تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,929 بازدید
  • بدون نظر

همونطور که اطلاع دارید وردپرس هر روز و هر روز عالی‌تر و با کیفیت‌تر به کار خود ادامه خواهد داد. برخلاف سایر CMS‌های موجود، وردپرس هر روز با امکانات عالی‌تر و تجربه کاربری بهتر عرضه می‌شود. 🙂 امروز خبر خوشی برای شما و همکاران خودمان در بخش پشتیبانی ایکس اسکریپت داریم. مکانیزم Site Health وردپرس!

در نسخه‌های قبلی وردپرس با خطای 500 یا صفحه سفید مرگ وردپرس مواجه می‌شدیم. صفحاتی که موقع آپدیت نبودن نسخه PHP یا اشکالات برنامه نویسی و گاهی مشکلات کمبود منابع سرور با آن مواجه می‌شدیم. امروزه مکانیزم جدیدی به نام Site Health در نسخه 5.1 وردپرس ارائه شده که این مشکلات را برای همیشه برطرف کرده.مکانیزم Site Health وردپرس

در این مطلب می‌خوانید:

  1. Site Health وردپرس
  2. نمایش اخطار موقع آپدیت نبودن نسخه PHP
  3. بزرگداشت الزامات فنی مورد نیاز افزونه‌‌ها
  4. جلوگیری از نمایش صفحه سفید مرگ
  5. مشکل کجا بود؟
  6. راه حل کجا بود؟

Site Health وردپرس

اکثر مدیران سرور‌ها از نسخه ۵.۶ یا کمتر PHP استفاده می‌کنند که این نسخه‌ها علاوه بر مشکلات امنیتی، سرعت بسیار پایینی دارند و در حال منسوخ شدن هستند.

وردپرس در نسخه جدید خود برای اینکه سایت‌های وردپرسی هک نشوند و یا دوستان ضد وردپرسی نگویند وردپرس نا‌امن هست، 😀 یک راه پیش رو داشت. اینکه اعلام کند وردپرس دیگر از نسخه‌های قدیمی پی اچ پی پشتیبانی نمی‌کند! این یعنی حدود ۵۰ درصد از سایت‌های وردپرسی از دسترس خارج خواهند شد. اما این راه مناسبی نبود. چرا که وردپرس دوست ندارد سایت‌های وردپرسی از دسترس خارج شوند. پس راه دیگری را انتخاب کرد.

نمایش اخطار موقع آپدیت نبودن نسخه PHP

نسخه ۵.۱ وردپرس با استفاده از مکانیزم سلامت سایت، یک خطای قابل توجه در پنل مدیریت وردپرس به شما نمایش خواهد داد. این خطا اعلام می‌کند که نسخه پی اچ پی شما قدیمی هست و بهتره اون رو آپدیت کنید. در غیر اینصورت سایت شما با مشکلات امنیتی یا فنی بسیاری مواجه خواهد شد. به همین راحتی!

مکانیزم Site Health وردپرس
نمایش اخطار موقع آپدیت نبودن نسخه PHP

حالا انتخاب آپدیت کردن یا نکردن نسخه PHP به عهده شماست.

بزرگداشت الزامات فنی مورد نیاز افزونه‌‌ها

تیتر عجیب و جالبی هست نه؟! بله وردپرس از امروز الزامات فنی افزونه‌ها را ارج می‌نهد! موقع نصب یک افزونه، اگر این افزونه با نسخه پی اچ پی شما سازگار نباشد، به شما خطایی در این رابطه نمایش داده خواهد شد. حالا خودتان می‌توانید انتخاب کنید که این افزونه را نصب کنید یا خیر.

البته وردپرس قول داده این ویژگی را در نسخه‌های بعدی برای آپدیت و فعال کردن دستی افزونه‌ها هم اضافه کند. در حال حاضر این ویژگی فقط برای نصب افزونه‌ها کارکرد دارد.

جلوگیری از نمایش صفحه سفید مرگ

این ویژگی عالی‌ترین خبر امروز هست. از امروز صفحه سفید مرگ نخواهید داشت. قبلا توضیح دادیم که صفحه سفید مرگ وردپرس زمانی رخ می‌دهد که یک مشکل فنی از سمت برنامه‌نویسی یا منابع سرور داشته باشید.

مشکل کجا بود؟

مشکل اینجا بود که موقع ایجاد این خطا و نمایش صفحه سفید یا ارور ۵۰۰ وردپرس، دیگر دسترسی به مدیریت وردپرس نداشتید تا زمانی که نمایش خطای PHP را فعال کرده و مشکل را حل کنید. این فاجعه بود! کاربر به پنل وردپرس دسترسی نداشت تا زمانی که مشکل برطرف شود و یکی از راه‌های آسان حل ارور ۵۰۰ این بود که به پنل وردپرس دسترسی داشته باشیم و با غیر فعال کردن افزونه‌ها، خطا را حل کنیم.

راه حل کجا بود؟

راه حل این بود که زمانی که خطای ۵۰۰ یا صفحه سفید یا Fatal Error را دریافت می‌کنیم، به پنل وردپرس دسترسی داشته باشیم و بتوانیم مشکل را حل کنیم. حالا در نسخه جدید وردپرس در صورتی که این خطا را دریافت کنید یک اطلاعیه مبنی بر مشکل فنی سایت دریافت خواهید کرد و خوشبختانه یک گزینه برای دسترسی به پنل مدیریت وردپرس پیش روی شماست!

مکانیزم Site Health وردپرس

این عالیست! می‌توانید وارد پنل مدیریت وردپرس شده و مشکل را حل کنید.

موفق و وردپرسی باشید. 🙂

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط