم میلادی و سالهای ۵۲۷ تا ۵۶۵ در دوره امپراتوری روم شرقی محاسبه شده است. این کلیسا در بالای تپه های گلدن هورن و در بخش جنوبی خلیج شاخه طلایی واقع شده. این بنا از بخش‌های مختلف مانند محوطه اصلی، کلیسای کوچک، هشتی های کوچک و بزرگ در محوطه داخلی و خارجی تشکیل شده در ضلع شمالی این کلیسا بنای دو طبقه ای وجود دارد که در دوره های تاریخی بعدی این مجموعه اضافه شده است.

 

نحوه و هزینه های سفر به استانبول

با توجه به عظمت و بزرگی شهر استانبول و تعدد مکان های دیدنی و تاریخی این شهر جذاب طبیعتا شناخت و گردش تمامی‌مکان ها و بناهای تاریخی و دیدنی در سه روز کار دشواری است بنابراین گردشگران و مسافرینی که می‌خواهند بلیط تهران استانبول را تهیه کنند نیازمند یک برنامه ریزی درست و حساب شده هستند که در این سه روز نهایت استفاده را از این شهر بزرگ و دیدنی ببرند.

 

ابتدا به هزینه بلیط برای سفر به استانبول می‌پردازیم که هزینه تقریبی رفت از فرودگاه امام خمینی به استانبول و بر عکس از استانبول و فرودگاه امام خمینی برای برگشت، ارزانترین بلیط تقریباً 4.800.000 رقم خورده که مربوط به قشم ایر است.

 

علاوه بر هزینه بلیط هواپیما برای سفر به استانبول هزینه های دیگری را باید تقبل کردکه در اینجا به برخی از این هزینه ها اشاره می‌کنیم:

هزینه صدور تمدید پاسپورت : برای خارج شدن از کشور مقصدی مسافران نیازمند پاسپورت هستند اگر مسافر قبل از سفر خارجی نداشته باشد باید برای دریافت پاسپورت خود اقدام کنند و اگر هم مدت زمان زیادی از صادر شدن پاسپورت گردشگر گذشته باید آن را تمدید کند در سال ۱۴۰۰ تمدید یا صدور پاسپورت به شکل زیر بوده است:

  • هزینه صدور گذرنامه 1. 250. 000 ریال
  • هزینه عوارض شهرداری 62. 500 ریال
  • خدمات گذرنامه 731. 520 ریال
  • هزینه عکاسی احزار هویت 430. 000 ریال

سفر سه روزه به استانبول

هزینه بلیط تهران استانبول و استانبول به تهران که تقریبا 48.000.000 ریال به بالا رقم خورده است.

 

عوارض خروج از کشور: عوارض خروج از کشور مبلغی است که هر مسافر خارج شدن از کشور به دولت می‌پردازد و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی‌در سال ۱۴۰۱ مبلغ عوارض برای هر نفر در بار اول ۴۰۰ هزار تومان و در بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و در بار سوم به بعد مبلغی نزدیک ۸۰۰ هزار تومان است

 

هزینه هتل: هزینه هتل یکی از مهمترین هزینه ها در سفر به استانبول است. با توجه به عظمت این شهر طبیعتاً اقامتگاه های متنوع و زیادی برای توریست ها دارد و به دلیل تعداد هتل ها و اقامتگاه ها انتخاب برای مسافران بسیار سخت می‌شود که یکی از بهترین راه حل ها این است که بررسی کنیم چه بودجه ای می‌خواهیم برای هتل و محل اقامت خود در نظر بگیریم.

 

هزینه های سفر به استانبول برای خورد و خوراک

در استانبول رستوران ها اغذیه فروشی های متعددی وجود دارد و در واقع می‌توان در استانبول وقت برای شکم گردی در رستورانها گذاشت ولی با توجه به هزینه‌های بالای رستوران ها بهتر از قیمت برخی از مواد غذایی را در استانبول بدانیم:

Avatar

درباره نویسنده : محمد

مطالب بیشتر از همین نویسنده
برچسب ها
مطالب مرتبط