تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,023 بازدید
  • بدون نظر

در اغلب مواقع هزینه راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی ممکن است مانعی برای شروع کسب و کار شما باشد اما راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می تواند راحت تر و کم هزینه تر از فروشگاه فیزیکی باشد و دردسرهای آن را نداشته باشد. یکی از دلایلی که افراد به سمت فروش آنلاین می روند هم عدم نیاز آن به سرمایه اولیه بالا است. امروزه هزینه، فاکتور مهمی برای راه اندازی یک کسب و کار است. اگر در شروع کار هستید حتما طراحی سایت ارزان و با کیفیت بالا را ترجیح می دهید.

 

طراحی سایت با استفاده از کدنویسی یکی از این روش های راه اندازی سایت است و باید به فردی که دانش کدنویسی دارد یا شرکت های طراحی سایت سپرده شود. طراحی سایت اختصاصی هزینه بر و زمان بر بوده و تعرفه مشخصی ندارد، اما این مزیت را دارد که سایت فروشگاهی را مطابق با سلیقه و امکاناتی که نیاز دارید راه اندازی کنید. یکی از راه های طراحی سایت فروشگاهی ارزان، استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس است که شامل مجموعه ای از قالب ها و افزونه ها است و به راحتی امکان طراحی سایت به هر فردی از مبتدی تا حرفه ای را می دهد. اگر به دنبال راه اندازی سایت فروش رایگان هستید باید بدانید با اینکه وردپرس به صورت رایگان قابل نصب است اما هزینه های جانبی هاست، دامنه و قالب را پیش رو خواهید داشت.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی ارزان

حالا اگر بپرسید که چطور با سرمایه کم یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ شما می توانید طراحی سایت با کمتر از 1000000 تومان را انجام دهید. اما توجه کنید که اگر بخواهید طراحی سایت فروشگاهی ا به شرکت های طراحی وب بسپارید این هزینه بالاتر خواهد شد. در ادامه هزینه پایه طراحی سایت فروشگاهی ارزان را با هم ببینیم.

 

  • هزینه خرید دامنه: نام دامنه شما باید مختصر باشد، در ذهن بماند و تایپ آن نیز راحت باشد. برای انتخاب نام دامنه می توانید از ابزارهای انتخاب دامنه کمک بگیرید. دامنه ها شامل ir، com، net، org و غیره هستند که دامنه ir نسبت به سایر دامنه ها هزینه کمتری دارد. با توجه به اینکه هزینه فاکتور مهمی است می توانید دامنه ir بخرید که هزینه سالانه آن 16 هزارتومان است.
  • هزینه خرید هاست: سرعت هاست، پشتیبانی منظم و امنیت آن از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب شرکت هاست و میزبانی است. برای سایت وردپرسی هاست لینوکس یا وردپرس انتخاب مناسبی است. در واقع بین هاست و سایت شما باید تناسب وجود داشته باشد و با توجه به اندازه سایت فروشگاهی تان و محتوایی که می خواهید بارگذاری کنید باید پلن هاست را انتخاب کنید. اگر هدفتان طراحی سایت ارزان و با کیفیت بالا هم باشد بهتر است از هاست اشتراکی و رایگان صرف نظر کنید. منابع هاست مثل پهنای باند نیز باید با نیاز سایت تان سازگار بوده، سرعت زیر 300ms باشد و آپتایم آن 99% باشد. در نهایت برای خرید یک هاست یکساله لینوکس با مشخصات متوسط هزینه ای حدود 300 هزارتومان باید پرداخت کنید.
  • هزینه قالب فروشگاهی: قالب های متنوع فروشگاهی را از 80 هزارتومان تا 500 هزارتومان می توانید تهیه کنید. اگر بخواهید هزینه کمتری پرداخت کنید می توانید در جشنواره ها و تخفیف ها قالب موردنظر را بخرید.
  • افزونه های ضروری برای سایت فروشگاهی: اگر قالب وودمارت را انتخاب کردید نیاز به افزونه جانبی ندارد زیرا بسیاری از امکانات را در خود جای داده است مثلا افزونه های صفحه ساز به صورت پیش فرض در پکیج قالب وجود دارند. بعضی از افزونه ها مثل افزونه های سئو و امنیتی برای سایت شما ضروری هستند برای خرید افزونه های ضروری مثل یواست سئو و غیره می توانید حدود 200 هزارتومان هزینه کنید. بعضی افزونه ها مثل آیتم سکوریتی و افزونه یواست سئو را می توانید به صورت رایگان نیز از مخزن دانلود کنید. استفاده بیش از حد از افزونه ها سرعت سایت شما را پایین می آورد.

مراحل طراحی سایت ارزان و با کیفیت بالا برای فروش آنلاین

بعد از انتخاب دامنه و هاست، خرید قالب و افزونه های مورد نیاز نوبت به طراحی سایت فروشگاهی می رسد که باید مراحل زیر را طی کنید.

  • انتخاب قالب فروشگاهی: یکی از قالب هایی که امکان ساخت یک فروشگاه آنلاین حرفه ای را به شما می دهد، قالب وودمارت است که دارای بیش از 60 دموی اورجینال و ایرانی به همراه اپلیکیشن اختصاصی است.
  • نصب قالب فروشگاهی: بعد از اتصال هاست و دامنه نوبت به نصب قالب می رسد. برای نصب قالب، ابتدا یک دیتابیس در هاست ایجاد کرده و سپس بسته نصبی را در file-manager > public-html آپلود کرده و در نهایت بسته نصبی را با استفاده داپلیکیتور نصب کنید.
  • سفارشی سازی قالب فروشگاهی: بعد از فعال سازی قالب، آن را سفارشی سازی کنید و محتوا، تصاویر، سفارشی سازی صفحات محصول، تنظیمات استایل و رنگبندی و غیره را تغییر دهید. قالب وودمارت با صفحه سازهای المنتور و ویژوال کامپوزر سازگار است و با هر کدام از این صفحه سازها که بخواهید می توانید صفحات، نوشته های خود را ویرایش کنید و یا یک صفحه را از ابتدا طراحی کنید. در آموزش قالب وودمارت نحوه سفارشی سازی تنظیمات این قالب را به طور کامل ببینید و یک سایت فروشگاهی مطابق با نیاز و سلیقه خود راه اندازی کنید.
  • نصب افزونه های مورد نیاز: در این مرحله نوبت به نصب افزونه های موردنیاز برای سایت فروشگاهی می رسد که شامل افزونه های امنیتی، سئو و سرعت است که می توانید رایگان و پرمیوم آن را نصب کنید.

 

مساله مهمی که بعد از راه اندازی یک سایت فروشگاهی اهمیت دارد رتبه آن در موتورهای جست و جو است. برای اینکه سایت شما دیده شود باید رتبه آن در گوگل و سایر موتورهای جست و جو بالا باشد. با حضور در رتبه های اول نتایج و در نتیجه افزایش نرخ کلیک میزان درآمد شما نیز افزایش می یابد. افزونه هایی مانند رنک مث و یواست سئو ابزاری برای بهبود رتبه شما در گوگل هستند. در شروع طراحی صفحات سایت خود باید با نصب افزونه و رعایت چک لیست سئو که شامل سئو داخلی و سئو خارجی است را جدی بگیرید. در آموزش سئو وردپرس می توانید قدم به قدم و گام به گام به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید.

 

در این مطلب گفتیم که چطور وب سایت فروشگاهی کمتر از 1000000 تومان راه اندازی کنیم. ابتدا به تفکیک درباره هزینه های طراحی سایت فروشگاهی صحبت کردیم و سپس مراحل طراحی سایت فروشگاهی ارزان را آوردیم.

  • انتشار :04 اکتبر 22
  • دسته بندی :
  • نویسنده :محمد
Avatar

درباره نویسنده : محمد

مطالب بیشتر از همین نویسنده