تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,873 بازدید
  • بدون نظر

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت

همچون اکشن فتوشاپ، یا پلاگین های لایتروم، اسکریپت ها در ادوبی افترافکت عملکرد و بهبودهای بیشتری را می‌افزایند. این بهبودها از چیزهای کوچک مثل یادداشت برداری گرفته تا چیزهای بزرگی مثل کمک به مدیریت لایه ها و کی فریم ها در کامپوزیشن‌های بزرگ را شامل میشوند. هر آنچه را که انتخاب کنید، استفاده از اسکریپت در ادوبی افترافکت بطور افزاینده‌ای سرعت کاری شما را افزایش میدهد و بطور کل زندگی را برای شما آسان‌تر میکند.

در این مقاله، ما چند نمونه از اسکریپت های مورد نظرمان را از سایت Videohive در کنار هم قرار دادیم تا موجب صرفه جویی در زمان و تلاش شما در افترافکت شود.

۱٫ اسکریپت افترافکت Shortcutter: The Ultimate AE Timesaver

با این اسکریپت میتوانید ساختارهای کل پروژه را در چند ثانیه ایجاد کنید، چندین چیز را خیلی سریع اضافه کنید، ریگ دوربین ایجاد کنید و بسیاری از کارهای دیگر را تنها با چند حرکت انجام دهید. میتوانید موارد مختلفی هچون لایه تنظیمی adjustment layer یا لایه نوشته و غیره ایجاد کنید و خصوصیات لایه را فورا تنظیم کنید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Shortcutter – The Ultimate AE Timesaver ایجاد شده توسط Refractiontv و Envato

۲٫ اسکریپت افترافکت Super Assistant

اسکریپت افترافکت Super Assistant را میتوان استفاده کرد تا اسکریپت ها، عبارات expression، پیش تنظیمات preset، و افکت ها را مدیریت کنید و بطور افزاینده ای بازدهی را بهتر کنید.امکانات اصلی شامل جستجوی سریع، برطرف سازی مشکل اسکریپت، ویرایش عبارت expression، تغییر نام پلاگین‌ها و افزودن یک مورد به لیست علایق می‌باشد.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Super Assistant ایجاد شده توسط Amuliang و Envato

۳٫ اسکریپت افترافکت AW_PreviewGenerator

با یک کلیک، میتوانید در افترافکت فایل GIF خود را ایجاد کنید. میتوانید همه چیز را دسته بندی شده حفظ کنید و دسته‌ها را با استفاده از ساختاری مشابه در افترافکت کاوش کنید. این اسکریپت از شفافیت transparency پشتیبانی میکند و میتوانید به صورت زنده تمامی فوتیج خود را بصورت یکجا پیش‌نمایش کنید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت aw_PreviewGenerator ایجاد شده توسط A_White و Envato

۴٫ اسکریپت افترافکت GIF Magick

اسکریپت Gif Magick یک اسکریپت ساده برای ادوبی افترافکت است که به شما اجازه میدهد که با یک کلیک فایل GIF ایجاد کنید. به دانش خاصی نیاز ندارد، رابط کاربرپسندی دارد و همراه آن یک ویدیوی آموزشی قرار دارد تا همه آنچه که لازم است بدانید را به شما بگوید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت GIF Magick ایجاد شده توسط Kapylovich و Envato

۵٫ اسکریپت افترافکت Boilerplater: Project Layour Creator

این اسکریپت ساختارهای عمومی پروژه را با روشی جدید ایجاد میکند. قابلیت‌های این اسکریپت شامل سه نوع مختلف عمومی پروژه، قرار دادن نوارهای سیاه در بالا و پائین ویدیوی عریض برای تبدیل به پهنای استاندارد (Letterboxing) و تولید خودکار کامپوزیشن محل قرار گیری ویدیو میباشد.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Boilerplater – Project Layout Creator ایجاد شده توسط Refractiontv و Envato

۶٫ اسکریپت افترافکت Project Utility

اسکریپت Project Utility یک اسکریپت افترافکت است که طراحی شده تا پنجره‌ی پروژه شما را خوب و مرتب حفظ کند. میتوانید موارد بلا استفاده همچون پوشه‌ها و کامپوزیشن‌های خالی، فوتیج استفاده نشده و بسیاری موارد دیگر را حذف کنید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Project Utility ایجاد شده توسط Tbucci و Envato

۷٫ اسکریپت افترافکت Crow Notes

Crow Notes یک اسکریپت است که به شما اجازه میدهد تا چندین یادداشت مختلف را با استفاده از فرمان‌هایی از منوهای کشویی ذخیره کنید، تغییر نام دهید و به آنها دسترسی داشته باشید. انجام این کار اجازه میدهد تا هر نوع یادداشتی را در محیط کاربری افترافکت در اختیار داشته باشید تا اطلاعات کارهایی که میخواهید انجام دهید یا  برای مثال پرداخت‌ها را در دسترس داشته باشید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Crow Notes ایجاد شده توسط Tbucci و Envato

۸٫ اسکریپت افترافکت Crow Browser

Crow Browser یک اسکریپت افترافکت است که اجازه میدهد تا با کمک آن پوشه‌های داخل هارد درایو خود را همچون explorer در ویندوز یا Finder در مک کنکاش کنید. خیلی ساده میتوانید فایل‌های خود را مستقیما از اسکریپت، وارد پروژه افترافکت کنید. میتوانید پوشه‌ها را باز کنید و اسناد راهنما را بر اساس نیاز بررسی کنید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Crow Browser ایجاد شده توسط tbucci و Envato

۹٫ اسکریپت افترافکت Magic Marker

اسکریپت Magic Marker یک ابزار مدیریت پروژه است تا صرف نظر از اینکه بروی چه پروژه ای کار میکنید، جریان کاری روزانه خود را پالایش کنید. قابلیت های موجود در این اسکریپت، ذخیره ی چند تنظیمات پیش فرض preset برای استفاده در آینده و همینطور امکان کپی و پیست کردن هر علامت marker از یک لایه به لایه دیگر است.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Magic Marker ایجاد شده توسط Mographfactory و Envato

۱۰٫ اسکریپت افترافکت Credit Smith

اسکریپت افترافکت Credit Smith به شما اجازه میدهد تا دو نوع مختلف تیتراژ را برای ویدیوهای خود ایجاد کنید. رابط کاربری ساده ای دارد که باعث میشود پیچیده ترین تیتراژ را خیلی ساده ایجاد کنید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Credit Smith ایجاد شده توسط Penguino138 و Envato

۱۱٫ اسکریپت افترافکت Layer Manager 3

اسکریپت Layer Manager به شما کمک میکند تا لایه های خود را در یک تایم لاین و پنل جداگانه viewport ببینید. برای کامپوزیشن های بزرگ ایده‌آل است؛ و در زمان مورد نیاز برای بالا پائین کردن اسکرول جهت یافتن لایه‌های مورد نیاز صرفه جوئی میکند.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Layer Manager 3

۱۲٫ اسکریپت افترافکت Easy Keyframe

برای داشتن انیمیشنی خوب، لازم است که تنظیمات keyframe interpolation را تغییر دهید. و اسکریپت Easy Keyframe اجازه میدهد تا این کار را سریع و به آسانی انجام دهید. نیاز به اینکه هر بار گراف سرعت را باز کنید، یا اینکه کی فریم انتخاب کنید و بصورت دستی اثر و نوع درج کی فریم (interpolation) را تغییر دهید را از جریان کاری حذف میکند و بسادگی میتوانید همه ی کی فریم هایی که میخواهید را حتی از لایه های مختلف انتخاب کنید و کار را تمام کنید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Easy Keyframe ایجاد شده توسط MacroHD و Envato

۱۳٫ اسکریپت افترافکت ShotName

اسکریپت افترافکت ShotName بطور خودکار نام کلیپ جاری را نمایش میدهد. و بدین ترتیب لازم نیست هر نام را بصورت دستی تایپ کنید. میتوانید انتخاب کنید که نام منبع (source) نمایش داده شود یا نام لایه. این اسکریپت قابلیت نمایش زمان تایم لاین (Timecode) و شماره فریم را با هم یا بصورت مستقل از هم دارد.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت ShotName ایجاد شده توسط BartlomiejOtlowski و Envato

۱۴٫ اسکریپت افترافکت Scheme Creator

اسکریپت افترافکت Scheme Creator از هر پیچیدگی ساختارهای بلوکی ایجاد میکند. این اسکریپت همراه با راهنمای نوشتاری و ویدیویی است تا بتوانید انیمیشن خط و بلوک ها را اصلاح کنید و بدین ترتیب کنترل کامل تنظیمات و بسیاری موارد دیگر را در اختیار داشته باشید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Scheme Creator ایجاد شده توسط Kogoduos و Envato

۱۵٫ اسکریپت افترافکت Beat Editor

اسکریپت افترافکت Beat Editor یک گراف از مسیر کاری شما را تولید کرده و توسیع میدهد تا بهتر بفهمید در کجا باید انیمیشن ایجاد کنید یا لایه قرار دهید. در آن میتوانید بطور دستی یا بطور خودکار علامت Marker قرار دهید، رنگ و موقعیت را عوض کنید و بسیاری موارد دیگر…

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
۱۵٫ اسکریپت افترافکت Beat Editor ایجاد شده توسط Kogoduos و Envato

۱۶٫ اسکریپت افترافکت Fast Gallery Filler

اسکریپت Fast Gallery Filler به شما اجازه میدهد تا محتوای خود را بطور سریع و با راهی آسان اضافه کنید. هر تعدادی عکس و ویدیو اضافه کنید، بطور خودکار تغییر اندازه دهید و با کمک محل قرارگیری Placeholder بار سخت کار را از پروژه خودتان بردارید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Fast Gallery Filler ایجاد شده توسط Accountable-Videos و Envato

۱۷٫ اسکریپت افترافکت Social Media Video Captions

زیرنویس را خیلی سریع و ساده با این ویرایشگر زیرنویس در افترافکت ایجاد، تنظیم و سینک کنید. میتوانید بطور بصری با علامت های marker سینک انجام دهید، بطور زنده بروزرسانی تنظیمات انجام دهید و از منتخبی از استایل های تمیز استفاده کنید تا پروژه ی شما برجسته شود.

اسکریپت افترافکت Social Media Video Captions ایجاد شده توسط Accountable-Videos و Envato

۱۸٫ اسکریپت افترافکت FX Tutor

FX Tutor اسکریپتی با پنل قابل اتصال به محیط کاربری است که به شما اجازه میدهد که در مورد کارکرد هر افکت و همینطور پارامترهای آن بدانید. اگر یک کاربر مبتدی افترافکت هستید یا کاربری حرفه ای هستید که دنبال منبع سریعی برای یادگیری افترافکت میگردید، اسکریپت FX Tutor ابزار کاملی برای همه است. آسانی استفاده از محیط کاربری آن و همینطور دسترسی به آموزش های سودمند از قابلیت های آن بشمار میروند.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت FX Tutor ایجاد شده توسط Penguino138 و Envato

۱۹٫ اسکریپت افترافکت Project Manager V1.0

اسکریپت Project Manager را میتوان بعنوان پنلی متصل به رابط کاربری یا پنجره ای جدا مورد استفاده قرار داد. این اسکریپت، ابزاری کمکی برای پنل project است که میتواند به شما در انجام سریع دسته بندی و مرتب کردن فایل پروژه کمک کند.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Project Manager V1.0 ایجاد شده توسط MisterCube و Envato

۲۰٫ اسکریپت افترافکت Layer Editor

اسکریپت افترافکت Layer Editor را میتوانید بعنوان پنلی متصل به رابط کاربری یا پنجره ای مجزا مورد استفاده قرار دهید. از امکانات این اسکریپت میتوان به قابلیت تغییر نام بطور دسته ای (batch rename)، مرتب سازی لایه ها به ترتیب مورد دلخواه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Layer Editor ایجاد شده توسط MisterCube و Envato

۲۱٫ اسکریپت افترافکت Lower Thirds Composer

اسکریپت Lower Thirds Composer با حذف انجام کارهای تکراری و خسته کننده در زمان شما صرفه‌جوئی میکند و به شما کمک میکند تا نوار عناوین Lower Thirds را بر اساس قالب‌های کیفی ایجاد کنید. میتوانید از بین ۴۴ تنظیمات پیش فرض یکی از موارد مورد نظر خود را انتخاب کنید، کتابخانه مرتب و دسته بندی شده داشته باشید و روند تولیدی خود را با این اسکریپت افترافکت سرعت بخشید.

۲۱ اسکریپت قدرتمند کردن افترافکت
اسکریپت افترافکت Lower Thirds Composer ایجاد شده توسط Accountable-Videos و Envato
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط