تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 4,144 بازدید
  • بدون نظر
ایجاد و مدیریت فایلهای Ads.txt

آیا می خواهید فایل های ads.txt را در وردپرس ایجاد و مدیریت کنید؟ فایل Ads.txt ناشران را از نقض آگهی محافظت می کند و می تواند درآمد شما را به طور بالقوه ای افزایش دهد. در این مقاله از ایکس اسکریپت ما به شما نحوه ایجاد و مدیریت فایل ads.txt را در وردپرس نشان خواهیم داد.

فایل Ads.txt چیست؟

فایل Ads.txt اجازه می دهد تا ناشران اعلام کنند که چه کسی می تواند تبلیغات در وب سایت خود را به فروش برساند. این یک ابتکار است که توسط آزمایشگاه IAB Tech Lab، برای بهبود استانداردهای تبلیغات دیجیتال ایجاد شده است.

این ابتکار عمل توسط سیستم عامل های تبلیغاتی گوگل مانند Google Adsense، Doubleclick و Ad Exchange پشتیبانی می شود. همچنین توسط بسیاری از دیگر سیستم عامل های تبلیغاتی دیجیتال پشتیبانی می شود .

چرا فایل Ads.txt مهم است؟

هر ساله، کلاهبردارن تبلیغاتی میلیونها دلار برای خسارت به تبلیغ کنندگان و ناشران آنلاین، هزینه می کنند .افرادی که با هدف مخرب به طور مداوم تلاش می کنند تا از سیستم عامل های تبلیغاتی با دامنه های دروغین، کلیک های جعلی، فریبنده های جعلی و غیره استفاده کنند.

فایل Ads.txt شفافیت تبلیغات آنلاین را افزایش می دهد و اجازه می دهد ناشران اعلام کنند که چه کسی می تواند موجودی تبلیغات خود را به فروش برساند. هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم.

اگر شما یک تبلیغ کننده هستید و کسی به شما می گوید که می تواند آگهی شما را در یک وبسایت خاص خود نمایش دهد، پس می توانید به وب سایت بروید و فایل Ads.txt آن را چک کنید .این به شما نشان می دهد که آیا شرکتی که با آن برخورد می کنید مجوز فروش فضای تبلیغاتی در آن وبسایت خاص را دارد و یا خیر.

از آنجا که این داده ها به طور عمومی در دسترس هستند، می توان از طریق تبلیغ کنندگان، ناشران و نمایندگان فروش، آنها را ذخیره و جستجو کرد. بسیاری از پلتفرم های تبلیغاتی و نرم افزاری نیز از پرونده ads.txt پشتیبانی می کنند .

نحوه ایجاد و مدیریت فایلهای Ads.txt در وردپرس؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین مدیریت Ads.txt را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، شما باید از صفحه Settings » Ads.txt  تنظیمات پلاگین را پیکربندی کنید.

ایجاد و مدیریت فایلهای Ads.txt

این پلاگین یک منطقه متنی ساده را فراهم می کند که در آن شما می توانید خطوط را برای اعلام هر پلت فرم یا نمایندگی مجاز ارسال کنید.برای مثال، می توانید خط زیر را برای اعلام Google Adsense اضافه کنید.

google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

همانطور که می بینید، این خط چهار فیلد را با کاما جدا می کند. اولین فیلد دامنه شرکت مجاز به فروش یا فروش مجدد آگهی شما می باشد. پس از آن شناسه ناشر خودJHK مطابق با شناسه حساب شما در پلت فرم تبلیغاتی است. فیلد سوم نوع رابطه DIRECT یا RESELLER را بیان می کند. آخرین فیلد اختیاری است و نشان دهنده شناسه پلت فرم تبلیغاتی است. برای همه برنامه های تبلیغات Google، شما از همان شناسه ی منحصر به فرد استفاده می کنید.

مشکل احتمالی

یک اعلامیه گمشده در فایل ads.txt شما ممکن است پیام هشدار دهنده زیر را در حساب Google Adsense شما ایجاد کند.

Earnings at risk – One or more of your ads.txt files doesn’t contain your AdSense publisher ID. Fix this now to avoid severe impact to your revenue.

این پیام نشان می دهد که فایل ads.txt شما دارای شناسه ناشر شما نیست. برای رفع این پیغام، به سادگی به صفحه  Settings » Ads.txt بروید تا اطمینان حاصل کنید که شناسه صحیح ناشر در تنظیمات پلاگین وجود دارد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا نحوه ایجاد و مدیریت فایل ads.txt را در وردپرس یاد بگیرید.

موفق باشید

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط