تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,554 بازدید
  • بدون نظر

اگر به تازگی با وردپرس آشنا شدید و یا چندسالی است که از آشنایی شما با وردپرس می گذرد حتماً در مورد ایجاد خبرنامه در وردپرس می دانید. اما ما اینجا می خواهیم از یک سرویس ویژه مخصوص فروشگاه استفاده کنیم.

اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید یا قرار است به زودی فروشگاهتان را با ووکامرس راه اندازی کنید پیشنهاد می کنیم آموزش امروز را که درباره ی ارسال ایمیل و ایجاد خبرنامه در ووکامرس است را از دست ندهید.

در این آموزش وردپرس با ما همراه باشید … .

ایجاد خبرنامه در ووکامرس است

ارسال خبرنامه در ووکامرس

ارسال خبرنامه یکی از کارهای رایج در سایت ها می باشد و هدف آن نیز اطلاع رسانی از مطالب جدید، خدمات و محصولات تازه می باشد. فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید افرادی وارد فروشگاه شما می شوند شما می توانید ایمیل مشتریان را برای عضویت در خبرنامه ی فروشگاه دریافت کنید.

وقتی که شما ایمیل مشتریان را دریافت کردید می توانید در زمان های مختلف و در مناسبت های مختلف به آن ها خبرنامه ارسال کنید و کاربران را از جدیدترین محصولات و تخفیفات با خبر کنید.

البته اگر خوش شانس باشید و کاربران همیشه ایمیل خودشان را چک کنند و از آخرین اخبار سایت مطلع شوند و خبرنامه ی شما نظرشان را جلب کرده باشد وارد فروشگاهتان خواهند شد و محصولاتی که تخیف خورده است را مشاهده خواهند کرد و محصول موردنظرشان را می خرند و بدین ترتیب فروشتان را چندبرابر می کنید.

ارسال خبرنامه با افزونه ی WooCommerce MailChimp

ارسال خبرنامه در وردپرس هم امکان پذیر است ولی اگر شما فروشگاهتان را با ووکامرس راه اندازی کردید یک افزونه ی اختصاصی در ووکامرسبرای ارسال خبرنامه وجود دارد؛

این افزونه ی ویژه WooCommerce MailChimp نام دارد.

شاید عده ای باشند که ندانند میل چیمپ چی هست؟! میل چیمپ یک سیستم ارسال ایمیل به مشتریان است که مدیران وب سایت ها باید در سایت میل چیمپ ثبت نام کنند تا بتوانند ایمیل را به کاربران ارسال کنند.

افزونه ای که معرفی شد دو سیستم ووکامرس و میل چیمپ را به هم متصل می کند تا هر وقت کاربران ایمیل خود را برای دریافت خبرنامه در فروشگاه ثبت کردند ایمیلشان به لیست ایمیل ها در میل چیمپ اضافه شود و شما بتوانید ایمیل خودتان را به کاربران جدید نیز ارسال کنید.

امکانات افزونه ی WooCommerce MailChimp

  • تعیین زمانی برای درخواست ایمیل از مشتریان
  • اضافه شدن ایمیل کاربران به طور خودکار به لیست ایمیل ها در میل چیمپ
  • ارسال ایمیل تایید بعد از عضویت مشتریان در خبرنامه ی فروشگاه
  • و…

آموزش استفاده از افزونه ی WooCommerce MailChimp

ابتدا افزونه را که در پایان آموزش قرار دادیم دانلود کنید سپس در پیشخوان وردپرس به قسمت افزونه ها > افزودن بروید و در قسمت بارگذاری افزونه، افزونه را آپلود کنید بعد از آن، افزونه را نصب و فعال کنید سپس به قسمت فروشگاه > پیکربندی بروید مشاهده می کنید تب جدیدی به نام Mailchimp اضافه شده است

ایجاد خبرنامه در ووکامرس

API Key: در سایت میل چیمپ ثبت نام کنید و کلید API را دریافت کنید و در این قسمت وارد کنید.

Enable/Disable: با تیک زدن این گزینه افزونه را فعال خواهید کرد.

Main List: وقتی که کلید API را وارد کنید لیستی که در سایت میل چیمپ درست کردید  اینجا ظاهر می شود که باید آن را انتخاب کنید تا کاربرانی که عضو شدند به آن لیست خبرنامه ی میل چیمپ اضافه شوند.

Subscribe Event: در این قسمت از منوی کشویی انتخاب می کنید که چه زمانی از کاربر بخواهید ایمیل خود را برای عضویت وارد کند.

Double Opt-In: با فعال کردن این قسمت وقتی مشتریان عضو خبرنامه شوند ایمیل تایید برای آن ها ارسال خواهد شد.

Subscribe Customers: در این قسمت می توانید تعیین کنید ایمیل مشتریان به طور خودکار در لیست میل چیمپ قرار بگیرد یا از آن ها اجازه گرفته شود.

Opt-In Field Label: در این قسمت می توانید متن عضویت مشتریان در خبرنامه را بنویسید.

Opt-In Checkbox Default: در این قسمت می توانید به طور پیش فرض عضویت در خبرنامه را فعال یا غیرفعال کنید که مشتری آن را انتخاب نماید.

Opt-In Checkbox Location: در این قسمت مکان عضویت در خبرنامه را تعیین می کنید که می تواند در بالای دکمه ی خرید و…. قرار بگیرد.

در پایان بر روی دکمه ی آبی رنگ ذخیره تغییرات کلیک کنید.

در پایان!

ارسال خبرنامه یکی از کارهای لازم و ضروری در فروشگاه، برای مشتریان می باشد شما با این کار آن ها را از آخرین اخبار سایت مثل تخفیف محصولات و پیشنهادهای شگفت انگیز و… با خبر می کنید.

برای ارسال خبرنامه در ووکامرس افزونه ی ویژه ووکامرس به نام  WooCommerce MailChimp وجود دارد که ایمیل مشتریان را به لیست ایمیل های سیستم میل چیمپ اضافه می کند و بدین ترتیب می توانید برای افراد خبرنامه ارسال کنید.

امیدواریم از آموزش کاربردی امروز لذت برده باشید…

  • انتشار :27 نوامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط